Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos viette kylään mennessänne vaikka viinipullon/jotain ruokaa, niin otatteko ne

Vierailija
21.06.2011 |

lähtiessä mukaanne, jos niitä ei illan aikana nautita porukalla?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjestas mikä kysymys. Nehän on tuliaisia.

Vierailija
2/13 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan saadut tuliaiset pöytään, jos ne eivät ole tyyliä herkkukori tai kahvipaketti. Leipomukset, alkoholin ym. laitan aina pöytään. Kun itse vien tuliaisia, emäntä saa tehdä niillä mitä haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota edes silloin, jos emäntä lähtiessämme kysyy, että mitä tehdään jäljelle jääneelle salaatille/piirakalle ym. Sanon, että syökää pois. Ainoastaan silloin otan kylästä ruokaa mukaan, jos olemme esim. häissä/ristiäisissä/lakkiaisissa ja emäntä tyrkyttää liikoja tarjoiluja mukaan.

Vierailija
4/13 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräs pariskunta toi viinipullon mukana kun tulivat meille syömään ja lähtiessä pyysivät sen mukaan, kun jäi juomatta. Me tarjosimme illan juomat. Oltiin vähän hoomoilasina miehen kanssa.

t.ap

Vierailija
5/13 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikkapiirakan jämä ja sipsitkin lähtivät hänen mukaansa :D Oli kyllä aika koominen tilanne..

Vierailija
6/13 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinkaan ei viinejä/ruokaa nautita saman illan aikana, eihän ne monestikaan sovi just sen ruuan kanssa mitä on tarjolla.

Vierailija
7/13 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuotuja juomia vierailulla, koska harvoin valkkari tai kuohari tuodaan kylminä ja punaviini saattaa olla erityyppistä, kuin ruoka vaatii. Se, että saa tuliaisina viinipullon ei tarkoita, että se juodaan sillä vierailulla.

Vierailija
8/13 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän ovat viemisiä.

Vierailija
9/13 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuotuja juomia vierailulla, koska harvoin valkkari tai kuohari tuodaan kylminä ja punaviini saattaa olla erityyppistä, kuin ruoka vaatii. Se, että saa tuliaisina viinipullon ei tarkoita, että se juodaan sillä vierailulla.

Joku voi tarjota harkitun viinikokonaisuusen. Toinen taas voi pantata vähiä ja huonolaatuisia tarjoiluja ja säästää sen kalliimman tuliaispullon itse nautittavaksi.

Vierailija
10/13 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkään. Eräiden tuttavien luota tuodaan ylijääneet oluet aina pois, koska he eivät olutta juo ja näin toivovat.

Muuten mikä viedään, jätetään.

Vierailija
11/13 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on juuri tarkoitus viedä yhteiseksi syömiseksi/juomiseksi. Siinä tapauksessa toisin omat juomat takaisin kotiin jos kutsussa on lukenut "omat juomat mukaan".

Vierailija
12/13 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka vie tuomisensa pois, jos niitä ei ole nautittu kokonaan tai ollenkaan.

Minusta se on törkeää käytöstä. Kuitenkin on aina saanut meillä ruoat ja juomat, mutta omat pitää viedä pois. Kerran vei mukanaan jopa tuomastaan jäätelöstä viimeisen viipaleen (oltiin siis laitettu tarjottavien joukkoon, kun niin erikseen pyysi).

Minun tuomani ruoat ja juomat jäävät ilman muuta isännälle ja emännälle - nautittiin niitä illan aikana tai ei. Mukaan saatan ottaa ruokaa vain, jos isäntä tai emäntä niin erikseen pyytää.

Vierailija
13/13 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tapahtunut oikeastaan ihan huomaamatta, en siis ole tarkoittanut olla töykeä. Esimerkiksi vähän aikaa sitten oli grillibileet, ja olin tuonut grillattavaksi kesäkurpitsoja. Näitä olikin isäntäväki hankkinut runsaasti, joten minun tuomiani ei tarvittu. Ajatuksissani työnsin ne takaisin kassiini, ja ajattelin vasta kotiin päästyäni että olisihan nuo voinut jättää sinnekin.