Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsinki antoi 410 euroa hameen hankintaan

Vierailija
15.06.2011 |

Helsingin kaupunki myöntää toimeentulotuen piirissä oleville romaninaisille täydentävää toimeentulotukea romanihameen hankintaan, kertoi Helsingin Uutiset keskiviikkona.

Sosiaaliviraston päällikkö Leila Palviainen kertoi Helsingin Uutisille, että 410 euron suuruinen vaateapu myönnetään nimenomaan romaninaisen hameeseen, ei muihin romaniasuihin.

http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/hu_romaninaisille_lis…

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän pätee sanonta, tieto lisää tuskaa.

Vierailija
2/7 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa kauheaa.. hameen pituuden lisäämiseen vois antaa muillekin vähän rahaa niin ei naise tnäyttäis ihan huorilta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei valtio voinut maksaa myös sitä? Tietääkseni Suomessa on sellainen PERINNE, että naimisiin mennään valkoisessa mekossa. Täytyypä lähettää lasku sossuun.

Vierailija
4/7 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ohi kulkiana kyllä kuulostaa himpun omituiselta, sillä olen kuvitellut että sossun luukulla yhdenvertais periaatteen vuoksi ei moista voisi tehdä.

Itse tiedän muutaman trans-henkilön jotka ovat vakavan sairaalajakson yhteydessä kysyneet sossulta harkinnanvaraista tukea kaksoiselämänsä vaatetukseen, mutta en ole kertaakaan kuullut että sossu olisi tähän suostunut.

Totta kai jokainen voi sitten omassa mielessään ajatella kumpia katselee mieluummin katukuvassa perinne/kansallispukuihin sonnustautuneita, vai vastakkaisen sukupuolen vaatteisiin.

Vierailija
5/7 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jonkun kulttuuriin nuo kuuluu eikö ne kuuluis maksaa ihan itse? Ei se yhteiskunnan hommaa ole...

Vierailija
6/7 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaaterahat kuuluvat toimeentulotuen perusosaan, ja siitä joutuvat kaikki muutkin ostamaan vaatteensa.

Eihän tuosta isoa summaa kerry, kun romaneja ei niin paljon ole, mutta kun joiltain saatetaan evätä avustus ihan pakollisiinkin juttuihin, niin ei oikein ole raha kohdentunut oikein.

Jos se hame on pakko saada, niin sitten pitää säästää jostain muusta. Tuen pitäisi olla tarkoitettu ruokaan, laskuihin ja perustarpeisiin ja vaatehankinnat mitoittaa sen mukaisesti.

Vierailija
7/7 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kellään ei ole, varsinkaan etnisyyteen perustuen, mitään erioikeuksia toimeentulotuen suhteen.

Kyllä mäkin voisin ottaa tuon hamerahan ja kulkea koreassa hameessa, mutta en saa, kun olen kantasuomalainen.