Kun annatte lastenne olla ulkona myöhään...
niin voisitteko valvoa etteivät melua, huuda ja mekasta? Kyllä on ihan asiallista ettei enää klo 21 jälkeen ulkona kiljuta kun kuitenkin on myös niitä jotka yrittävät silloin jo nukkua kuten meillä ihan pienet lapset ja mies joka menee aamuviiteen töihin. Ei niiden lasten tarvi saada meluta ulkona yömyöhään vaikka siellä oleilevatkin. Hyvät tavat kunniaan!
Kommentit (58)
toiset ei...normaali ääni kuulu naapuriin mutta se kauhea huuto ja kiljunta kylläkin.
aamulla klo 7 pärisis leikkurit ja kakarat kiljuis :D
aamulla klo 7 pärisis leikkurit ja kakarat kiljuis :D
just ihmettelin miten voi teinilaumasta lähtee karmee ääni kun möykkäväät läheisellä leikkipaikalla...nyt tajuan!
ei kukaan kilju eikä päristele leikkuria. Myöskään aamulla klo 7 kukaan ei aloita vaikka laki sen sallisikin. Te jotka annatte mukuloiden huutaa ulkona illalla hyvöksyttekö myös sen että amulla klo 7 aamuvirkut tulee ulos kiljumaan ja ajelemaan nurmikkoa?
enkä vieläkään ymmärrä, miksi en hyväksyisi tuota?
Tiedän, että on iltavirkkuja ja on aamuvirkkuja perheitä, ja saavat niin ollakin.
Eli pihoillamme on aamusta iltaan menoa je meininkiä. Öisin ei sentään ole, kuin aniharvoin, mutta ne ovatkin jotkut grillibileet tms eli poikkeus.
Toiset vaan osaa opettaa lapsiaan olemaan kiljumatta toiset ei...normaali ääni kuulu naapuriin mutta se kauhea huuto ja kiljunta kylläkin.
paukuttelu on toisille tässäkin asiassa hirmu tärkeää, mutta kyllä se on myöskin niin, että kaikki lapset eivät osaa hillitä äänenkäyttöään, vaikka siitä kuinka huomauttais. Esim. rakas kummipoikani oli pienempänä aivan älytön kailottaja, vaikka vanhemmat olivat joka käänteessä muistuttamassa, että älä huuda, puhu normaalilla äänellä. Samoin ystäväni sisarentyttö, hän suunnilleen huusi pikkutyttönä kaiken, vaikka vanhemmat muistuttivat jatkuvasti normaalista puheäänestä.
mulla 3 iloista lasta joita olen hyssytellyt aamusta mut nyt ei tarvikaan enää. Mieskin voi mennä rakentamaan varastoa samaan aikaan lomallaan :D mahtavaa!Sahasta lähtee kyl kova ääni mut mitä siitä...
ei ole hyvätapaista antaa lasten huutaa ja kiljua vapaasti illalla klo 21 jälkeen kuten ei aamullakaan heti klo 7...sama pätee aikuisten aiheuttamaan meluun kuten ruohonleikkuu tai rakentaminen tms...t. Maiju
mulla 3 iloista lasta joita olen hyssytellyt aamusta mut nyt ei tarvikaan enää. Mieskin voi mennä rakentamaan varastoa samaan aikaan lomallaan :D mahtavaa!Sahasta lähtee kyl kova ääni mut mitä siitä...
olisi jotenkin sopimaton aika tuottaa pihalla ääntä. Enkä kyllä revi pelihousujani, jos joku kiljuu pihalla klo 21.30.
tai vastaavasti klo 21.30 illalla?
onneksi naapuritkaan ei tee niin :D
ei ihme että tuolla teinit hilluu ja aiheuttaa häiriötä kun lapsesta saakka opittu ettei muita tarvi ottaa huomioon vaan voi tehdä ihan mitä lystää. Että on ihan ok klo 21.30 iltaisin remuta ulkona, huutaa ja kiljua. Viis naapurin taaperosta joka yrittää helteellä ikkuna auki saada nukutuksi.
vuoksi pitäisi normaali elämä ympärillä lopettaa kokonaan... Minäminäminä ja meidän nicopetteri
Taida olla itse juuri näitä "minäminäminä" tyyppejä jotka "sananvapauden" nimissä kolisuttelee pattereita kerrostalossa keskellä yötä kun ihmisen kuuluu saada tehdä juuri mitä haluaa, missä haluaa ja mihin aikaan haluaa.
Väitän että kun olet itse valvonut yli 3kk koliikkivauvan vanhempana ja yrittäjä isänä joudut lähtemään aamuisin töihin tekemään pitkää päivää niin kyllä nuo öiset moporallit ja naapurin kiljuvat kakarat klo 22 jälkeen pikkasen alkaa ottaa pattiin. Sitä kun yrittää saada nukuttua joka välissä kuin vain mahdollista ettei tarvitsisi sitten nukahtaa auton rattiin ja pahimmassa tapauksessa törmätä johonkin, ehkä juuri siihen teidän Nicopetteriin, eli monissa asioissa voi tulla ketjureaktioita ja sitten ihmetellään lööppejä.
Kyllä meidän aikuisten pitäisi kasvattaa lapsiamme yhdessä. Olen enemmän kuin tyytyväinen jos minun lapsiani joku ojentaa sanallisesti jos he jostain syystä käyttäytyvät asiattomasti. Kasvatan lapseni aina huomioimaan myös muita ihmisiä, kaupungissa kun eletään muutenkin kuin sillit purkissa niin on se kumma jos 24 tunnin vuorokauteen ei nyt saada yhteisesti sovittua edes 8 tunnin rauhallista jaksoa. Silti kukaan vanhempi voi tietää tarkasti miten oma lapsi käyttäytyy muualla joten yhteispanoksella saataisiin paljon aikaan. Kaikki me verorahoilla maksetaan meidän omien nuorten pahoinvoinnista monella eri tapaa.
Kerros- ja rivitaloissa on myös vuorotyötä tekeviä joten olisi hyvä kunnioittaa heitäkin jos he ilmaisevat että desibelit on liian korkealla. Toki korvatulpat on hyvä peruskeino moneen äänivaivaan ja käytän itsekin kun kesäisin pakko pitää helteillä ikkunoita auki.
Hauskaa kesää kaikille ja ottakaa muut huomioon niin kaikilla kivempaa!
tai vastaavasti klo 21.30 illalla?
mutta tuskin jaksaisin, aamulla en, sillä jos olen vapaalla/lomalla, nukun vielä klo 7, vaikka ulkoa kuuluisikin jo elämää. En häiriinny äänistä helposti, eikä lapsenikaan, joten nämä asiat eivät meitä stressaa ollenkaan.
Nukkumaankin voidaan käydä, vaikka ulkona olis mitkä juhlta meneillään.
ei ihme että tuolla teinit hilluu ja aiheuttaa häiriötä kun lapsesta saakka opittu ettei muita tarvi ottaa huomioon vaan voi tehdä ihan mitä lystää. Että on ihan ok klo 21.30 iltaisin remuta ulkona, huutaa ja kiljua. Viis naapurin taaperosta joka yrittää helteellä ikkuna auki saada nukutuksi.
vuoksi pitäisi normaali elämä ympärillä lopettaa kokonaan... Minäminäminä ja meidän nicopetteri
Taida olla itse juuri näitä "minäminäminä" tyyppejä jotka "sananvapauden" nimissä kolisuttelee pattereita kerrostalossa keskellä yötä kun ihmisen kuuluu saada tehdä juuri mitä haluaa, missä haluaa ja mihin aikaan haluaa.
Väitän että kun olet itse valvonut yli 3kk koliikkivauvan vanhempana ja yrittäjä isänä joudut lähtemään aamuisin töihin tekemään pitkää päivää niin kyllä nuo öiset moporallit ja naapurin kiljuvat kakarat klo 22 jälkeen pikkasen alkaa ottaa pattiin. Sitä kun yrittää saada nukuttua joka välissä kuin vain mahdollista ettei tarvitsisi sitten nukahtaa auton rattiin ja pahimmassa tapauksessa törmätä johonkin, ehkä juuri siihen teidän Nicopetteriin, eli monissa asioissa voi tulla ketjureaktioita ja sitten ihmetellään lööppejä.
Kyllä meidän aikuisten pitäisi kasvattaa lapsiamme yhdessä. Olen enemmän kuin tyytyväinen jos minun lapsiani joku ojentaa sanallisesti jos he jostain syystä käyttäytyvät asiattomasti. Kasvatan lapseni aina huomioimaan myös muita ihmisiä, kaupungissa kun eletään muutenkin kuin sillit purkissa niin on se kumma jos 24 tunnin vuorokauteen ei nyt saada yhteisesti sovittua edes 8 tunnin rauhallista jaksoa. Silti kukaan vanhempi voi tietää tarkasti miten oma lapsi käyttäytyy muualla joten yhteispanoksella saataisiin paljon aikaan. Kaikki me verorahoilla maksetaan meidän omien nuorten pahoinvoinnista monella eri tapaa.
Kerros- ja rivitaloissa on myös vuorotyötä tekeviä joten olisi hyvä kunnioittaa heitäkin jos he ilmaisevat että desibelit on liian korkealla. Toki korvatulpat on hyvä peruskeino moneen äänivaivaan ja käytän itsekin kun kesäisin pakko pitää helteillä ikkunoita auki.
Hauskaa kesää kaikille ja ottakaa muut huomioon niin kaikilla kivempaa!
Koliikkia on ollut meilläkin, mutta en olettanut koko maailman pysähtyvät sen vuoksi. Kerrostalossa en edes asu.
penäsit 8h rauhallista jaksoa, mun matikalla sen saa hyvin ajoitettua klo 22-7 väliin, hyvällä tuurilla peräti 9h rauhallista aikaa. Joten antaa ihmisten elää ulkonakin vielä ihan klo 22 asti.
kukaan anna mukuloidensa huutaa ja remuta trampalla tms enää klo 21 jälkeen. Ehkä me vaan osataan sit kasvattaa?
edelleen taajamassa pitää hiljentyä vasta klo 22.
22 asti saa hyppiä trampalla ja ihan riippumatta nicopettereiden ja niitten mammojen mielipiteistä. Kannattaa muutta jonnekkin korpeen jos äänet häiritsee kovasti.
Ihan vapaasti, ei mua elämisen äänet haittaa eikä kyllä hirveän hyvin kuulukaan sisälle. Missä kopperoissa te asutte kun kaiken ulkoa kuulette?