Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksosraskauden oireet

04.06.2008 |

Kertokaahan mistä huomasitte odottavanne kaksosia, vai paljastuiko kaksosraskaus ultrassa?

Mun masun kasvu on jo niin huolestuttavaa että olen alkanut epäilemään kaksosia..

Ultra on itsellä vasta 3-4 viikon päästä, sinne asti täytyy kai jännätä..

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole vastausta tuohon, mutta samaa mietin itsekin. Oireet on suuremmat kun aikaisemmissa raskauksissa. Pahoinvointikin tuli kuvioihin jo 4+ viikoilla, rinnat on tuplasti jo isommat ja näillä viikoilla???

Jos jollakin olisi omakohtaista kokemusta olisi kiva kuulla :)

lastwish ja "punkki" 5+2

2/7 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen heikompi ja voimattomampi nyt kun aikasemmin. Mulla ei ole enää vyötäröäkään!! Ja ihmiset on alkaneet tuijottamaan mun mahaa. Mulla on housujen koko norm.40, niin tänään ei menny 42 koko edes kiinni!!

En ole herkutellutkaan enää kun luin ettei kannata makea syödä jos väsyttää, ja muutenki yritän pitää vähän rajoissa tuota herkuttelua..

Ei voi muuta kun ostaa mammahousut!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli verenvuotoa ja luulin, että raskaus oli keskeytynyt ja kuukautiset alkaneet. Toisaalta, testi näytti vahvaa plussaa jo 11 päivää alkion siirron jälkeen, eikä viiva testissä heikentynyt, vaan päinvastoin, se vahvistui. Ja toisaalta, mitkään normaalit housut eivät enää mahtuneet rv 5 paikkeilla kunnolla päälle, sen verran tuli turvotusta. Etenkään farkkuja en pystynyt pitämään ollenkaan. Tilanne oli sen verran sekava, että kävin lääkärin lähetteellä myös veritestissä ennen ultraa ja tulos näytti kaksinkertaisia arvoja. Joten jotain "häikkää" tässä raskaudessa oli ja osattiin veritestin perusteella aavistella kaksosraskautta. Ultra paljasti kaksi vahvaa sydämensykettä ja onneksi verenvuodotkin loppuivat nopeasti.

Olin myös toivottoman väsynyt jo melkein heti siirron jälkeen. Paljon paljon väsyneempi kuin yhtä vauvaa odotellessani. Jokainen aamu oli yhtä tuskaa, kun en olisi millään jaksanut herätä. Päivät tuijottelin töissä tyhjyyteen, kun en jaksanut evääni liikauttaa. Onneksi tein itsenäistä työtä omassa työhuoneessa. Illat nukuin ja torkuin sohvalla ennenkuin siirryin yöunille.

Äitiyshousuihin siirryin joskus rv 8, kun en enää mahtunut mihinkään omiin normaaleihin housuihini. Masu alkoi kasvaa paaaljoon nopeammin kuin ekassa raskaudessani, jolloin odotin vain yhtä vauvaka. Nyt mennään jo 30. raskausviikolla. Vauvat voivat hyvin ja masu vastaa kooltaan täysiaikaista yksösraskautta. Koko raskausajan fundusmitta on mennyt 7-10 rv:tä edellä keskimääräisestä yksösraskauden vastaavasta mitasta.

Vierailija
4/7 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli itse hieman epäilin kaksosia, kun minulla oli aivan järkyttävä väsymys heti alkuraskaudesta. Lisäksi kärsin jatkuvasta etomisesta ja kuvotuksesta, joita ei ole aikaisemmissa raskauksissa ollut. Kaksosraskaus paljastui ekassa ultrassa viikolla 11+, uutinen oli epäilyistä huolimatta yllätys, koska olo oli jo alkanut helpottaa, joten olin tavallaan "unohtanut" kaksosepäilyni... =)

Raskausaika meni loistavasti, painoa kertyi saman, mitä yksösistäkin, ehkä jopa vähemmän. Maha ei ollut kovin paljoa isompi kuin normaaliraskaudessakaan, joten olo ei ollut tavallista kömpelömpi. Pojat syntyivät sektiolla hyväkuntoisina viikolla 38+3, olisivat varmaan köllötelleet laskettuun aikaan asti ellei heitä olisi alettu häätää aiemmin. =)

Onnellista raskausaikaa, oli sitten kyseessä yksi tai kaksi pikkuista! =)

Vierailija
5/7 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsa alkaa kasvamaan huomattavasti aikaisemmin seuraavissa raskauksissa. Itselläni kasvaa maha heti, mutta muotoutuu raskauden aikana, mutta kokoa ei juuri enempää tule lopussa. Pahoinvoinnit alkavat eri raskauksissa eri aikaa. Toisissa asutaan vessassa ja halaillaan aktiivisesti pönttöä kuin toisissa käydään vain aamu ykät heittämässä. Odotan 7.tä ja kaikki raskaudet erilaisia.

Vierailija
6/7 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin tämä on ensimmäinen raskauteni, mutta kuvittelisin ettei se ole juuri poikennut yksöisraskaudesta. Ensimmäiset viikot oli ainoana oireena rintojen aristus. Kaksoset tulivat tietoon ekassa ultrassa rv12. Viikoilla 8-13 oli kyllä melkoista pahoinvointia ja väsymystä, mutta töissä olin koko ajan ja kertaakaan en oksentanut. Tällä hetkellä sen kyllä arvaa mahan koosta, kun on nyt rv26+5 samankokoinen kuin omalla äidillä oli laitokselle lähtiessä :)

Vierailija
7/7 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin yhtyä Vaippaliinan mielipiteeseen, että pahoinvointi tai mahan kasvu ei kaksosista kerro välttämättä mitään. Itsellä ei kaksosraskauden aikana ollut ollenkaan pahoinvointia ja mahakin pullahti esiin aika myöhään. Minkäänlaisia raskausoireita ei ollut koko aikana. Loppuvaiheessa maha kasvoikin sitten vauhdilla ja aikamoiseksi. Nyt odotan yhtä vauvaa ja pahoinvointi on päivittäistä. Riippuu siis ihan raskaudesta.