Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

yrittäjän äitiyspäiväraha

Vierailija
15.06.2011 |

paljonko saan ä-rahaa jos maksan yelliä 2500€ tulojen mukaan? kelan laskurin mukaan olisko n. 1600 ja myöhemminkin yli tonnin.

vai??

miksi sitten puhutaan että yrittäjän ä-loma on hankala eikä ole rahaa? jos se yel:in mukaan tulee niin itsestäänhän se on sit kiinni paljonko saa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..se hankaluus taitaa olla lähinn' se, että kuka ne yrittäjän työt tekee sillä aikaa

Vierailija
2/8 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni naisyrittäjä on pienemmällä palkalla eikä pysty maksamaan äpvrahaa itselleen- siksi pitävät jopa vain 2 viikon ä-lomia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kilpaileva toimari sitten...

Vierailija
4/8 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni naisyrittäjä on pienemmällä palkalla eikä pysty maksamaan äpvrahaa itselleen- siksi pitävät jopa vain 2 viikon ä-lomia

mitä? mut yel on pakollinen, pakkohan sitä on edes vähän maksaa. ite ainakin olen 6kk poissa.

Vierailija
5/8 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet oikeassa, äitiyspäiväraha määräytyy maksamasi yel:n perusteella. Siitä lasketaan myös sairauspäiväraha.

Yel ei ole sidottu palkkaan vaan sen suuruuden voi ihan itse määrätä. Niin voi kyllä palkankin suuruuden itse määrätä.

Vierailija
6/8 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se työntekoa estä

t. asioista perillä oleva

Vierailija
7/8 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi 2vk ä-loma kun yel:in mukaan saa kelalta tukea ainakin sen 3kk jos ei 6kk???

Vierailija
8/8 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimi-yelliä pitää maksaa, oli sitten miten pieni palkka tahansa, ja toisaalta jos ei oikeasti ole ikinä varaa maksaa edes minimi-yelliä niin kantsii kyllä miettiä tosi tarkkaan että onko yritystoiminta silloin niin kannattavaa että sitä on järkeä jatkaa.

Itse nostin sillä sekunnilla yel-tuloni kolminkertaisiksi kun sain tietää olevani raskaana. Tällä tavalla sain erittäin hyvät äitiyspäivärahat ja kyseinen liike ei edes vienyt hirveän suurta summaa (itse asiassa se määrä yel-maksuja kuittaantuu jo parin kuun aikana mitä olen äitiyslomalla)

Toki meillä on hyvä tilanne siinä että yrityksellä on rahaa ja pystymme palkkaamaan tilalleni toisen ilman ongelmia