miten huomioit tytön kuukautisten alkamisen?
Kommentit (10)
Neuvon miten pitää tehdä pesut, siteen vaihdot. Vaikka me ollaan kyllä puhuttu näistä asioista etukäteenkin. Sanon, että jos on jotain kysyttävää
niin sitten kysyt.
Mä voisin myös onnitella tyttöäni, että sä olet nyt kasvanut. Olet matkalla aikuisuuteen. Halaisin sitä.
vessassa on uus roskis ja vessan alalaatikko täynnä erilaisia siteitä ja pikkuhousunsuojia
juteltu on paljon ja neuvottu tarpeen mukaan, iloittu kuitenkin siitä, että ovat terveitä tyttöjä, kakkukahveja ei olla kyllä keitelty =)
toinen tyttö soitteli iloisena mummot ja muut läpi, toinen on halunnut pitää matalampaa profiilia
Muistan kun itselleni menkkojen alkaminen oli suoranainen katastrofi, nolo ja surullinen juttu.
Olen ajatellut huomioida tytöt niin, että ostan heille muutamaa sidekokoa ja pikkuhousunsuojia vessan kaappiin ja myös alussa huolehdin, että suojia riittää. Tietenkin itse menkkojen alkamisenkin voi huomioida vaikka hienotunteisesti onnittelemalla, kuitenkin ehdottoman asiallisesti. Toivon voivani antaa sen kuvan, että menkat ovat aikuisille luonnollinen asia ja minulta voi aina kysyä, jos jokin asia mietityttää.
joka sanoi, ettei mulla voi mitään kuukautisia vielä olla. Oon vain pierry märän pierun.. Olipa kiva. No parin kuukauden päästä vuoto olikin jo sen verran, ettei enää menny pierusta.
Sit sain siteitä.
taitaa normit olla hiukan tuhteja? Riittäiskö joku pikkuhousunsuoja alkuun, kun ei kuitenkaan niin runsasta se vuoto taida olla...?
taitaa normit olla hiukan tuhteja? Riittäiskö joku pikkuhousunsuoja alkuun, kun ei kuitenkaan niin runsasta se vuoto taida olla...?
vaikka pikkuhousunsuojia, normaaleja siteitä ja sitten vaikka vähän imukykyisempiä. Onpahan sitten, mistä valita =)
Kakkukahvit. Onhan kyseessä aika iso askel naisen elämässä, menkkojen alkaminen on se iso hyppäys tyttöydestä naiseuteen. Jutellaan paitsi itse menkkajutut suojista kipuihin, myös kaikki muut esille nousevat asiat.
Näin siis suunnittelen, oma tyttöni on nyt 10v joten kahvittelemaan päästään piakkoin...
Kakkukahvit. Onhan kyseessä aika iso askel naisen elämässä, menkkojen alkaminen on se iso hyppäys tyttöydestä naiseuteen. Jutellaan paitsi itse menkkajutut suojista kipuihin, myös kaikki muut esille nousevat asiat. Näin siis suunnittelen, oma tyttöni on nyt 10v joten kahvittelemaan päästään piakkoin...
Kakkukahvit. Onhan kyseessä aika iso askel naisen elämässä, menkkojen alkaminen on se iso hyppäys tyttöydestä naiseuteen. Jutellaan paitsi itse menkkajutut suojista kipuihin, myös kaikki muut esille nousevat asiat. Näin siis suunnittelen, oma tyttöni on nyt 10v joten kahvittelemaan päästään piakkoin...
Jos äitini olisi tehnyt noin. En ymmärrä miksi siitä pitää tehdä numero. Eikä pelkät kuukautiset vielä muuta tyttöä naiseksi. Mutta kukin tavallaan. Itse sanoin vain äidilleni, että ostaa mulle siteitä ja näin ajattelin toimia omienikin kanssa.
pitänyt mistään kakkukahveista tai muusta juhlistamisesta kuukautisten alkamisen kunniaksi. Se olis ollu musta noloa. Ehkä jollekin toiselle se sopiikin. Itsestäni oli mukavaa sellainen luonteva ja hienotunteinenkin suhtautuminen aikoinaan. Että asiasta kyllä puhuttiin äidin kanssa, mutta normaalisti.