Onko sinusta sukulaisvierailut näin tärkeitä?
Meillä on tänä kesänä tosi niukka lomabudjetti. Miehen mielestä se tulee käyttää sukulaisvierailuun pohjoissuomeen, koska olemme olleet naimisissa jo 15 vuotta, emmekä ole siellä kertaakaan käyneet. Nämä kyseiset sukulaiset ovat käyneet meillä kerran kahvilla ohikulkumatkalla, emmekä ole muuten tekemisissä, kuin ehkä sukujuhlissa parin vuoden välein.
Minä haluaisin käyttää tämän budjetin muutamaan lyhyempään reissuun, josta riittäisi enemmän tekemistä ja niistä nauttisi koko perhe. Miten sinä toimisit?
Kommentit (28)
Ei se mies sitä välttämättä sukulaistensa vuoksi ehdota, vaan itsensä. Jos hän on pohjoisesta kotoisin tai siellä vanhempien juuret, hän saattaa haluta mennä siellä käymään.
voi olla elämyksiä (ihan ilmaisia), joiden keskellä puuhamaat unohtuu. Antakaa sukulaisten esitellä omia maisemiaan ja seutujaan teille.
Jos teini ei kestä ilman Lintsiä hän voi vahtia naapurin lapsia ja tienata itse ne passirahat.
juurihan tuossa edellä luki, että mies ei ole sieltä kotoisin.
Mä pysyisin vaikka kotona koko loman.
15 vuotta on paljon. Tuntuu kummalliselta ja väärältä nähdä kaikki yhtäkkiä vasta esim. hautajaisissa. Tuntuu että on mennyt vuosia hukkaan. Huomasin tämän nyt, kun näin serkkujani isän hautajaisissa.
En ole mitenkään erityisen kiintynyt sukuuni, mutta tahdon kyllä nähdä sisarukseni ja äitini edes kerran vuodessa (yleensä näen 2-4 kertaa kun reissaamme molempiin suuntiin). Matkaa on 700km.
tekisin sitä mitä itse ja lapset haluaa. Eri asia jos kyseessä olisi rakkaat sukulaiset, mutta kun muutenkaan ei olla tekemisissä oltu, niin sais olla. Kutsuisin meille kylään.
eivät olisi käyneet aiemminkaan, jos eivät olisi sattuneet olemaan täälläpäin muulla asialla. Emme siis ole juurikaan tekemisissä, enkä edes tunne heitä. Miehelle he ovat tärkeitä, kaikille lapsillemme täysin vieraita ihmisiä. ap
Minustakin sukulaisten tapaaminen on tärkeää, mutta eivät kuulosta nuo kovin läheisiltä sukulaisilta, jos kerran ovat kahvilla käyneet ja joskus harvoin sukujuhlissa tavattu.
Jos kyseessä ovat vanhemmat / sisarukset, niin taipuisin sukulaisvierailuun. Jos kaukaisemmat sukulaiset ja menisitte Pohjois-Suomeen pelkästään heidän takiaan, niin äänestäisin jotain muuta.
Jos minä olisin viimeiset 15 vuotta päättänyt lomakohteet, olisi ehkä korkea aika, että mies saisi valita tänä vuonna.
EDIT: Jos he ovat miehellesi tärkeitä, hänellä pitäisi olla oikeus heitä tavata. Kyläily voi olla tärkeä myös lapsillenne, vaikka he eivät vielä sukulaisia tunnekaan. Ihmisiä usein harmittaa kovasti aikuisena, jos he eivät ole saaneet tavata vanhemmilleen tärkeitä sukulaisia lapsena. Heistä voi tuntua, että eivät tunne juuriaan.
Olen ikuisesti katkera nuorimman veljeni ex-puolisolle, että he eivät koskaan käyneet meillä kylässä, vaikka kutsuin moneen kertaan. Menetin yhteyden omaan veljeeni, koska puhelimessa puhuminen ei ole sama asia kuin näkeminen. Kävimme heillä kutsuttuna pari kertaa ja emäntä oli aina järjestänyt niin köyhät tarjoilut, että teki selväksi, että olemme vain piipahtamassa. Nyt kun veli on eronnut, hän saa taas olla minun ja perheeni kanssa tekemisissä.
mielelläni kävisin vaikka joka sukulaisella, jos olisi siihen aikaa ja rahaa. Mutta nyt on tehtävä valinta, pääsevätkä lapset Linnanmäelle ja sen lisäksi jonnekin muualle vai pelkästään miehen sedän takapihalle kesän aikana. ap
eivät olisi käyneet aiemminkaan, jos eivät olisi sattuneet olemaan täälläpäin muulla asialla. Emme siis ole juurikaan tekemisissä, enkä edes tunne heitä. Miehelle he ovat tärkeitä, kaikille lapsillemme täysin vieraita ihmisiä. ap
Olen täysin miehesi kannalla tässä asiassa. Miehesi kuulostaa kunnon ihmiseltä.
on toive kyläilystä 15 vuoden välein vähintäänkin kohtuullinen. Eli minusta teidän pitää lähteä, ja koko porukalla. Eikä sillä ole minusta väliä, mitä sukulaiset ajattelevat teillä kyläilyistä, miehellä voi olla noista paikoista lapsuusmuistoja, ja miehen takia siellä käytte.
antaisin varmaan periksi, jos miehelle asia on niin tärkeä. Ajattelisin varmaan ettei tarvi sit 15 vuoteen taas ajatella asiaa, kun nyt joustaa :D
Ja muutenkin, 1krt/15v? Onko todella niin paha asia kuunnella miestäsikin ja tavata sukulaisia?
mielelläni kävisin vaikka joka sukulaisella, jos olisi siihen aikaa ja rahaa. Mutta nyt on tehtävä valinta, pääsevätkä lapset Linnanmäelle ja sen lisäksi jonnekin muualle vai pelkästään miehen sedän takapihalle kesän aikana. ap
se on miten elämää katselee. Linnanmäki on ja pysyy, mutta sukulaissetä voi olla kuollut jo ens kesänä. Kyllähän se linnanmäki lapsille o hetkellisesti kivempi, mutta loppujen lopuksi he tulevat vaalimaan muistoa sukulaisista ikänsä.
Kelataan aikaa 20 vuotta eteenpäin. Kumpi lapsiasi mahtaa harmittaa enemmän, se, että eivät sinä yhtenä kesänä päässeet Linnanmäelle vai se, että eivät ikinä tavanneet isälleen tärkeää isosetäänsä?
Lähdette miehesi juurille, mutta matkalla pysähdytte johonkin lapsipaikkaan! Ja ennen kuin sanot, ettei ole varaa, niin listaan muutaman ehdotuksen.
Jos aioitte mennä julkisilla, harkitkaa voitteko sittenkin lainata kaverilta auton. Bensat tullevat halvemmiksi. Kaverille voisi maksaa autolainan esim. hoitamalla heidän lapsiaan tai auttamalla rempassa tai jotain,e ttä rahaa ei siihen menisi.
Harkitkaa, voitteko myydä jotain vaikka huutonetissä, jotta matkan varrella olevaan Puuhamaa/Visulahti/vastaava piipahdus onnistuisi(ja mahdollinen yöpyminen halvimmassa, vaikka sähköttömässä leirintämökissä)
Jos ei myytävää ole, voisitteko saada mistään lyhyen keikkahomman vaikka yksi viikonloppu jossain keikkaduunissa edellisen rahoittamiseksi.
Tykkäisin, että vastaisit, kun yritin perehtyä pulmaanne...
vielä siihen kun esitin sinulle ties miten monta vaihtoehtoa miten saada rahaa siihen matkalla pysähdyttävään huvipuistoon, mikset niitä ehdotuksia huomioinut mitenkään?