Auttakaa mua häihin pukeutumisongelmassa.
Minulla on äskettäin lapseni ristiäisiin ostettu valkoinen, polviin asti ylettyvä, olkaimeton mekko (sisters point) ja musta bolero, mustat legginssit.
Voinko käyttää samoja vaatteita miehen kaverin häissä?
Raskauskiloja on vielä 5kg enkä haluaisi taas ostaa uutta juhlapukua näillä mitoilla.
Kommentit (45)
Legginssit nyt vaan näyttävät niin typeriltä. Ite oon 26v enkä IKINÄ laittais pätkästyjä sukkahousuja häihin. Oli miten mustat korkkarit tai hienot kengät tahansa niin se näyttää typerältä kun sukkahousut (legginssit) loppuvatkin nilkkoihin. Juntin näköistä. Trikoolegginssit nyt eivät muualle sovikaan kuin kotiasuksi. Ihmeen usein esim. telkkarin hääohjelmissa on niitäkin näkynyt! Trikoolegginssit ja trikootunika, HUH...
Aidon AV-mamman perusjuhlavaatehan on se "JUHLAVA TUNIKA" :D
Legginssit nyt vaan näyttävät niin typeriltä. Ite oon 26v enkä IKINÄ laittais pätkästyjä sukkahousuja häihin. Oli miten mustat korkkarit tai hienot kengät tahansa niin se näyttää typerältä kun sukkahousut (legginssit) loppuvatkin nilkkoihin. Juntin näköistä. Trikoolegginssit nyt eivät muualle sovikaan kuin kotiasuksi. Ihmeen usein esim. telkkarin hääohjelmissa on niitäkin näkynyt! Trikoolegginssit ja trikootunika, HUH...
Aidon AV-mamman perusjuhlavaatehan on se "JUHLAVA TUNIKA" :D
Joku voi pitää sun tyyliä mauttomana.
Pukeudun etiketin mukaan sekä hääparia kunnioittaen.
esim. tekaisemalla punaisen satiinivyön vyötärölle, punainen laukku, punaiset kengät ja punainen huivi tai bolero ja vaikka punainen kukka hiuksiin.
Minä en lähtisi musta-valkolinjalle, kun on valkoinen mekko kyseessä. Itse olin eräissä häissä valkoisissa housuissa, punaisessa topissa, punaisissa kengissä ja bolero oli valkoista läpinäkyvää pitsiä eli se punainen tunika näkyi sieltä alta koko ajan. Häissä oli toinenkin valkohousuinen (tai saattoi olla useampi mutta tämän huomasin) ja hänellä oli musta toppi ja musta jakku. Sopi sekin. Mutta jos on kokovalkoista, se vähäinen musta ei vain "näy".
Nyt sitten vain laskemaan, kumpi tulee halvemmaksi, asuisteiden ostaminen vai kokonaan uuden mekon ostaminen. Osta sellainen mekko, joka kiristyy rintojen alle, ei vyötärölle, jolloin se on monikäyttöinen, kun hoikistut. Tai lähde sitten hame-toppi-linjalle, koska hameiden vyötäröä on helppo kiristää.
Ei varmana pidä. Pukeudun etiketin mukaan sekä hääparia kunnioittaen.
Ei etiketti tarkoita sitä, että näyttäisit automaattisesti hyvältä tai sun maku olisi jotenkin hyvä.
legginsit alle??? Ei, ei ja ei. Sukkahousut, ohuet ja ihonväriset on ihan toinen juttu kuin leggarit.
Ja valkoinen mekko on kanssa ei. Miksi ihmeessä alunperin ostit ristiäisiinkään ne legginsit. Valkoinen mekko ja musta bolero olisi ollut ihan hyvä asu ja tavallaan pilasit sen niillä "pöksyillä" siellä alla.
Mutta ristiäisissä oli 5 noin 25v naista ja neljällä oli ihan trikoolegginssit mekon kanssa plus tietysti minä Mahdatteko olla vähän "vanhemman" tyylin edustajia? ap
Tuo leggaripukeutuminen on kyllä ihan WT-pukeutumista...
legginsit alle??? Ei, ei ja ei. Sukkahousut, ohuet ja ihonväriset on ihan toinen juttu kuin leggarit.
Ja valkoinen mekko on kanssa ei. Miksi ihmeessä alunperin ostit ristiäisiinkään ne legginsit. Valkoinen mekko ja musta bolero olisi ollut ihan hyvä asu ja tavallaan pilasit sen niillä "pöksyillä" siellä alla.
ohuita, ihonvärisiä sukkahousuja. Ei vaan kuulu mun tyyliin. Mulla on mustat tai värikkäät paksut sukkikset, mustat tai nudet verkkosukkikset tai sitten paljaat sääret. Leggareita en ole vielä juhlissa pitänyt, mutta asusta riippuen voisin pitää.
Kyse on nyt katsos siitä, että ihmisillä on erilaisia makuja, pukeutumisenkin suhteen. Ja mun makuun kuuluu se, että en pue ylleni ihonvärisiä sukkiksia.
Joo leggarit on kyllä wt-pukeutumista pahimmasta päästä! Voisin kuvitella että legginssejä käyttävät tyylitiedottomat, farkkuminarin ja napakorun omaavat naiset, wt-porukka.
että niitä on näkynyt paljon kesäjuhlissa. Mielestäni se ei kuitenkaan ole mikään pätevä selitys, että ihmiset ei nykyään osaa noudattaa etikettiä. Yrittäkää tajuta, että se legginsimuoti menee ohi muutamassa vuodessa ja sitten teistä on valokuvat todisteena, kun olette juhlineet niissä "muodikkaissa" kalsareissanne. Klassisuus ei taas koskaan mene pois muodista!
että niitä on näkynyt paljon kesäjuhlissa. Mielestäni se ei kuitenkaan ole mikään pätevä selitys, että ihmiset ei nykyään osaa noudattaa etikettiä. Yrittäkää tajuta, että se legginsimuoti menee ohi muutamassa vuodessa ja sitten teistä on valokuvat todisteena, kun olette juhlineet niissä "muodikkaissa" kalsareissanne. Klassisuus ei taas koskaan mene pois muodista!
Eikö se, että ihmiset eivät nykyään osaa noudattaa etikettiä, tarkoita sitä, että se etiketti on muuttunut? Ymmärrät varmaan itsekin, että nykyään sovellettava etiketti ei ole sama kuin vaikka keskiajalla, tai edes sama kuin 50-luvulla.
Etiketti ei ole samanlainen juttu kuin vaikkapa laki. Etikettiä muutetaan sillä tavalla, että sitä rikotaan. Varmaan jossain paremmissa piireissä onkin tärkeää pukeutua niihin ihonvärisiin sukkiksiin ja tuntea se etiketti, mutta suurin osa suomalaisista ei kuulu niihin hienoihin piireihin, ja silloin juhlapukeutuminen(kin) on vapaampaa.
Pukeudu toki itse klassisesti ja ihonvärisiin sukkiksiin, se on sun tyyli. Mutta yritä myös vähän miettiä etikettiä ja historiallista kontekstia. Ja sitä, että kaikille nää pukeutumisasiat ei ole niin haudanvakavia.
Mitä kauheaa muuten on pintamuodissa? Jos se ei ole sun juttu, niin anna herranjestas muiden kuitenkin nauttia siitä.
Se on lähiömammojen oma juttu :)))) Ei taida Pariisissa tai Lontoossa naiset kulkea "kalsareissa" julkisesti. Suomalaiset rakastavat leggareitaan, kun niihin voi kätkeä valkoiset,pulleat ja ylipainoiset taikinajalkansa...
Kyllä minäkin pukeudun muodikkaasti, mutta häissä pyrin kunnioittamaan tässä ajassa vallitsevaa juhlaetikettiä. Tottakai se muuttuu, mutta en ole yhtä mieltä kanssasi siitä, että legginsit ovat juhlamuodin tulevaisuus. Pukeutuminen ei todellakaan ole haudanvakavaa hommaa, mutta irrotella voi monin tavoin pukematta kalsareita päälleen. Voi vaikka asustaa mekon jollakin hurjalla ruusukkeella tai laittaa jalkaansa päitäkääntävät korkkarit. Tapoja on monia.
Eikö se, että ihmiset eivät nykyään osaa noudattaa etikettiä, tarkoita sitä, että se etiketti on muuttunut? Ymmärrät varmaan itsekin, että nykyään sovellettava etiketti ei ole sama kuin vaikka keskiajalla, tai edes sama kuin 50-luvulla.
Etiketti ei ole samanlainen juttu kuin vaikkapa laki. Etikettiä muutetaan sillä tavalla, että sitä rikotaan. Varmaan jossain paremmissa piireissä onkin tärkeää pukeutua niihin ihonvärisiin sukkiksiin ja tuntea se etiketti, mutta suurin osa suomalaisista ei kuulu niihin hienoihin piireihin, ja silloin juhlapukeutuminen(kin) on vapaampaa.
Pukeudu toki itse klassisesti ja ihonvärisiin sukkiksiin, se on sun tyyli. Mutta yritä myös vähän miettiä etikettiä ja historiallista kontekstia. Ja sitä, että kaikille nää pukeutumisasiat ei ole niin haudanvakavia.
Mitä kauheaa muuten on pintamuodissa? Jos se ei ole sun juttu, niin anna herranjestas muiden kuitenkin nauttia siitä.
Kyllä minäkin pukeudun muodikkaasti, mutta häissä pyrin kunnioittamaan tässä ajassa vallitsevaa juhlaetikettiä. Tottakai se muuttuu, mutta en ole yhtä mieltä kanssasi siitä, että legginsit ovat juhlamuodin tulevaisuus. Pukeutuminen ei todellakaan ole haudanvakavaa hommaa, mutta irrotella voi monin tavoin pukematta kalsareita päälleen. Voi vaikka asustaa mekon jollakin hurjalla ruusukkeella tai laittaa jalkaansa päitäkääntävät korkkarit. Tapoja on monia.
tulevaisuus. En lähde ollenkaan arvuuttelemaan sellaisilla asioilla.
Leggingsit nyt ei kuitenkaan ole sama kuin kalsarit. Jos joku haluaa semmoiset juhliin laittaa, niin mulle ihan fine. Kukin nyt kuitenkin valitsee semmoiset asusteet, jotka miellyttää omaa estetiikan tajua, ja ne voi ihan yhtä hyvin olla hurjia ruusukkeita, korkkareita tai sitten leggareita.
Uskoisin, että olette nähneet paljon? leggareita juhlissa, niin alatte itse jo olla ulkona nykypäivän etiketistä.
Ja tuo kaikkien lempisana wt. Tiedättekö sen sanan käyttäjät mitä se edes tarkoittaa vai hoetteko sitä muiden tyhmien mukana? Ettei vaan pata kattilaa soimaa??
Itsellä ei napakorua löydy, mutta en tajua, kuinka se voi tyhmentää tai jakaa ihmisiä eri sosiaaliluokkiin.. Vai oletteko esim. sitä mieltä, että kaikki, joilla on tatuointi, niin ovat linnakundeja?
Se on vaan sitä nykyaikaa se. Asiat muuttuu, mutta jotkut ihmiset vaan jämähtävät paikoilleen.
Entä sitten te, jotka sanotte, että on karmea tyyli (esim legginssit). Onko teidän tyylinne ainoa oikea? Koska teillä on kukkahatut niin muillakin pitäisi olla?
ap
ja niissä noudatetaan etikettiä! Samoin kuin miehillä on oltava puku ja piste. Se on kunnioitusta hääparia kohtaan ja perinteitä. Nää leggarimammat on varmaan samoja, joiden äijillä on farkut ja pikkutakki häissä...
Legginsit on kätevät... lapsilla päiväkodissa ja kotona aikuisella. Nehän jumppatrikoot oikeasti. Lähtisittekö verkkareissa häihin?? Ei ne legginsit eroa mitenkään verkkareista.
kuin sukkahousut!! Niistä on vaan se jalka osa pätkäisty pois!! Ne ovat siis täysin sukkahousuihin verrattavissa eikä todellakaan kalsareihin!!
Äly hoi!!
Ymmärrän, että ristiäisissä ollaan mukavissa leggareissa. Ne ovat pieni perhejuhla, joka vietetään pääosin kotona. On koko lailla se ja sama, mitä silloin vierailla tai omalla väellä on yllä.
Omat häät sen sijaan ovat useimpien ihmisten koko elämän juhlavin tilaisuus, jotka vietetään yleensä julkisissa, juhlavissa tiloissa. Vieraiden pukeutumisen tulisi olla juhlavaa. Juhlaetiketti ei muuten ole muuttunut 50 vuodessa juuri ollenkaan. Vain hansikkaita ei enää käytetä.
Sekin on muuten erikoista, että esimerkiksi akateemisiin juhlatilaisuuksiin kaikki nimenomaan haluavat pukeutua juuri niin kuin etiketin mukaan kuuluu - ja akateeminen etikettihän on todella tarkka - mutta sitten häissä yhtäkkiä etiketti onkin tylsää ja vanhentunutta.
Ne ohuet legginsithän ovat siis täysin sukkahousuihin verrattavissa eikä todellakaan kalsareihin!!
Äly hoi!!
voi laittaa leggaritkin, juuri tuollaiset ap:n kuvailemat. Valkoista mekkoa en kyllä laittaisi.