Millainen on tuntemasi yh-isä? Marttyyri, säälittävä luuseri vai v-mäinen ihminen?
Kommentit (23)
Minä olen kahden pojan yksinhuoltaja 2 ja 6v.
Olin lasten äidin kanssa naimisissa 8 vuotta, ja sitten tilanne meni siihenpisteeseen että muutettiin poikien kanssa toiselle paikkakunnalle, ja aloitettiin täysin oma yhteinen elämä.
Asunto sisustettiin yhdessä lasten kanssa, ja muutenkin otan lapsien mielipiteet huomioon, jota eivät avioliiton aikana saaneet. Kotona keskustellaan että mitä syödään ja tehdään kompromisseja puolin ja toisin, lapsethan haluaisivat karkkipäivän 24/7 viikonlopun sijaan:)
Tässä on sitten alkanut tulemaan uusia naisia kuvioihin ja ei ole tullut sellaista vastaan että olisin valmis vakavampaan suhteeseen.
lapsettomien naisten kohdalla osa arvostaa ja pitää lapsista ja osalle he ovat mörköjä, koska kuvittelevat että nyt ollaan hommaamassa lapsille uutta "äitiä". Näin en todellakaan itse ajattele.
lapsilla on jo äiti, ja se nainen joka tähän taloon tulee niin ei tule olemaan lasten "uusi äiti". Vaan hän on isän uusi kaveri, ja en tule vaatimaan tältä kaverilta mitään panostusta lastenhoidon suhteen missään vaiheessa. vaan hoidan lapseni ja lasteni asiat kuten olen ne tehnyt tähänki asti.
Uskoisin että oma ajatus kääntyy yh-äidin puoleen, koska kuitenkin ollaan osittain samassa tilanteessa molemmat. Ja jos jossainvaiheessa muutetaan yhteen, niin en ole ottamassa sitä uuden isän roolia kumppanini lasten silmissä. vaan olen mies talossa joka pitää huolen että kaikilla on hyvä ja turvallinen olla.
tosin leski sekin. Hauska tyyppi sinänsä, mutta lapsista sillä ei ole mitään hajua tai niiden huolenpidosta. Ollut sossun asiakas jo vuosia.