miehen bakteerikammo menee liian pitkälle
jos tutti tippuu lattitalle, huuhtelu ei riitä vaan sitä pitää keittää 5min. jos nokkamuki tippuu ravintolan lattialle kyljelleen, pesu tai keittäminen ei riitä vaan se heitetään roskiin. jos pieni leivos, jossa kovat kuoret tippuu lattialle niin ettei leivos koske lattiaa, minä joka imetän en saa sitä syödä, vaan menee roskiin. esimerkkejä on paljon. huoh. vai olenko minä nyt turhan välinpitämätön tässä bakteeriasiassa?
Kommentit (12)
kyllä mä olen miehesi puolella. Yöök, tiputella nyt tavaroita yleisille lattioille..
t. toinen pakko-oireinen
P.S. et sä sitä käskemällä saa loppumaan, sun on otettava tai jätettävä. Mielialalääkityksestä sanotaan joskus olevan apua.
ja muuten väh 20sek kuuman veden alla. tekee kyllä kieltämättä hyvää ruokaa ja on erittäin tarkka raa'an lihan ja kanan käsittelyssä, tässä asiassa olen kyllä samaa mieltä :) tiskirätit kyllä menevät vaihtoon mielestäni vähän turhankin tiuhaan. enkä minä kuitenkaan ole mikään likainen ihminen vaan mielestäni normaali. samoin jos vauvan vesi seisoo muutaman tunnin lasipullossa korkin alla, niin sitä ei voi enää antaa vaan pitää keittää uutta. ja vielä kerran huoh :) ap
että hänellä on ongelma ja hänen täytyy saada siihen apua. Tuo ylihygieenisyys voi aiheuttaa lapsellenne allergioita ja atopiaa, joten nyt perheneuvolaan tai tk-psykologille mars.
Jos on, niin ehkä miehesi hakee turvaa muuttuneeseen elämäntilanteeseen liioilla varmistuksilla? Hän ei halua mokata mitään lapseen liittyvää ja siksi vetää nyt överiksi.
Keskustele asiasta hänen kanssaan. Muista kehua hyvistä puolista, kuten ruoanlaitosta. Toivotaan, että tilanne rauhoittuu ja normalisoituu. Kuinka vanha vauva on? Monet tekevät hassuja juttuja esikoisen vauva-aikana... En minäkään söisi lattialle tippunutta, paitsi kotona, kun tiedän, että lattiamme on suht puhdas ja omat pöpöthhän ne siellä.
syömässä lattialle pudonnutta ruokaa, se leivos oli pudonnut niin että kuori kosketti lattiaa. eli jos karkkipussi tippuu lattialle niin heitetään roskiin?
Miehesi aikoo estää vauvan saamasta bakteereja sitten kun hän kasvaa ja alkaa itse syödä hiekkaa hiekkalaatikolla, makaa kaupan lattialla ja tunkee pienet kätensä joka paikkaan ja sen jälkeen suuhun...!?
toki pientä vauvaa pitää suojella lialta ja tuttien ja veden keitto on ihan aiheellista, mutta isompana se voi olla jopa haitallista...
Hieman neuroottiselta kuullostaa, toivotvasti ei ole pahentumassa...?
ja mies friikkailee kaikista muistakin hoitoon liittyvistä asioista. vauva on nyt 7kk mutta vähän kauhulla odottelen sitä kun alkaa tosiaan itse liikkumaan. mies pelkää kaikkia sairauksia ja allergioita myös, koitankin löytää jonkun hyvän artikkeli tuosta liiallisesta hygieniasta ja allergioista. ja vielä ruotsiksi tai englanniksi niin hyvä. jos jollain on linkkejä niin laittakaa, kiitti :) ap
Lapsen täytyy kerätä bakteereita ynnä muita, jotta immuunipuolustus kehittyy. Ylihygieenisyydestä seuraa allergioita ynnä muita ongelmia, joissa elimistö joutuu hyökkimään ihan normaaleja asioita vastaan. Lisäksi on vaara, että vanhempana sairastuu sitten jokaiseen mahdolliseen pöpöön, niiltä kun ei voi välttyä.
Lasten kuuluu syödä hiekkaa ja tunkea suuhunsa kaikki mahdollinen, minkä käteensä saa. Ja laittaa tutti suuhun, vaikka se olisi lattian kautta kipannutkin.
Normaali hygienia ja käsien pesu on suotavaa, mutta tuollainen pakkomielteinen desinfiointi on merkki epäterveestä käyttäyttmisestä. Ja selkeästi stressaa muita, kuten ap:n kirjoituksesta käy ilmi.
Juttele miehesi kanssa, ja näytä hänelle esim. uusimmat tutkimukset, joiden mukaan maatalossa elävät lapset jotka ovat vauvasta asti olleet mukana navettatouhuissa sun muissa tapaavat olla terveempiä kuin muut lapset.
saa ihan tarpeeksi, vaikka kuinka pesisi, ei lapsi niiltä välty.
Ei tartte elää kuin pellossa.
Lapsi ei tartte erityisesti mmitään salmonella yms. basilleja eikä kihomatoja siihen vastustuskyvyn kehittymiseen.
no on sun miehellä logiikka sekaisin. Miten hän voi ylipäätänsä syödä ravintolassa (ilmeisesti syö kun olette siellä käyneet?), kun hän ei tiedä miten ruoka on valmistettu? Ravintolassa voi olla pesemättömiä vihanneksia, lattialla käynyttä ruokaa, vanhaa ruokaa, sormeiltua ruokaa, puutteita hygieniassa jne. Tän on pakko olla provo.
syö kyllä välillä ravintolassa mutta yleensä jättää tuoreet syömättä, eli salaatit yms.
kun minä olin raskaana, en ssanut edes syödä kaupan herkkutiskin valmiiksi tehtyjä täytettyjä sämpylöitä. ap
Entä käsien desinfiointiin?
Osaako hän käsitellä raakaa kanaa ja lihaa? Tekeekö hän hyvää kotiruokaa?