Onneksi ei muutettu "maalle".
Meillä oli ennen lapsen syntymää suunnitelma rakentaa n. 15 km päähän ksupungista, miehen siskon perheen viereen keskelle "ei mitään" - tontti yms. olisivat olleet paljon halvempia ja ajatus "maaseudun rauhasta" houkutteli. Sitten tulimme kuitenkin toisiin aatoksiin ja päätimmekin rakentaa ok-alueelle lähelle kaupunkimme keskustaa.
Ja voi että, miten tyytyväinen olen päätöksemme ollut nyt kun lapsi vähän isompi... Taas tänään mietin, kun 5-vuotiaamme leikki koko päivän naapuruston lasten kanssa, miten hyvään ratkaisuun päädyimmekään. Lapsella on paljon kavereita ihan tässä lähellä, päiväkoti on vieressä, harrastuksiin päästään fillarilla, ja alue on turvallinen ja muksut voivat mennä tuolla pihalla ihan keskenäänkin.
Kälyn samanikäinen lapsi viettää päivänsä äidin ja vuoden ikäisen pikkuveljen kanssa, kerhoon pääsee tapaamaan samanikäisiä pari kertaa viikossa. Jos kavereita haluaa leikkiseuraksi, on edessä puhelin-, kuskaus- ja sumpiimisrumba sen sijaan, että voisi mennä pihalle ja katsoa, kenen pihalla on leikki käynnissä.
Onneksi tuli tehtyä oikea valinta..! :)
Kommentit (22)
Miten tässäkin ketjussa päästiin haukkumaan ap:tä siitä ettei hän halua hoitaa lastaan...
Itse ajattelin paljon samalla tavalla kuin ap. Toisaalta itse kaipaisin välillä rauhallisempaa asuinympäristöä, mutta viihdyn kyllä omakotialueella jossa on mukavia naapureita. Kuitenkin lasten kannalta olen ehdottomasti sitä mieltä että tuo meidän omakotialue on heille hyvä paikka asua. Puistot ja harrastuspaikat ovat lähellä, ja kavereitakin löytyy. Eskari-ikäinen ei vielä luuhaa kavereiden kanssa joka ilta pihalla, mutta on hyvä että hän pääsee jo harjoittelemaan kaveriporukassa olemista. Ja samalla oppii olemaan erilaisten kavereiden kanssa ja eri ikäistenkin kanssa, eikä ainoastaan sen yhden bestiksen kanssa.
sitten ajatus, että ostetaan lähikunnasta tontti ja muutetaan parinkymmenen kilometrin päähän kaupungista. Ajattelimme, ettei meillä ikinä olisi varaa kaupunkitonttiin.
Tehtiinpä sitten ylläriveto, ja ostettiin tontti parin kilometrin päästä kaupungin keskustaa, halvalla. Luajan kiitos!!!
Mulla menis kaikki aika lasten harrastuskuljetuksiin, jos asuttais maalla. No, ehkä heillä ei sit olis musiikki- ja uimisharrastusta, mutta tuntuu nykyään tosi kaukaiselta ajatella, että asuttais maalla. Ja kamalaa olisi, miten lapsetkaan eivät pääsis koulun jälkeen mummolaan, kun mummo asuu myös keskustassa.