Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tuloeroja on tasattava miksi ei myös työmäärää

Vierailija
18.06.2011 |

Aloitan nyt oman ketjun tästä jo toisessa ketjussa kirjoittamalla viestillä

Vähäosaiset, tuilla eläjät puhuvat kovasti siitä että tuloeroja täytyy tasata. Ei ole oikein että osa tienaa hyvin ja toiset ei mitään.

Minua vaan ihmetyttää se miksi ei samalla tasata työmäärää, miksi osan pitää käyttää puolet vuorokauden tunneista työntekoon ja työmatkoihin voidakseen elättää perheensä ja muutamat lusmuilijat. Ja toiset voivat käytää koko päivän siihen mihin haluavat.

Jos minun pitää palkallani elättää muita niin olisiko oikeus että he myös auttaisivat minua työntekemisessä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen pudottaisi viikkotuntimäärästään 10 tuntia, niin sittenhän periaatteessa syntyisi tarve yhdelle uudelle työntekijälle.

Mutta kuinka monelle tämä sopii, kun samalla putoaisi palkkakin? Osa-aikatyöt keskittyvät jo valmiiksi huonosti palkatuille aloille, joissa on pakko tehdä vähintään 40h/vko, että pärjää, kun taas paremmin palkatuilla aloilla ei luultavasti ole vastaavalla tavalla halua vähentää omaa työntekoa.

Vierailija
2/7 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut ei näille sossupummeille työ kelpaa, raha vaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mitä suurempi työmäärä sulla on, niin sitä suurempaa palkkaa saat. Ei se ikinä ole noin mennyt. Kuten ei myöskään niin, että mitä paremmin koulutettu olet, sitä parempaa palkkaa saat. Ehei.

Usein se on ihan päinvastoin. Mitä rankempaa paskatyötä teet, niin sitä heikommin palkattu olet. Ja kynänpyörittäjät konsultit nostavat huippupalkkioita. Ja niin edelleen.

Se, että työelämästä ja sen palkoista saataisi oikeasti oikeudenmukainen, on niin monimutkainen yhtälö, jonka muuttujat ovat huonosti mitattavissa, että meidän on paras vain uskoa, että joka aikakaudella raha ja työ jaetaan niin oikeudenmukaisesti kuin senhetkisellä tiedolla on mahdollista.

Vierailija
4/7 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielelläni tekisin 30 tunnin työviikkoa. Verojakin maksaisin silloin vähemmän ja minulle tärkeää vapaa-aikaa olisi enemmän. Työnantaja ei vain tällaiseen suostu, eikä myöskään lomarahojen vaihtamiseen vapaaksi. Työn tuottavuus on noussut niin paljon, että vähempikin työssäoloaika riittäisi ja työtä olisi jaettavaksi työttömillekin.

Vierailija
5/7 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voidaan työllistää joku muu. Vuoden kuluttua voit sit alkaa hakeen uutta työtä, kun joku muu väsyy.

Vierailija
6/7 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. maanviljelijöille kateelliset voisivat tehdä 1/3 viljelijän työstä ja saisivat sitten myös 1/3 ansioista. Eli joku ripeä ja reipas työtön voisi tehdä viikossa 28 tuntia töitä meidän maatilalla ja saada siitä ruhtinaalliset 112 euroa bruttotuloja.

Vierailija
7/7 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

töitä! Ihme loisimista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme