Äitiysrahasta!!!
Jäin kesälomalle toukokuun alussa ja sain loma ajan palkan 15.5. Äitiyslomani alkoi toukokuun 30.5 ja työpaikkani maksaa lomarahan kaikille 15.6. Työnantaja myös maksaa palkan ja äitiysrahan erotuksen ensimmäiseltä 3 kk niin voinko odottaa siis saavani nyt 15 .pv muutakin kuin lomarahan? Ensimmäisen äitiysrahan maksupäivä on vasta 05.07. Meillä ei ole mahdollista soittaa palkanlaskijalle ja esimiehet eivät tunnut tietävän asiasta mitään??
Kiitos jo etukääteen ASIALLISISTA vastauksista.
Kommentit (6)
palkkamaksetaan aina kuluvan kuun ensimmäisestä viimeiseen päivään. Eli periaatteessa saa aina 2 viikon palkan etukäteen. kesäloma oli 2.5-28.5.
Eikös yleensä työnantaja maksa koko palkan ja hakee sitten Kelalta itselleen sen äp-rahan?
Sanoisin, että saat muutakin kuin lomarahan-
sorry, luin hätisesti, tuossahan oli kaikki tarvittava.
milloin sulla on tilipäivät ja milloin pidit tuon loman?
musta sä saat kesäkuun palkan 15.6, jos se on sun normaali tilipäivä
vaan työnantajalle, jos työnantaja maksaa sulle 3kk:n palkan. sä saat itse päivärahan vasta ton 3kk:n jälkeen. ( olettaen, että sun palkka on suurempi, mitä päiväraha)
-sama vielä
.......vaan 3 kk palkan ja äitiysrahan erotuksen. mietityttäää vaan mitä tämä käytännössä tarkoittaa. Heinäkuussa maksettava raha tulee kyllä suoraan minulle. hmmmmmm. noh, pitää kai malttaa pari pv tilinauhan saapumiseen. Kiitos kuitenkin kaikille!
työnantaja ei maksa täyttä palkkaa... .......vaan 3 kk palkan ja äitiysrahan erotuksen. mietityttäää vaan mitä tämä käytännössä tarkoittaa. Heinäkuussa maksettava raha tulee kyllä suoraan minulle. hmmmmmm. noh, pitää kai malttaa pari pv tilinauhan saapumiseen. Kiitos kuitenkin kaikille!
musta sä saat kesäkuun palkan 15.6, jos se on sun normaali tilipäivä