Juu ei mun kannata käydä enää töissä yksinhuoltajana tällä 10e tuntipalkalla.
Taas hyysätää kotona makaajia. Itsellä menee puolet palkasta vuokraan joten sama jäis käteen työttömänä. Nyt raadan niska limassa ja työttömät saa saman
Kommentit (27)
jos ei ole työkokemusta. Ja arvostetumman uuden työpaikan saa ponkaisten sieltä toisesta työpaikasta kuin sohvalta.
Hae ap kaikkea parempipalkkaista, mitä vaan näet avoimissa työpaikoissa. Jostakin se on aloitettava urakin.
painaneet pienipalkkaisessa duunissa josta ei jää kun työssäkäynnin "ilo" eivät taatusti heittäydy loisiksi. He eivät nimittäin olisi alun alkaenkaan menneet näihin töihin kun kotona loisien saa lähes saman rahan. Joten turha syyllistää ketään ap:n kaltaista. Käsittämätöntä että kotona maaten saa lähes saman kuin toinen joka tekee ahkerasti töitä. Asiassa olisi paljon korjattavaa mutta tilanne vain pahenee tulevaisuudessa. Työnteon pitäisi olla myös taloudellisesti aina kannattavaa.
en ole töissä, koska se ei taloudellisesti kannata.
En kärsi mielenterveysongelmista enkä ole alkoholisti. Minulla on laaja sosiaalinen elämä. Keksin kyllä itselleni järkevää tekemistä ilma työpaikkaakin. Lapset näkevät kyllä koulusta tultuaan minun tekevän erilaisia juttuja esim leipomista, ruuan laittoa, siivoamista, seurustelua lasten kanssa, ulkoilua, pihan hoitoa, naapurien auttelua, vapaaehtoistyötä, lasten kuskailua jne. Kuinka monen lapset näkevät vanhempien tekevän töitä? Uskoisin, että aika harvan lapset ovat mukana työpaikalla.
Olin kyllä aikonut ennä pian töihin, mutta mikäli ajoneuvoverot ja polttoaine verot nousevat niin ei minulla ole varaa mennä töihin. Meillä ei ole toimivaa joukkoliikennettä.
Koska työssäkäymisestä on se etu, että pysyy vireänä, tapaa ihmisiä ja henkinen terveys säilyy. Tyttömänä makaavat kun alkavat usein kärsiä mielenterveys- ja päihdeongelmista, kun ei ole mitään järkevää tekemistä.
pysyy vireämpänä ja henkisesti terveempänä jos saa viettää aikaa lasten kanssa. Varmasti ei tule tekemisen puutetta. Kylle itse ainakin masennun työelämässä ollessa. Heräät viideltä ja kotona taas kuuden jälkeen, ruoan laittoa ja nukkumaan. ruokakin niin myöhään ettei tarvii enää iltapalaa laittaa, lasten kanssa ehtii pari sanaa ruoan syömisen ohella sanomaan ja eikun pesulle ja nukkumaan. Se on sairasta!
pyhää vihaa kaikuen "jään työttömäksi kun..." ovat itse töissä.
Helppoa puhua.
Itse olen työtön ja kyllä minä vaan menen harjoitteluun, että saan kuussa sen työttömyyskorvauksen päälle lisärahaa, hiukan alle 200 e. Mieluummin olen koko summalla muiden ihmisten joukossa, päiväksi tekemistä ja hiukan elämälle suuntaa kuin vain kotona ollessa.
Tuo korotus on hyvä, koska nyt menot taas muutenkin ihmisillä nousee ja onhan se työttömänkin raha yhteiskunnassa pyörittämässä kaupan kautta muiden työllisyyttä.
Miten se innostaa tekemään töitä, jos kotona hengailusta saisi saman rahan... Omasta mielestääni minimipalkan pitäisi olla reilusti enemmän ku tukien, silloin se todellakin innostaisi tekemään töitä, kun voisi parin kuukauden säästöillä ostaa vaikka television tai lähteä kunnon reissulle tasokkaaseen hotelliin. Itselläni on vielä peruspalkka alle 10e/tunti, koska olen vastavalmistunut. Välillä on todella turhauttavaa tehdä töitä, mutta onneksi erilaiset lisät kasvattavat tuntipalkkaa yli 12e/h ja tiedän, että pääsen myös etenemään ammatissani jossain vaiheessa, niin jaksan painaa enemmän. Mutta en yhtään ihmettele, että miksi joku ei jaksa yli 30-vuotiaana olla siivoojana, kun palkka on hanurista ja etenemismahiksia ei välttämättä ole. Itsekkin jäisin kotiin ja opettaisin lapsilleni, että kannattaa mennä sieltä, mistä aita on matalin, koska yhteiskunta näyttää jopa kannustavan siihen!
- olla ihmisarvoinen tämän yhteiskunnan jäsen, joka voi kertoa naapureilleen ym. satunnaisille tutuille, mitä tekee
- näyttää esimerkkiä lapsillesi
- olla vapaa käyttämään rahasi mihin haluat
- tietää, että tilipäivänä tilillesi tulee tietty summa rahaa, jonka perusteella voit budjetoida elämääsi
- kartuttaa työkokemusta
- kartuttaa kokemuslisiä palkkaan
- parantaa mahdollisuuksiasi jatkotyönhaussa
- pitää kiinni siitä, että päivissäsi ja arjessasi on järkevää tekemistä
- olla työterveyshuollon ja erilaisten sairaus- ja työttömyyskassojen piirissä
- pitää kiinni edes siitä mahdollisuudesta, että saisit tulevaisuudessa parempaa palkkaa tai paremmat työajat
Koska kotona oleminen on niin kannattavaa?