Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä ruotsin aikaistus kustannetaan, kun perusopetuksesta vähennetään leijonanosa?

Vierailija
18.06.2011 |

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luette hallitusohjelman, tulee teillekin selväksi, että perusopetuksesta ei vähennetä suoraan mitään. Kaikki opetustoimeen liittyvä vähennys kohdistuu perusopetuksen jälkeisiin opinahjoihin: ammattikorkeat, yliopistot jne.

2. Perusopetuksen laatua parannetaan pienentämällä ryhmäkokoja, lisäämällä aamu- ja iltapäi-vätoimintaa, vakiinnuttamalla kerhotoiminta, vahvistamalla opintojen ohjausta ja opiskeluhuol-toa sekä edistämällä opettajien täydennyskoulutusta.

Yh

teensä lisäystä 34,6 milj. euroa /vuosi ikäluokkien pienentymisen tuomien lisäresurssien

PÄÄLUOKKA 29: OPETUS- JA KULTTUURIMINISTERIÖ

Hallinnonalan rakenteen uudistaminen - 15 milj. euroa

Perusopetuksen, lukiokoulutuksen ja taiteen perusopetuksen

perustamishankkeet - 20,3 milj. euroa

Lukioverkon karsiminen - 30 milj. euroa

Ammatillinen koulutus - 28 milj. euroa

Ammatillinen lisäkoulutus - 8 milj. euroa

Oppisopimuskoulutus - 21 milj. euroa

Ammattikorkeakouluverkon ja rahoitusjärjestelmän uudistaminen - 51 milj. euroa

Yliopistoindeksin jäädyttäminen 6 kk ajalta - 27 milj. euroa

Aalto-yliopiston ja muiden yliopistojen lisäraha - 58,2 milj. euroa

Suomen Akatemia - 28,6 milj. euroa

Toisen asteen opintojen enimmäistukiajan rajaaminen - 1 milj. euroa

Veikkaus: siirretään Veikkauksen voittovaroista maksettaviksi

Valtion taidemuseon kustannukset säätiöittämisen jälkeen - 19,5 milj. euroa

ja nuorisotyön rahoitusta - 6 milj. euroa

ns. vararahaston ylärajan nosto 200 milj. euroon

Vierailija
2/8 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kustannuksilla ole mitään väliä kun on ruotsin kielen aseman turvaamisesta kyse. Jos olet muuta mieltä, olet rasisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun laittaisin lukujärjestyksiin kielitunnit, jotka oppilaat saisivat täyttää haluamillaan (ja tarjolla olevilla) kielillä, vaikka pelkällä englannilla. -ap

Vierailija
4/8 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun laittaisin lukujärjestyksiin kielitunnit, jotka oppilaat saisivat täyttää haluamillaan (ja tarjolla olevilla) kielillä, vaikka pelkällä englannilla. -ap

Ruotsin kieli on portti kaikkiin muihin kieliin. Ei suomalaisten tarvitse opiskella muita kieliä.

Vierailija
5/8 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin kieli on portti kaikkiin muihin kieliin. Ei suomalaisten tarvitse opiskella muita kieliä.

Kehtaanko paljastaa, että olen opettaja? -ap

Vierailija
6/8 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mä en ikinä opi tuota?

Ruotsin kieli kuuluu jokaisen suomalaisen kulttuuriin ja identiteettiin. Oikeastaan mitään suomenkielistä kulttuuria ei ole olemassakaan, kaikki hyvä on tullut meille Ruotsista ruotsin kielellä.

Vierailija
7/8 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luette hallitusohjelman, tulee teillekin selväksi, että perusopetuksesta ei vähennetä suoraan mitään. Kaikki opetustoimeen liittyvä vähennys kohdistuu perusopetuksen jälkeisiin opinahjoihin: ammattikorkeat, yliopistot jne.

Vierailija
8/8 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset