Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäidit, paljonko miehenne saa käteen /kk?

Vierailija
14.06.2011 |

Riittääkö rahat vai tekeekö tiukkaa?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on n 2000-3000/kk. Naftisti riittää, talolainaa ja kaksi pientä. Onneksi iste saan kht ja kunta lisää...mut ei sekään paljoa ole. Ruokaa ollaa saatu joka päivä ja myös makkaraa leivälle!

Vierailija
22/46 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuloni ovat olleet pyöreät 0e viimeiset 4v. Sitä ennen kotihoidontuella.

Ihan ok tullaan toimeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuositulot ovat kuitenkin yli 50 000 euroa. Kyllä ihan hyvin pärjäämme, mutta osittain koska muitakin tuloja on. Mieheni tuskin suostuisi tai kykenisi aivan yksin meitä elättämään. Hän on pannut rahojaan kalliiseen autoonsa ja yksin omistamaansa kesämökkiin.

Vierailija
24/46 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on n 2000-3000/kk. Naftisti riittää, talolainaa ja kaksi pientä. Onneksi iste saan kht ja kunta lisää...mut ei sekään paljoa ole. Ruokaa ollaa saatu joka päivä ja myös makkaraa leivälle!

sama juttu eli en toista erikseen:)

Vierailija
25/46 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjämieheni tulot vaihtelevat rajusti ja myös vuodenajan mukaan. Siksi minun työtulojani tarvitaan elättämään meidän perhe. Näin yksinkertaista se on.

Vierailija
26/46 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

duunari miehiä olla ollenkaan, ku tollasia palkkoja miehenne vetelee...

Meillä miehen netto ehkä 1600€ ja säästöönki jää.

Kaikkiko on yrittäjiä ja mihin perkeleeseen te tarvitte tommosia rahoja, ku ei säästöönkää jää?

Vierailija
27/46 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ sitten lapsilisät seitsemästä lapsesta, kotihoidontuki kuntalisällä ja lisäksi oma palkkani, joka vaihtelee kuukausittain 500-1500€. Teen siis viikonlopputöitä ja välillä arkisin yövuoroja.

Vierailija
28/46 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiko on yrittäjiä ja mihin perkeleeseen te tarvitte tommosia rahoja, ku ei säästöönkää jää?

Koko ajan valittaa, että enemmän pitäisi olla rahaa, vaikka tulot ovat erinomaiset. On ostanut kaikenlaista kallista, ja jo niiden ostosten ylläpito tulee kalliiksi.

Vierailija
29/46 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"käytännön pakko laiskuus syistä" vuoden verran ja oon vielä toisen vuoden. En ole kuitenkaan tuloton tältä ajalta vaan käteen jäävä raha kuukautta kohden on n. 2150€/kk. Tämän kotiolon mahdollistaa tältä ajalta kuitenkin miehen hyvät tulot, joita en näe tarpeelliseksi kertoa ja sitäpaitsi ne on ton miehen tuloja ei mun. Kuitenkin sen verran hyvin että tää käytännön pakko onnistui. Mies reissaa tosi paljon 1-3kk kuukauden reissuja ja en halunnut näillä ajanjaksoilla olla "väsynyt työssä käyvä" yh äiti vaan haluan elellä rauhallista arkea silloin lapsen kanssa ja näin mieskin halusi. Tietää mikä pirtti hirmu mussa väsyneenä herää!

Asutaan munkas.. ku joku nyt kysyi missä muka jengi asuu.

Tällä systeemillä on mahdollista myös joskus käydä moikkaamassa miestä kun on noilla pitkillä reissuilla ja lapsen ei tartte olla niin pitkään isistä erosta. On lapselle hirmu raastavia kuukausien erot isistä : (

Vierailija
30/46 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja riittää toki hyvin, koska meillä ei ole lainaa eikä korkeaa vuokraa. Mutta nyt säästämmekin tulevaa kotia varten, jonka ostamme noin kuuden vuoden päästä kun palaamme Suomeen, jotta emme joutuisi ottamaan lainaa kuin maks. 100 tuhatta euroa. Katsotaan saammeko tarpeeksi säästöön... (tavoitteena n. 150 tuhatta).

Vierailija
31/46 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole tuloja, paitsi jos lapsilisän laskee minun tuloiksi. Asuminen vie n. 1300 kuussa, joten kauheesti ei tuhlailla muutoin.

Vierailija
32/46 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuloina vain kotihoidon tuki. Tekee se vähän tiukkaa, mutta opiskelija pudjestista tähän siirtyminen on varmasti auttanut paljon :p

Vierailija
33/46 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehellä kk tulot n. 10000e bruttona. Eli hyvin pärjäillään. Mulla vaan kodinhoidontuki.

Vierailija
34/46 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäks meil on firman auto, joka siis jo vähenetty palkasta. mulla viel puol vuotta kotihoidontuki tulona. 4 alle 13v lasta, isot asuntolainat niskassa, itse oon ollut 12v kotiäitinä. Tiukkaa tekee.

onneks mies saa bonuksia viitisen tonnia vuodes, niillä maksellaan sit vuoden aikana kertyneet visavelat pois..

Vierailija
35/46 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taloudellisesti tiukkaa. Ei paljon ylimääräistä ostella.

Vierailija
36/46 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kirvesmies on, mutta siis on myös yrittäjä, koska työllistää itse itsensä.

Säästöön meillä jäi rahaa, mutta sitten tuli muutama isompi useita tuhansia maksanut meno, johon säästöjä hupeni.

Ja meillä iso perhe, 4 lasta joista 3 teini- ikäisiä, asumiskulut reippasti yli 1000€/kk, 2 autoa ja siis ruokaankin menee 1000€/kk ja sitten muita laskuja on sen n.2K€/kk .

Se jona mies tienaa 4-6K€/kk ja itse mentävä töihin myös, kun ei tunnu raha rittävän.

Vierailija
37/46 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmetteli, että miten voi tuhlata kaiken vaikka tienaa paljon niin ei esim. 4000 € kuussa nyt niin hirveästi ole kolmen hengen perheelle jos asuntolainan lyhennyksiin menee jo 1500 € kuussa. Siihen päälle korkea vastike, autolainan lyhennys, harrastusmaksut, ruokamenot ym niin oikeasti juuri mitään ei jää säästöön. Se mikä jää menee matkoihin. Voishan sitä pihistellä ja säästää, mutta miksi pitäisi?

Asunnot on Suomen eri kolkissa eri hintaisia ja Hgissä asuntoon menee monilla perheillä useampia tonneja kuussa.

Vierailija
38/46 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hyvin pärjätään, kaksi lasta. itselläni jää 2300 nettona. rivaripätkässä asutaan pk-seudulla.

Vierailija
39/46 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konkkaan on menossa koko firma. Minä elätään perhettä äitiyspäivärahoilla.

Olen myynyt kaikkea tarpeetonta.

Tekee välillä tiukkaa, mutta aina on selvitty.

Ollaan köyhiä, mutta onnellisia.

Vierailija
40/46 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

duunari miehiä olla ollenkaan, ku tollasia palkkoja miehenne vetelee... Meillä miehen netto ehkä 1600€ ja säästöönki jää. Kaikkiko on yrittäjiä ja mihin perkeleeseen te tarvitte tommosia rahoja, ku ei säästöönkää jää?

..mieheni on sähköasentaja, joka on samassa työpaikassa työskenellyt 5-vuotta ja saanut kaksi palkankorotusta.Lisäksi saa provisioita jostain jutuista jos saa siis myytyä jollekkin jotain?(en tiedä niistä mitään..). Tienaa tällä hetkellä ainakin 2500, jolloin käteen jää pari tonnia ja parhaimmillaan saa 3000e. Vaihtelee siis riippuen niistä provikoista..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi