Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä seuraavista on vaikein instrumentti: hanuri, koskettimet, kitara, rummut?

Vierailija
16.06.2011 |

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiin muihin mun motoriikka riittää, mutta rummut veti hiljaseksi :D (haitaria ja kitaraa olen soittanut joskus aikoinaan, koskettimilla saan aikaiseksi jonkinlaisen sävelmätyngän, mutta en ole varsinaisesti harrastanut, rumpuja olen pariin otteeseen kokeillut ja siihen se sit jäikin)

Vierailija
2/8 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitara! Kaikkia muita edellämainittuja olen oppinut soittamaan, mutta skebaan ei sormet millään väänny, enkä tajua miten sitä voi oppia soittamaan! haluaisin kyllä, mutta ei pysty! :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun sormet ei ainakaan saa kunnon otetta tekniikasta ja järjenjuoksusta kiinni. Minun mielestäni kitara, en saa edes kunnon sointuotteita aikaiseksi. En myöskään älyä, miten kitaransoitossa soinnut yhdistetään melodiaan. Isäni ja tätini (muusikkoja) huokaisivat aina syvään, kun yrittivät opettaa.

Rumpuja ja haitaria olen soittanut, ei ole minusta ollenkaan vaikeita.

Tyttäreni 7 v. on sitten ukkiinsa tullut ja soittaa kitaraa ja viulua ja mankuu pianoa.

Vierailija
4/8 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut jos ihan alkeista puhutaan niin joko kitara tai rummut. Kitara, koska se pitää itse virittää ja rummut koska logiikka on ihan toinen kuin muissa soittimissa. Siksi niissä alkuun pääseminen on hieman hankalampaa.

Oikeesti soittaessa juttu on kuitenkin ihan toinen ja jokaisessa on taatusti yhtä paljon haastetta.

Vierailija
5/8 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan tajua, miten rumpalin kaikki kädet ja jalat voi mennä eri tavalla yhtaikaa.

Vierailija
6/8 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskettimista OIKEAT urut.

Vierailija
7/8 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkeita olen soittanut eli nuorena vuoden ajan kävin rumputunneilla. Peruskompit oppi helposti, mutta kun olisi pitänyt osata tosiaan kaikkia raajoja liikutella eri tahtiin, ei se enää onnistunut.

Muista on kokemusta vain alkeista, mutta mielestäni helpompia ovat olleet. Oikeita kirkkourkuja en ole kokeillut.

Vierailija
8/8 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmille käsille pitää opetella ulkoa "miljoona" nappulaa. Ja toisella osata soittaa diskanttia ja toisella samalla bassoa, tai melodiabassoharmonikalla molemmilla käsillä ihan melodiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän