Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten laihdutan, kun en syö kasviksia??

Vierailija
17.06.2011 |

Nyt annan teille pienen pähkinän purtavaksi, en ole itse keksinyt ratkaisua, en tiedä mitä tehdä.

Olen yh, lapsessa siis kiinni koko ajan(näin ollen liikunnan mahdollisuus on vähäinen, siis esim. juoksulenkit tai kuntosali). Näin ollen haluan aloittaa ruokavalion muutoksella.

MUTTA...ruokavalioni on todella rajallinen. Ennemmin listaan mitä syön, kun mitä en syö. Osaisiko joku vinkata miten kannattaisi tilanteessani lähteä liikkeelle?

Syön:

lihaa(kana, kala, possu, nauta, katkarapu)

perunaa

pastaa

riisiä

juustoa(vain halloumi ja leipäjuusto)

paseerattua/murskattua tomaattia jauhelihan kanssa

mansikkaa

banaania

omenaa

valkosipulia

leipää(vaalea ja tumma)

kananmunaa

En siis syö mitään kasviksia. Niitä on nytkään turha tuputtaa, en tule koskaan niitä syömäänkään.

Nautin hyvästä ruuasta enkä halua laihdutuksesta tulevan pakkopullaa. Vinkkejä pliiss!!!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että löytyi "kohtalotoveri". Mä en yksinkertaisesti saa vihanneksia alas. Olen kokeillut monia keinoja kuten epäterveellistää kasviksia(paistamalla öljyssä tms.). mutta ei niin ei.

Karkit ja herkut kyllä pitäisi jättää pois ja siihen kovasti nyt pyrin. Toivotaan, että paino rupeaisi tippumaan.

Vierailija
2/25 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän täysin! tsemppiä painonpudotukseen, kyllä se tippuu! :) itse olen käynyt vaunulenkeillä vauvan kanssa sekä myöskin salilla, mutta aika hyvin pystyy tehdä liikkeitä myös kotona. esim. makaa kyljellään ja nostele päällimmäistä jalkaa ylös suht hitaasti. tarpeeksi toistoja että alkaa tuntua, tauko, ja uudelleen. reisille treeniä :) kyykyt, selät, vatsat ovat myös ihan perusliikkeitä mitkä onnistuu kotonakin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

salaattia ja muita vihanneksia kasvisten tilalle

Vierailija
4/25 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri sanonut, etten syö vihanneksia(siis joo kasvikset ja vihannekset on sama asia mulle)...enkä siis salaattiakaan.

Vierailija
5/25 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri sanonut, etten syö vihanneksia(siis joo kasvikset ja vihannekset on sama asia mulle)...enkä siis salaattiakaan.

Vierailija
6/25 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän periaatepäätös sulla on kasvisten syömättömyydelle?

Vierailija
7/25 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän periaatepäätös sulla on kasvisten syömättömyydelle?

Mitään periaatetta.

kotonani niitä ei minulle opetettu koskaa syömään...äitini ei myöskään syö kasviksia. En ole koskaan oppinut syömään. Olen maistellut mutta en tykkää mistään. Enkä osaa enää opetella.

Vierailija
8/25 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä rupeat sitten karsimaan jotain joka päivältä.

Vierailija
9/25 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitten kannattaa jättää pois pasta, riisi, leipä ja peruna ja kokeilla sillä tavalla.

Jos taas kyse on esim kasvisten mausta, eikä periaatteesta,niin niitä voi yrittää piilottaa esim. tuon tomaatin sekaan, jos syöt sitä jauhelihan kanssa.

Tai sitten hankkia pienempi lautanen ja rajoittaa annokset sen mukaan.

Vierailija
10/25 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritä lisätä kasviksia pikkuhiljaa, esim. sen tomaatin ja jauhelihan joukkoon (ensin vaikka raaste yhdestä porkkanasta jne). Kasviksista saa ihan hyvää ruokaa myös :)

Jos et voi lisätä liikuntaa etkä kasvisten syönitä ei taida olla muuta konstia laihtua kuin pienentää annoskokoja.

Vierailija
11/25 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä rupeat sitten karsimaan jotain joka päivältä.

On hyvä idea, ollut itselläkin mielessä. jotenkin vaan kaipaan tukea asiaan, että joku sitten tarkastaisi päiväkirjani, itseä voi huijata ja sitäkin usein teen :(

Vierailija
12/25 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritä lisätä kasviksia pikkuhiljaa, esim. sen tomaatin ja jauhelihan joukkoon (ensin vaikka raaste yhdestä porkkanasta jne). Kasviksista saa ihan hyvää ruokaa myös :)

Jos et voi lisätä liikuntaa etkä kasvisten syönitä ei taida olla muuta konstia laihtua kuin pienentää annoskokoja.

Käytän kyllä joskus porkkanaa jauhelihakastikkeessa. Muuten en sitä syö.

Vierailija
13/25 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikket edes laihduttaisi. Kasviksissa on paljon hyödyllisiä vitamiineja ja hivenaineita, jotka edes auttavat terveyttä huomattavasti.

Mutta kysymykseen vastaus, ala laskea kaloreja. Ruokamäärähän siinä jää kovin pieneksi kun ei ole rehuja täydentämässä, mutta elämä on valintoja. Kannattaa myös tiedostaa se että lihavuuteesi johtuu syömästäsi ruoasta. Syöt siis liian energiatiheää ruokaa. Kasvikset eivät sitä ole.

Vierailija
14/25 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu vähähiilihydraattiseen ruokavalioon (esim kirja Karppaus - Annika Dahlqvist) kasviksia syödään kohtuudella, ei niitä tarvii mättää niinku lähes kaikissa muissa dieeteissä. Ne riisi, peruna, pasta ja suuremmat hedelmämäärät pitää toki jättää pois mut ruokavalio jossa voi käyttää kermaa, voita ja rasvaisia maitotuotteita saa muun ruuan maistumaan hyvältä ja pitää masun tyytyväisenä.

Vierailija
15/25 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekisin niin, että ruokaa lautaselle lautasmallin mukaan (neljäsosa lihaa, neljäsosa lisäkettä (peruna/riisi/pasta/... ja puolet kasviksia)

PAITSI että kun et syö niitä kasviksia, niin jätät sen puoli lautasta tyhjäksi.

Näin annokset pysyvät oikean kokoisina.

Vierailija
16/25 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin vaikealta vaikuttaa kun en tosiaan kasviksia syö.

En halua opetella sillä siitä tulisi itselleni sellainen pakkopulla, enkä halua itselleni tuputtaa sellaista josta en tykkää.

Vierailija
17/25 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten sinäkin siirrät tuon "terveellisen" ruokavalion omalle lapsellesi...

Vierailija
18/25 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin vaikealta vaikuttaa kun en tosiaan kasviksia syö.

En halua opetella sillä siitä tulisi itselleni sellainen pakkopulla, enkä halua itselleni tuputtaa sellaista josta en tykkää.

Jos et halua asian eteen mitään tehdä, opettelet elämään sen asian kanssa ja vastaat seurauksista.

Vierailija
19/25 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiilarit lähes kokonaan pois, ne väsyttää paljon ja tulee nopeast taas nälkäseks . lihaa jne... kannattaa syödä niin paljon kun jaksaa. siis peruna,pasta ja riisi , vaalealeipä veke

Vierailija
20/25 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiilarit lähes kokonaan pois, ne väsyttää paljon ja tulee nopeast taas nälkäseks . lihaa jne... kannattaa syödä niin paljon kun jaksaa. siis peruna,pasta ja riisi , vaalealeipä veke

Hiilareita pitää ruveta nyt vähentämään rutkasti.

Oma lapseni onneksi syö kasviksia mm. porkkanaa, tomaattia, kurkkua, parsakaalia jne. ja niitä hänelle syötänkin päivittäin. Toivottavasti ei vaan lakkaa koskaan syömästä.