Minkälaisen yrityksen voisin perustaa :
Olen yhteiskuntatieteilijä, pääaine taloustiede, muut valtio-oppi ja pol.historia. Hommia on takana vuosia valtion virkamiehenä ylitarkastajana ja osaan aika hyvin vetää kehitysprojekteja, ollut erilaisissa hankkeissa projektipäällikkönä. Pääomaa voin ehkä laittaa n. 50 000 euroa. Mulla ei ole ajokorttia.
Työpaikkani alueellistetaan, en ole saanut uutta pestiä valtiolla, jään siis kohta työttömäksi.
Ehdottakaa mulle liikeideaa?
Kommentit (2)
Oletko koskaan ollut muualla kuin valtiolla töissä? Jos et, niin älä perusta omaa firmaa. Yrittäjyys vaatii paljon työtä, joustavuutta ja epävarmuuden sietämistä. Asiakaspalvelutaitoja.
Sorry to say, mutta suomalaisella virkamiehellä ei noita ominaisuuksia keskimäärin ole.
Miten olisi työnhaku isoista yhtiöistä, Neste, Nokia, Finnair?
Niihin hommiin pääsee aika pienellä lisäkoulutuksella. Perehtyisit varmaan nopeasti alan lainsäädäntöönkin ja kirjanpitoon. Ja kun saat siihen jonkun insinöörin ja lakimiehen työpariksesi jollakin alihankintasopimuksella vaikka, niin sitten palkkaat vaan tarpeellisen määrän huoltomiehiä tai nekin ostopalveluna toisesta firmasta.