voiko miestä opettaa keskustelemaan?
Kaipaisin niin sellaista keskustelua, joka antaisi jotain, laittaisi miettimään asioita eri puolilta, olisi rakentavaa jne, tiedätte varmaan..
Mutta mieheni ei ole keskustelijatyyppi, hänellä ei tunnu olevan mitään "uutta" sanottavaa mihinkään. Lähinnä hän toistaa sanomani hiukan erilaisella lauseella, päättelee ilmeestäni mitä mieltä asiasta olen ja sanoo sen ääneen omana mielipiteenään tai vastaa jotain, joka ei suoranaisesti liity asiaan.
Hän ei uskalla olla erimieltä. Jos kysyn hänen mielipidettään, pidätkö enemmän sinisestä vai punaisesta. Hän vastaa että sinisestä, minä sanon että okei, minusta punainen on kauniimpi. HÄn sanoo että no niin kyllä oikeastaan onkin kun tarkemmin katsoo...
Olen sanonut hänelle että ole sitä mieltä kuin olet, mitä väliä sillä on mitä mieltä minä/muut ovat. Sen jälkeen hän tuntui olevan aina periaatteesta erimieltä, vain koska käskin. Kun se vaihe meni ohi, on taas ihan sama mitä mieltä asiasta olen> hän on samaa mieltä.
HÄnen miellyttämisen halunsa on mennyt jo niin överiksi että ärsyttää todella. Hän antaa kaikessa periksi. En uskalla riidellä mistään, koska tiedän, että hän antaa AINA periksi. Enkä haluaisi olla mikään tyranni. Hän tekisi mukisematta kaikki kotityöt ja vaikka irtisanoutuisi töistä jos käskisin.
Joihinkin asioihin sellainen tasapuolinen keskustelu/kiistely jossa molemmilla on oma mielipiteensä josta pitää kiinni, antaisi selkeyttä ja tulisi mietittyä asian kaikki puolet jne. Miten saan mieheen selkärankaa?
Taustalla voi olla huono itsetunto, hänen äitinsä on kotonaan päällikkö eikä vastalauseita ole suvaittu eikä suvaita. Voiko siis olla, ettei mieheni ole oppinut omia mielipiteitään kehittämäänkään kun ne on lapsena ja nuorenakin annettu valmiina? Voiko ominaisuutta jotenkin kehittää?
Haluaisin myös että mies uskaltaisi sanoa, jos joku asia on pielessä, ja jos esim minä teen jotain väärin. Tämä aiheuttaa myös sen, että minusta on tullut samanlainen, en uskalla vaatia itselleni mitään, koska pelkään että mieheni ei uskalla sanoa jos vaadin liikaa tai jos esim.oma aikani vetää hänet liian tiukille..
Taisi tulla aika sekava selitys.. :)
Kommentit (3)
kun jo kerettiin naimisiin mennä ja lapsiakin saaha. Ja onhan tuossa toki puolensakin, kun ei tarvitse asioista aina väännellä ja neuvotella vaan ratkaisuun päästään nopeasti. Mutta toivoisi vain että mieskin on oikeasti tyytyväinen asioihin jos ei muuta sano.. Ja onneksi on AV-palsta, missä voin hakea niitä näkökulmia asioihin kun ei miehen kanssa keskustellessa niitä saa.. :)
Miten saan mieheen selkärankaa? - - Haluaisin myös että mies uskaltaisi sanoa, jos joku asia on pielessä, ja jos esim minä teen jotain väärin. Tämä aiheuttaa myös sen, että minusta on tullut samanlainen, en uskalla vaatia itselleni mitään, koska pelkään että mieheni ei uskalla sanoa jos vaadin liikaa tai jos esim.oma aikani vetää hänet liian tiukille..
Pistät sen äijän töiden kanssa niin tiukille, että on pakko alkaa pistää vastaan, kun ei jää nukkumiseenkaan aikaa. Pian alkaa tulla kommenttia, usko pois.
mulla yritystä oman ukon suhteen jo yli 20vuotta ja oppi ei ole mennyt perille
eli ap tyydy tilanteeseesi ja kärsi
tai vaihda miestä, ja valitse tosi hyvin et et valitse samnalaista tuppisuuta...