Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

poika meni mummolle hoitoon. Soittelee ja kiukkuaa että ei ole tekemistä ja haluaa kotiin.

Vierailija
13.06.2011 |

9-vuotias meni eilen mummolaan ja siellä pitäisi olla perjantaihin asti. Nyt jo soitelee että "mummo kiusaa" (ei anna karkkia yms.) ja hän haluaa kotiin.

Huoh. Mä tiesin tämän.

Mitä te tekisitte? Molemmat vanhemmat työmatkalla.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksaisi mummolassa toimetonna notkua. Todellakaan.

Miksei lapsi ole kesäleirillä tms.?

Vierailija
22/30 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä tuntuisi mikään miltään jos ei välillä olisi tylsää. Ja tylsyydestä voi keksiä sellaisia juttuja, joita muuten ei keksisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se poika siellä mummolassa siis tarkalleen ottaen tekee? Ei kait kukaan jaksa olla kyläpaikassa viikkoa ilman mitään mielekästä tekemistä?

Onko lukemista, askarreltavaa, tietokonetta, telkkaria, pelattavaa, lautapelejä, onko jotain pihatalkoita, onko naapurustossa samanikäisiä kavereita tms? En lähettäisi lasta yksin mummolaan noin pitkäksi aikaa, ellei hänelle oikeasti olisi siellä jotain puuhaa tai ellei hän siellä itse haluaisi olla noin kauan.

Vierailija
24/30 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakottakaa se mummo lähtemään, jos ei kykene keksim ään lapselle tekemistä siellä omassa mökissään. Se on mummon vastuulla nyt se tekemisen keksiminen, että poika viihtyisi. Poikaa turha syyttää.

Vierailija
25/30 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummon todellakaan lähteä kotoaan pois. Kiva jo son luvannut vahtia poikaa. Käske pojan mennä paikalliseen kirjatoon. Siellä voi varmaan pelata koneella ja vaikka lainata kirja tai DVD:n.

Vierailija
26/30 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummo ja poika kävivät kirjastossa ja kaikki nyt ok. Ei siellä nyt ihan niin tylsää ole.

Mummo ei voi meille tulla, koska mummolassa on myös tosi vanha mummo hoidettavana.

Minä uskon että tämä on pojalle ihan hyvä kokemus.

ap.

Vierailija
27/30 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää antako pojan kyykyttää teitä. Ei kenenkään elämä ole (eikä pidäkään olla) aina kivaa. Pettymyksetkin kuuluvat elämään, varsinkin sille kovapäiselle tekee erittäin hyvää...Ja oppii samalla, mieten eri sukupolvien kanssa toimitaan - tärkeää asennekasvatusta ja erittäin tärkeää, ettet äitinä itse luo huomaamattasi kuvaa, että tosiaan siellä mummon luona on tylsää, voi voi.

Minäkin ottaisin kännykän pois!

Onko pojalla mahdollisuutta ulkoilla? Voisko tutustua naapurustossa muihin lapsiin? Kirjastoon? kalastamaan? Uimaan? metsään majoja tekemään? Leikkipuistoon? Sarjakuvia? Telkkua...lista on loputon (itsellänikin on 9-vuotias poika...).

Jos kaikki tarjotaan kultalautasella heti valmiina eteen, ei mielikuvitus/luovuus /oma-aloitteisuus edes saa mahdollisuutta kehittyä!

Lapselle tekee hyvää oppia siihen, ettei tarpeita aina saa tyydytettyä välittömästi!

T. ope

Vierailija
28/30 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää antako pojan kyykyttää teitä. Ei kenenkään elämä ole (eikä pidäkään olla) aina kivaa. Pettymyksetkin kuuluvat elämään, varsinkin sille kovapäiselle tekee erittäin hyvää...Ja oppii samalla, mieten eri sukupolvien kanssa toimitaan - tärkeää asennekasvatusta ja erittäin tärkeää, ettet äitinä itse luo huomaamattasi kuvaa, että tosiaan siellä mummon luona on tylsää, voi voi.

Minäkin ottaisin kännykän pois!

Onko pojalla mahdollisuutta ulkoilla? Voisko tutustua naapurustossa muihin lapsiin? Kirjastoon? kalastamaan? Uimaan? metsään majoja tekemään? Leikkipuistoon? Sarjakuvia? Telkkua...lista on loputon (itsellänikin on 9-vuotias poika...).

Jos kaikki tarjotaan kultalautasella heti valmiina eteen, ei mielikuvitus/luovuus /oma-aloitteisuus edes saa mahdollisuutta kehittyä!

Lapselle tekee hyvää oppia siihen, ettei tarpeita aina saa tyydytettyä välittömästi!

T. ope

Vierailija
29/30 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselta voisi ottaa sen pois tollasilla kyläreissuilla.

Vierailija
30/30 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minä ole tuohon mukaan lähtenytkään äitinä.

kunhan vaan halusin kysellä yleistä mielipidettä asiaan.

ap