Painontunnetta peräpäässä, Mistähän johtuu?
Huvittaa itteekon tuo kysymys, mutta paremmin en osannut asiaa kysyä.
Olen nyt rv 20+5 ja viikon ajan on ollut välillä kävellessä outo painontunne takapuolessa. Se tuntuu siltä, että isohätä tulis housuun justiinsa, vaikka tarpeilla ois käynyt ihan äskettäin. Tuo painontunne ei ole läheskään koko ajan vaan sillointällöin.
Voiskohan vauva potkia peräsuoleen tai onko nää liitoskipuja? Vai voiko olla kyse jostain vakavammasta?
Kiitos, jos joku osaa vastata.
Nette
Kommentit (4)
sitten jos vielä harrastaa tuota seksipuolta, niin johan peräpää tuntuu siltä, että olis ihan kamala turvotus. Kokeile lepoa.
Itselläni tulehtuneet peräpukamat oireilevat juuri noin. TOsin nyt raskaudessa eivät ole vaivanneet, mutta pari vuotta sitten olin ihan hädissäni, kun yksi äityi todella kipeäksi. Apteekin käsikauppavoide ei tepsinyt, vaan viikon kärsimyksen jälkeen painuin lääkäriin, joka määräsi kortisonipitoista reseptivoidetta. Johan helpotti.
KAnnattaa jokaisen ison hädän jälkeen huuhdella käsisuihkulla viileällä vedellä, se voi auttaa, mutta jos ei, niin pelotta lääkäriin. Tarkastus ei satu ja kunnon lääke auttaa.
kuvailemasi oireet tuovat mieleen olisiko kyseessä ummetus? Joudutko istumaan paljon esim. työn vuoksi? Liikunnan tärkeydestä puhutaan paljon ja kuitupitoinen ravinto auttaa myös. Mutta kysy ihmeessä esim. neuvolan lääkäriltä, sieltä saat varmaan varmempaa tietoa.
-Niittyheinä
Valitettavasti en osaa auttaa asiassa, mutta ajattelin kertoa että minulla on jonkin aikaa ollut hyvin samanlaisia tuntemuksia alapäässä.Välillä se on jopa hieman kivuliasta (painontunteen lomassa saattaa tulla " kouristuksia" emättimen ja peräaukon tuntumaan, ja ne ovat erittäin epämukavia).
Varsinkin juuri kävellessä tämä tunne on välillä hyvin vahva. (sekä kauan istuessa, istumatyö)
Sinänsä jännä juttu, että me menemme vasta viikolla 13:sta. Mutta varsinkin sinun kohdallasi voisin kúvitella että painontunne voisi hyvinkin johtua jo vauvasta. Toivotaan että jollakin olisi kokemusta asiasta, ja osaisi kertoa mistä " vaiva" voisi johtua. Ajattelin myös neuvolasta kysäistä asiasta ensikerralla.
Hyviä vointeja!