Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä 3 negatiivistä asiaa, kerrot työhaastattelussa

Vierailija
13.06.2011 |

jos kysytään?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme sopivinta heikkoutta av-mammojen tyypillisimpiin ammatteihin? Niitä voisi sitten aina hyödyntää, kun se haastattelu nyt kuitenkin on sellaista liirum-laarum löpinää, jossa kaunistellaan ja kierrellään. Mitä heikkouksia voisi olla vaikka vientisihteerin paikkaa hakevalla? Keksiää "hyviä".

Vierailija
2/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme sopivinta heikkoutta av-mammojen tyypillisimpiin ammatteihin? Niitä voisi sitten aina hyödyntää, kun se haastattelu nyt kuitenkin on sellaista liirum-laarum löpinää, jossa kaunistellaan ja kierrellään. Mitä heikkouksia voisi olla vaikka vientisihteerin paikkaa hakevalla? Keksiää "hyviä".

-kärsimätön

-ei tykkää jos töitä ei ole tarpeeksi. Turhautuu helposti

-ei tykkää liian rutiinitöistä, pitää olla vaihtelua tarpeeksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis niiden heikkouksien tarkoituksena on testata itsetuntemusta. Sinänsä mitä ne on, ei ole niin suurta väliä. Oleellista on se, että haastattelija saa haastattelusta ja testeistä itse saman mielikuvan. Toki jos kovasti huolimaton ihminen hakee vaikka kirjanpitäjäksi, niin kyllä se kertoo siitä, että ihminen ei joko tiedä mihin hakee tai ei tunne itseänsä ollenkaan. Kumpikin on huono.

Minä mainitsen yleensä heikkouksiani huolimattomuuden, heikon rutiinien sietokyvyn ja jonkin verran heikon auktoriteettiuskon. Mulla tulee säännöllisesti testeissä samanoloista ja toki tähän ikään olen jo jotain oppinut itsestänikin.

t: esimies ja rekrytoija

Vierailija
4/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis niiden heikkouksien tarkoituksena on testata itsetuntemusta. Sinänsä mitä ne on, ei ole niin suurta väliä. Oleellista on se, että haastattelija saa haastattelusta ja testeistä itse saman mielikuvan. Toki jos kovasti huolimaton ihminen hakee vaikka kirjanpitäjäksi, niin kyllä se kertoo siitä, että ihminen ei joko tiedä mihin hakee tai ei tunne itseänsä ollenkaan. Kumpikin on huono.

Minä mainitsen yleensä heikkouksiani huolimattomuuden, heikon rutiinien sietokyvyn ja jonkin verran heikon auktoriteettiuskon. Mulla tulee säännöllisesti testeissä samanoloista ja toki tähän ikään olen jo jotain oppinut itsestänikin.

t: esimies ja rekrytoija

En vain ole tohtinut niitä ääneen sanoa, kun työtehtävät juuri sellaisia rivitoimistojyrsijän hommia. Psykologinen testi tosin kertoi totuuden, mutta se ei estänyt minun valintaani. En viihdy työssäni. Johtuu varmaan siitä, etten "saa" olla sitä mitä olen.

Vierailija
5/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten osaa pitää papereitani niin hyvin järjestyksessä kuin haluaisin. Tiedän, että tämä on ammatissani yleinen yhdessä päiviteltävä asia, joten se toimi samalla sellaisena hauskana meitä haastattelun osapuolia yhdistävänä asiana: Kerroin värikkäästi, miten yritykseni järjestellä papereita päätyvät aina siihen, että laukussani kulkee epämääräinen pinkka, josta kaikki kyllä löytyy, kunhan tarpeeksi selaa. Sain ymmärtäväistä nyökyttelyä ja hymyilyä takaisin.

Se ei kuitenkaan ole mitenkään ratkaisevan tärkeä juttu työssä onnistumisen kannalta, joten aion käyttää sitä uudestaankin, jos tilanne tulee.

Osaisitkohan omasta työstäsi ajatella jotain vastaavaa?

Vierailija
6/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-olen kotona laiska siivoamaan

-en ole kunnianhimoinen uran suhteen

-en ole hyvä "small talkissa"

Vierailija
7/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-olen kotona laiska siivoamaan

Vierailija
8/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olen liian tunnollinen, joka taas voi johtaa siihen, että kuormitun helposti. Tosin ei se yleensä näy työssä, ainoastaan heijastuu unenlaatuun. :)

Toinen on liian pitkä pinna töissä eli voisin paremmin pitää puoliani, mutta jos asialla ei ole itselleni liian suurta merkitystä, katson läpi sormien. ;) Vältän mielelläni turhia konflikteja.

Vierailija
9/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olen liian tunnollinen, joka taas voi johtaa siihen, että kuormitun helposti. Tosin ei se yleensä näy työssä, ainoastaan heijastuu unenlaatuun. :) Toinen on liian pitkä pinna töissä eli voisin paremmin pitää puoliani, mutta jos asialla ei ole itselleni liian suurta merkitystä, katson läpi sormien. ;) Vältän mielelläni turhia konflikteja.

Vierailija
10/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. liiallinen täydellisyyden tavoittelu 2. itsevarmuuden puute mikä varmasti lisääntyy työssä oppimisen ja ammattilaisuuden myötä 3. kolmatta en nyt keksi....

Vierailija
11/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lista oli:

1) hitaasti lämpiävä,en ala lörpötellä omia asioitani kovin herkästi vasta kuin sitten kun ollaan jo hyvät tutut/työkaverit

2) haluan varmistua 2 tai 3 kertaan miten joku asia menee,ettei mun tarvi käydä kysymässä ohjeita jatkuvasti,vaan haluan oppia kerralla

3) olen vastuuntoinen jopa liiallisuuteen saakka. Kotonakin työasiat pyörii mielessä ja kannan huolta työyhteisön hyvinvoinnista

Huom. kaikkihan nämä voi työnantaja pitää omalta osaltaan hyvinäkin ominaisuuksina ;D

Vierailija
12/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on vain vähän työkokemusta ja en ole kovin ihmisläheinen ja siksi työskentelen mieluiten yksin ison osan työajastani.

Nämäi esitän sitten myös myönteisinä piirteinäni osana persoonani vahvuuksia, joita hakemassani työssä tarvitaan.

Vierailija
13/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuen pitää miettiä itsestä sellaiset heikkoudet, ettei niistä ole työssä haittaa. Esim. jos hakee asiakaspalvelutehtäviin, ei voi sanoa olevansa ujo, kun taas työssä, jossa puurretaan yksinään, tuolla ei ole merkitystä.

Paras olisi, jos keksisi itsestään sellaiset heikkoudet, että ne saisi jotenkin käännettyä hyviksi puoliksi. Ja rehellinen kannattaa olla. Ei siis ole järkeä alkaa keksimään jotain aivan hatusta, jos se ei yhtään pidä paikkaansa.

En nyt heti muista, mitä olen itsestäni sanonut, pitää miettiä ja palaan sitten asiaan...

Vierailija
14/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka meillä onkin asiantuntijaorganisaatio.

en ole kovin ihmisläheinen ja siksi työskentelen mieluiten yksin ison osan työajastani.

Vierailija
15/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen asiantuntijana erilaisia kustannustehokkuusprojekteissa, joissa se on yleensä hyvä asia.

Vierailija
16/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

positiivisia heikkouksia. Typerää tämä "työnhakupeli". Itsekin tosin olen niitä yrittänyt keksiä ja löytää vähiten huonot heikkoudet itsestäni kyseiseen työhän. Kaikenhan voi toki nähdä myös vahvuutena; riippuu miltä kantilta katsoo. Kärsimätön voi olla vaikka uudistushaluinen tms.

Vierailija
17/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yritän aina kääntää nekin positiivisiksi sanomalla lauseen loppuun jotain pehmentävää. Tyyliin "olen täydellisyydentavoittelija MUTTA toisaalta odotan täydellisyyttäv vain itseltäni" tms. Jos haen töitä jotka ovat oman osaamisalueeni ylärajoilla ja joihin minulla ei oikeastaan ole mitään mainittavia vastauksia, mainitsen vahvuuksia kysyttäessä "aidon kiinnostuksen tehtävää kohtaan".

Lisäksi kerron rehellisesti, että olen aivan käsi tietokoneiden kanssa. Luonnollisesti en hae duuneja joissa tekninen taitavuus olisi keskiössä, mutta koska tietokonetta kuitenkin käytetään oikeastaan kaikissa koulutustani (valtiotieteilijä) vastaavissa töissä, haluan kertoa asian suoraan, ettei sitten tarvitse tapella kun käy ilmi että saatan tarvita neuvoja suht yksinkertaisissakin jutuissa.

Olen saanut kaikki työpaikat joiden haastatteluihin olen päässyt :)

Vierailija
18/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan rehellisesti että en pidä esiintymisestä enkä halua esiintyä. Mutta toisaalta, en edes halua sellaista työpaikkaa missä kuuluisi esiintyä.

Enkä tarkoita nyt sitä etten puhu palaverissa vaan sitä että minun pitää pitää esitelmä tms. puhua kymmenille ihmisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi