Millaset vaatteet teinitytöille hautajaisiin?
Kyse ei ole läheisestä imisestä, jos sillä nyt on vaikutusta. Voiko nuoret tytöt laittaa näin kesäaikaan (paljon parjatun) tumma (musta) tunika ja leggingsit yhdistelmän? Vai mikä olisi asiaankuuluvaa?
Kommentit (12)
musta tunika ja mustat legginsit on ok.
Meinasin pyörtyä kun olimme oman pappani hautajaisissa ja parilla serkulla on löysät farkut ja collegepaita. Omilla lapsillani oli juhlavaatteet. 6-vuotiaalla pojalla musta puku ja kravatti, tytöllä musta mekko, musta neule, valkoiset sukkahousut ja mustat kengät.
etiketin mukaan pitää pukeutua jotta ei loukkaisi lähiomaisia. Ihan läheisimmillä on vapaammat kädet mielestäni.
noihin vaatteisin nyt en ota kantaa, tämä oli vain tämmöinen periaatteellinen juttu.
vaikka suorat mustat housut (kyllä, teinikin voi tällaiset omistaa) ja musta jonkinlainen paita. Missään trikookalsareissa ei ole kohteliasta mennä. Jos ei ole läheinen vainaja tai tämän lähiomaiset ja asianmukainen pukeutuminen on kohtuuton haaste niin mitä sinne sitten menee ollenkaan.
tai joku nuorekas kiva hame + paita / neule, onhan niitä.
Tai tummat housut ja tumma yläosa.
Nyt saan varmaan haukkuryöpyn, mutta mun kokemuksen perusteella maalla ollaan konservatiivisempia. En laittaisi leggingsejä maalla hautajaisiin.
Komppaan jotakuta aiempaa: jos tunika ei ole paljastava ja on tarpeeksi pitkä, yhdistelmä voi olla ok.
Ei mennyt veljensäkään hautajaisiin noin. Vaatteet saa olla semmoset mitkä miellyttää lasta/nuorta tai mitä kuollut itse tykkäsi toisilla vaatteina: meidän lapsi haudattiin omiin lemppareihin ja samaa sai vieraat tehdä; pukea vaatetta josta tiesi lapsen tykänneen. Mutta minusta lagginsit ei kuulu hautajaisiin juhla-asusteeksi.
Ei sielä tietenkään mitään muotinäytöstä pidetä, mutta kyllä siinä joku taju pitää säilyttää ja se iskee silmään jos joku erottuu joukosta, tämä pitää muistaa.
Onko tässä takana joku semmone ettei tarttis lähteä ostaan lapselle vaatetta kun kaapista löytyy ns. periaatteessa sopivat? Minusta legginssit vois laittaa sit vaikka sukulointiin, vähän vapaammalle.
mutta legginsit eivät mielestäni sovi hautajaisiin kenenkään päälle. Hommatkaa tumma hame ja siihen joku hillitty tumma yläosa, ei tarvitse olla jakku. Tummat kengät ja sukkahousut tietysti. Tummaa hametta voi käyttää myöhemminkin erilaisissa tilaisuuksissa yhdisteltynä erilaisiin yläosiin.
Itse jättäisin myös ne legginssit väliin. Löytyykö mustia suoria housuja/ mustaa puolihametta kaapista? Muukin todella tumma käy: tumman sininen (ei farkut) tai tumman harmaat.
Ja sitten yläosaksi esim. musta/tummanharmaa/tummansininen neule(takki), sellainen varmaan löytyy melkein jokaisen teinin vaatekaapista ja sille on käyttöä myöhemminkin.
niin vaikuttaa minusta vähän paremmalta.
Yksinkertaista, tummaa ja siistiä, ne riittää.
Ja jos vainaja ei ole kovin läheinen, mikis ylipäätään pitää mennä hautajaisiin.
legginsit ei minusta ole juhlavaate kuitenkaan
Mun mielestä on riittävän kohteliasta kun huomioi tilanteen vaikka vaan vaatteen värillä.
Yleensä ihmisillä tuntuu olevan jotain mustaa vaatetta ihan oman tyylinsä ja makunsa mukaan. Tosin aika monila on ollut mustan kanssa valkoisia yläosia, esim valkoinen neule.
Kesällä mun mielestä nuorella voi olla legginsit, kunhan asu ei muuten ole kovin paljastava.
On se vähän kohtuutonta että nuorelle pitäisi hankkia joku kovin tätimäinen jakkuasu tai pikkumusta jos hän ei sellaisista koskaaan muualla käytä.
Eivät hautajaiset ole mikään muotinäytös. En ole jaksanut kauheasti pohtia ihmisten vaatetusta. Siinä tilanteessa ajatukset on yleensä ihan muissa asioissa.