Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksi tuttavan lapsi sanoo aina, että "sitten kun äitillä on tilipäivä, mä pyydän siltä tämmöistä".

Vierailija
14.06.2011 |

Kyse voi olla vaikka 4€ lelusta....Voiko jollain olla OIKEASTI niin vähän rahaa, että saa ostettua mitään ennen tilipäivää, ei edes esim. uimahalliin päästä? Näille perheille voisin lahjoittaa vaikka sen lapsilisän, jos näin on...

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivusta seuranneena vaan palkkapäivänä ostetaan monenlaista turhaakin ja sitten kärvistellään kk. Toki ei voi yleistää. Myös tarkemmalla suunnitelulla monesti menisi paremmin. ap, joka ei antanut avauksessaan missään vaihessa käsitystä, että meillä ostetaan leluja yms. joka kauppareissulla

Vierailija
22/30 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

palvomaan kun rahat on tiukilla. Ehkä se ei tunnu sitten niillä juuri missään, joilla on koko ajan tilillä hyvin rahaa.. Ja se on virheellinen käsitys, että kaikki rahat käytettäisiin heti. Itse maksan laskut ja sen jälkeen jaa yleensä koko kuukaudeksi rahaa 300 e. tilille. Onko se jonkun mielestä paljon ? Ja en muista koska olisin jotain ylimääräistä ostanut tuo raha uppoaa kyllä ruokaan kuukaudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin se tuttavasi onkin köyhä, nyt hän onkin tuhlaaja.

Yritäpä keskittyä ihan omaan elämään toisten kyttäämisen sijaan.

Vierailija
24/30 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse voi olla vaikka 4€ lelusta....Voiko jollain olla OIKEASTI niin vähän rahaa, että saa ostettua mitään ennen tilipäivää, ei edes esim. uimahalliin päästä? Näille perheille voisin lahjoittaa vaikka sen lapsilisän, jos näin on...

Minulla on kolme tyttöä ja he haluavat joka päivä jotain. Tuo on helppo tapa kiertää haluttava asia joka onneksi tosi usein unohtuu liksapäivään mennessä tai muuttuu muuksi haluksi :)

Vierailija
25/30 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keksinyt helpon konstin välttyä jokaisella kauppareissulla 'osta mulle lelu'-ruikutukselta =)

Vierailija
26/30 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutuu kitkuttelemaan, ja esim. ennen lapsilisiä laskemaan senttejä mm. ruokakaupassa. missähän pumpulissa ap on kasvanut=(

Vierailija
27/30 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan elämäntyylistä. Olen itsekin ollut hyvin köyhä, asuin opiskeluaikoina yksin, en ottanut lainaa, tein kesät töitä ja sillä pärjäsin. ei sitä rahaa todellakaan paljoa ollut, mutta ei mulla silti koskaan ollut tili nollilla edes ennen opintotuen tai palkan maksupäivää. Pienillä tuloilla pitää menotkin suhteuttaa sen mukaan.

Vierailija
28/30 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

monellakin on rahat lopussa, ei ostella leluja eikä ole edes ruokaan rahaa. Miten jonkun voi olla niin vaikea käsittää ettei kaikki ole samassa tilanteessa?

Itselläni ei ole ollut ongelmia rahojen riittävyyden kanssa vielä koskaan, silti en kuvittele kaikkien olevan samalla viivalla.

Mutta samalla voi miettiä sitäkin, käyttääkö tuttava helppoa keinoa lopettaa lapsen vaatimukset turhasta tavarasta, helpommalla pääsee valehtelemalla kuin selittämällä ettei kaikkea tarvitse ostaa vaikka rahaa olisikin.

Vierailija
29/30 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten sekin että kuljetaan ruokakaupassa laskin kädessä ja kirpputorilla mietitään tarvitseeko lapsi enemmän 2,5 e maksavan paidan vai housut.. Meidät on pelastanut joskus palautuspullot tai 5 euron plussaseteli. Joskus on käynyt niinkin hyvä tuuri että kun on kaiveltu kaikkien takkien ja housujen taskut ja molempien lompakot, ollaan saatu kasaan muutama euro jolla taas saatiin ruokaa seuraavaan rahapäivään. Rahaa meillä on käytössä n 300 euroa kuukaudessa vuokranmaksun jälkeen, siitä siis maksamme ruuat, vaatteet, vakuutukset, lääkkeet, autokulut(asumme paikassa jossa emme pärjäisi ilman autoa),puhelin ja nettilaskut, sähköt jne..

Pärjäähän sillä, mutta joutuu tinkimään sellaisistakin asioista, ettei se aina tee hyvää. En esimerkiksi raaskinut mennä ennen synnytystä pelkopolikäynnille, vaan sinnittelin unettomien öiden ja lievien paniikkikohtaustten kanssa ja synnytyksessä tarvittiin sitten ylimääräisiä apuvoimia rauhoittelemaan tilannetta..

Mieheni kroonisen sairauden tutkimukset jäivät kesken, koska hän oli sitä mieltä ettei tee diagnoosilla mitään kun ei kuitenkaan raaski ostaa lääkkeitä.. Vihlovien hampaiden kanssa olisi jo mukava päästä hammaslääkäriin 4 vuoden tauon jälkeen ja parturiin 2 vuoden jälkeen, mutta lapset menevät edelle..

Älä vähättele kaverisi tilannetta ja syytä tuhlailusta, tilanne voi oikeasti olla tiukka.

t. 2 lapsen äiti jolla ei ole varaa ostaa 4 euron leluja edes tilipäivänä

Vierailija
30/30 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilipäivän lähestyessä ei kerro muuta kuin siitä että rahaa ei osata käyttää, mikäli siis aina sma juttu. Ei osaa käyttää rahaa varojen mukaan. Mulla ei ole koskaan ollut liian vähän rahaa tilillä vaikka olen ollut vuosikausia opiskelija, työtön, mitä milloinkin. Nyt saan pelkän lapsilisän ja mies työtön ja rahat riittää hienosti elättämään ison perheen isossa oktSsa ja löytyy vielä mökkikin ja isot lainat. Kukaan ei ole koskaan autanut ja työt. korv. nykyään 45 %

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi