Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

USAlainen palstalla.

Vierailija
16.06.2011 |

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oluen ja siiderin hinta ja ajattele et tää on vauva-lehden palsta t:itärannikkolainen

mita odotit sitten? terv: lansirannikkolainen

mä olen lähiaikoinan seurannut sitä Casey Anthonin tapausta.

Se Anhtony Wienerin juttu oli hauska

Luulis jotenkin et suomalaisilla on enemmän tietoa maailman puuhista.

Ehkä joku olis kysynyt jotain maailmanpolitiikasta tai jotain siihen suuntaan. Tai edes eri kasvatustavoista

t: itärannikkolainen

Vierailija
2/46 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro joku amerikkalainen lempiruokasi resepteineen ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konkurssiaalto edessä ja valtiokin menossa nurin

Vierailija
4/46 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haudatkaa jo ne yksityiskoulu jutut. Yksityiskoulut ovat suurimmaksi osaksi katolisia ja sinne laitetaan lapset joille halutaan uskonnollinen kasvatus. 'Kunnallisissa' kouluissa ei ole minkaan valtakunnan uskonnon opetusta.

Kirjat saa lukiota myoten koulusta. Vihot ja kynat ostetaan itse.

Vierailija
5/46 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko noksulla enää mitään järkevää toimintaa.

Vierailija
6/46 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vanhempani yllättyivät kun tein amerikkalaisia aamupala-lettuja.

Toissa päivänä tein choc-chip keksejä ja niistä tuli hyviä.

papuja syodään enemmän kuin suomessa ja niitä on monta eri lajia

ja lapseni käyvät julkista koulua. Koulutarvikkeet pitää ostaa itse, koulu antaa listan et mitä tarvitaan. He pyytävät myos jonkinverran tarvikkeita koulun käyttoon.

Kirjoja ei ole tarvinnut ostaa

Kouluruoka on maksullista, mutta ei pakollista. Lapseni ovat ajoittaan pakanneet omat eväät ja toiste syoneet koulun ruokaa

Vierailija
7/46 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä millaiset eväät laitat /muut perheet laittavat?

Miten pitkät koulupäivät?

Minkä ikäisillä alkaa oppivelvollisuus?

Minkä ikäiset yleensä ovat jo päivät pois kotoa tarhassa/koulussa ym..?

Vierailija
8/46 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuotiaalle maksaa kuukaudessa?

Vierailija
9/46 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole niin että palkatonta saa jonkun verran mutta sitten on palattava töihin? Meneekö vauva hoitoon vai tuleeko hoitaja kotiin?

Vierailija
10/46 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoulu kuuluu koulun piiriin. Se aloitetaan 6kk aikaisemmin kuin suomessa, eli pitää olla 5 syksyyn mennessä.

Joten kummatkin lapseni aloitti koulun vuotta aikaisemmin kuin mitä olisivat suomessa aloittaneet.

Kouluruoka on noin 3 dollaria per ateria. Olen hiukan yllättynyt et hänelle se ruoka kelpaa

aikaisemmin kun pakkasin eväät laitoin hänelle mukaan viinirypäleitä, mehun, voileivän tai jotain pientä purtavaa.

Koulut on joka päivä saman pituisia. Eli alkaa klo 8.50 ja loppuu varttia ennen klo 3

heillä on bussikuljetus.

Olen harkinnut paikallista katollista koulua. He ovat akateemmisesti korkeatasoisia. Se ei ole totta että se olisi vain niille jotka haluavat uskonnollisen kasvatuksen. Katoliset koulut ovat akateemisesta tasostaan arvostettuja.

Vierailija
11/46 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kiinteät 4-6kk iässä, istua ei saa ennen kun on 6kk, maitotuotteet 10kk iässä yms?

Vierailija
12/46 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole niin että palkatonta saa jonkun verran mutta sitten on palattava töihin? Meneekö vauva hoitoon vai tuleeko hoitaja kotiin?

tavallinen synnytys: pitää olla pois 6 viikkoa, sektio: oltava pois 8 viikkoa.

palkatonta lomaa.

itse järjestät hoidon. Voit palkata hoitajan kotiin jos sulla on sellaiseen varaa, tai toisen perheen kanssa palkata hoitajan, tai viedä tarhaan tai pph:lle

kallista puuhaa se on

Vierailija
13/46 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kiinteät 4-6kk iässä, istua ei saa ennen kun on 6kk, maitotuotteet 10kk iässä yms?

minä aloitin antamaan tosi pieniä maistiaisia vähän ennen 3kk ikää.

maitotuotteet aloitin hitaammin.

Vierailija
14/46 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoulu kuuluu koulun piiriin. Se aloitetaan 6kk aikaisemmin kuin suomessa, eli pitää olla 5 syksyyn mennessä. Joten kummatkin lapseni aloitti koulun vuotta aikaisemmin kuin mitä olisivat suomessa aloittaneet. Kouluruoka on noin 3 dollaria per ateria. Olen hiukan yllättynyt et hänelle se ruoka kelpaa aikaisemmin kun pakkasin eväät laitoin hänelle mukaan viinirypäleitä, mehun, voileivän tai jotain pientä purtavaa. Koulut on joka päivä saman pituisia. Eli alkaa klo 8.50 ja loppuu varttia ennen klo 3 heillä on bussikuljetus. Olen harkinnut paikallista katollista koulua. He ovat akateemmisesti korkeatasoisia. Se ei ole totta että se olisi vain niille jotka haluavat uskonnollisen kasvatuksen. Katoliset koulut ovat akateemisesta tasostaan arvostettuja.

niin saat varautua siihen etta nunnat napayttaa viivottimella rystysille pienimmastakin syysta.

Vierailija
15/46 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä mikä on asuntosi kiinteistövero?

Vierailija
16/46 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni asuu USAssa ja hänellä on kaksi pientä lasta. Ainakin hänen lastenlääkärinsä oli ehdoton siitä, että kiinteitä ei saa aloittaa ennen 6 kk:n ikää. Istumisesta ja maitotuotteista en osaa sanoa muuta kuin että korvikeiän ohittaneille pikkulapsille suositellaan täysmaitoa. (Onkohan Suomi ainoa maa maailmassa, jossa pikkulastenkin pitäisi juoda rasvatonta maitoa?)

Vierailija
17/46 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut meilläpäin maksaa noin $800 kuussa päivähoito.

t. toinen itärannikkolainen

Vierailija
18/46 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin saat varautua siihen etta nunnat napayttaa viivottimella rystysille pienimmastakin syysta.

no tuntemani katolinen koulu on ib-lukio koulu ja heillä ei ole nunnia opettajina.

Opettajilla on maisterin arvoiset tutkinnot, heillä on todella iso ja mukava campus

pienemmät luokat kuin jopa suomen kouluissa ja mitään ruumiillista kurinpitoa ei ole.

Oikeastaan harkitsen tätä sen takia että heillä on jopa erityinen ohjelma lapsille joilla on oppimisvaikeuksia ja minun muksullani sellainen on.

Koulu kuuluu archdiocen piiriin ja uskonnolisuus näkyy siinä et he opettavat uskontoa. Yläluokilla se on enemmän maailmanuskontojen oppimista.

Mutta ei minulla mitään sitä vastaan ole. Tuskin heidän opit niin hirveästi eroavat luterilaisuudesta.

Täälläpäin ei oikein ole katolilaisia jotka ottavat uskonnon kovin vakavasti. En tiedä missä ne katolilaisuuden tosissaan ottavat asuvat

Vierailija
19/46 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä mikä on asuntosi kiinteistövero?

maksan erikseen terveysvakuutuksen

kiinteistovero on noin 4 tonnia per vuosi.

lapseni hoitopaikka maksoi tonnin per kk, ja se on tällä alueella todella halpa. Minua onnisti kun sellaisen loysin.

t: itärannkkolainen

en enään ikävoi suomeen. Olen aika tottunut siihen miten täällä asiat toimii

Tietenkin se olisi erilaista jos esim. asuisin länsirannikolla. Kalifornia on kuin kehitysmaa. Konkurssi on vienyt kaikki palvelut

Vierailija
20/46 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko maksaa:

Maitolitra

Lohifile

Jauheliha

Sähkö

Vesi

Lämmitys

Netti