Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi on vaikea ymmärtää, ettei ole olemassa mitään absoluuttista ihannepainoa suhteessa pituuteen?

Vierailija
21.06.2011 |

Useinhan täällä kysellään, että "paljonko pitää painaa, kun on xxx mittainen". Vastaukset on joskus ihan järkeviä, mutta sitten on näitä "20 kg pois", "yli 60-kiloisena olet hirveä läski". Okei, joku voi ollakin, mutta joku ei! Painossa on kuitenkin aika paljon liikkumavaraa. Epäilemättä jokainen 165-senttinen voi saavuttaa vaikkapa 50 kg:n painon, mutta onko se kaikille järkevää ja tervettä?

Moni kärsii minäkuvan vääristymistä, itse olen yksi heistä. Olen ollut lihava, oikeasti 167 cm ja yli 80 kg. En siinäkään painossa ollut ihan järkyttävän iso, mutta selkeästi ylipainoinen, käytin kokoa 42-44. Nyt painan n. 65 kg, ja näen itseni edelleen vanhan kokoisena, vaikka ostan nykyään koon 38, jopa 36 vaatteita. Minun on hirmu vaikea sisäistää, että olen kai oikeasti ihan hoikka. Ja kun luen täältä, että pitäisi painaa vielä 10 kg vähemmän, niin mietin, että onko tosiaan näin? Enkö tosiaan ole tämän painoisena hyvä tai hoikka? Onko kaikki kiinni siitä mitä puntari näyttää? Voiko hoikkuudelle olla muuta mittaria?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen yli 60 kg panava nainen, pituudesta huolimatta on suunnaton ryhävalas, jota kukaan mies ei edes vilkaise saatikka halua sänkyynsä :>

Se on se av.mammojen absoluuttinen totuus. Tosin en usko moisia henkilöitä olevan kuin pari kolme, ne vaan aina pillaantuu, koska he ei usko, että kukaan erikokoinen kuin he voi yksinkertaisesti olla onnellinen, kiloista riippumatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi