Muisti pätkii
Mistä voi johtua muistin tökkiminen, se on jatkuvaa, unohtelen ihmisten nimiä, työpaikkoja, lasten neuvola-aikoja, eräänä päivänä sain jopa miettiä pitkän aikaa lapseni koko nimeä, ensimmäisen kyllä muistin mutta en toisia etunimiä.
Ja nimenomaan lähimuisti pätkii, saatan säikähtää vaikka jotain, sitten huomio kiinnittyy muualle muutamaksi sekunniksi jonka jälkeen ihmettelen miksi sydän hakkaakaan.. :/
Kommentit (5)
vaikka maistuisihan se uni enemmänkin jos olisi mahdollista nukkua..
Imetän kyllä, empä tullut ajatelleeksi että se johtuisi siitä vaikka nyt kun sanoit tuntuuhan se ihan järkeenkäyvältä :)
Minkä ikäinen olet? Itse olen 45 ja pelkään alkavaa altzheimeria, johon isoisäni kuoli aikoinaan. Olen ollut kymmenen vuotta kotona lasten kanssa ennen työelämään paluutani pari vuotta sitten eli aivot ovat olleet lepotilassa liian pitkään. Työssä joudun laittamaan kaikki muistettavat asiat keltaisille lapuille, etten vaan unohda mitään. Silti havahdun tämän tästä kauhun tunteeseen, että olenkohan unohtanut sen ja sen asian, vaikka edellisenä päivänä olen asian hoitanut.
En tiedä, pitäisikö käydä lääkärissä, vai kuulostaako vielä normaalilta? Muita saman ikäisiä?
Imetän kyllä, empä tullut ajatelleeksi että se johtuisi siitä vaikka nyt kun sanoit tuntuuhan se ihan järkeenkäyvältä :)
ole huoleti.
t. Eräs samassa jamassa oleva :)
Mulla muisti tosi heikko, kun olen stressaantunut.
Varsinkin koti muisti on heikko. Omat pojat kuormittavat mua liikaa ja varsinkin kuopuksen adhd piirteet ärsyttää suunnattomasti, vaikka lapsella dysfasia dg onkin.
Pitää muistaa sata asiaa ja omat pysyis hallussa, mutta koko perheen ei.
tuota univelkaa päässyt kertymään? Imetätkö?