Kumpi olisit mieluummin:
a) köyhä/keskituloinen ja älykäs
b)hyvätuloinen ja tyhmä
Kommentit (11)
Mutta jos saisin hienon omakotitalon ilman lainaa luonnonkauniilta isolta tontilta ja pari ulkomaanmatkaa siihen päälle, niin ei haittais vaikka olisinkin vähän nykyistä tyhmempi :) Tyhmät usein on tietämättömyytensä takia " autuaampia" kuin viisaat jotka tajuaa kuinka huonosti monet asiat on.
Raha helpottaa elämää ja kun olisin niin tyhmä etten edes tajuaisi että olen tyhmä :) Tiedättehän sanonnan: Mitä enemmän tietää, sitä enemmän tietää asioita joita ei tiedä. Se on niin totta!
En usko, että iso talo ja raha korvaisivat kirjoja, keskusteluja, mielenkiintoa maailmaan, työtäni, opiskeluja, kaikenlaista älylliseen elämään kuuluvaa. Rahan puute ei minua oikeastaan vaivaa, kun nyt kerran jotenkin pärjätään, vaikka olemmekin aika pienituloisia. Olisi tietenkin kivointa saada olla rikas ja älykäs, niin saisin suuren puutarhani...
Hyvätuloinen ja vähän yksinkertaisempi...varmasti myös siis tyytyväisempi..?
Olisi kai kiva olla tyhmä, ettei tajuaisi kuinka huonosti niin monen muun ihmisen asiat ovat, tai ei ainakaan osaisi välittää siitä ts. olla huolissaan miten kehitysmaiden ja diktatuurimaiden ihmiset pärjää.
Voi hyvää päivää, ja kirvesvartta kans. Nättejähän ne on unikkopellot Afganistanissa ja Pohjois-Koreassa, ei siinä mitään, ja unikoitten " kukkaisvoimalla" niitä sotilaallisia interventioita suoritetaan " väärässä oleviin" maihin...
Toisaalta voisi olla kivaa jos olis niin älykäs että pystyisi ratkaisemaan ongelmia kaikkien parhaaksi ja jotenkin filosofoimaan itsensä ulos näistä inhottavista auttamisentarpeen tunteista...
Rahapuoli tosta kysymyksestä oli jo niin vaikee etten edes yritä.
9. Hi hi hii. En saa lopetettua hihittämistäni :D Kyllä tyhmempänä olisi sentään hienoa olla.
ap
7, eihän tyhmä osaisi kaivata noita mainitsemiasi asioita ;)
Tyhmänä ei tarvitsisi kärsiä niin paljon. (tosin on masentuneita tyhmiäkin, ja he ovat heikommilla kuin masentuneet älykkäät, koska heiltä puuttuvat resurssit käsitellä itse ongelmiaan...) Toisaalta elämä olisi tasapaksumpaa ja vivahteettomampaa kuin älykkäänä. Mutta toisaalta olisi houkutteleva vaihtoehto olla vain huolehtimatta mistään, ja tehdä vain sellaisia asioita mistä itse pitää. Eikä tosiaan osaisi kaivata niitä älykkään kokemuksia.
Tällä hetkellä arkeeni väsyneenä vastaan B
Tyhmänä ja rikkaana elämä olisi paljon helpompaa, eipä tarvitsisi pohtia juurikaan mitään :)