Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä syynä kun huimaa

Vierailija
11.06.2011 |

Neljä viikkoa sitten pyörryin pari kertaa ja sitten alkoi huimaamaan. Huimaamista on jatkunut koko ajan. Pää on ihan sekaisin eikä töitä voi tehdä. Hyvä kun pystyssä pysyy. Neurologilla olin ja tehtiin kaikki tutkimukset; ei ole asentohuimausta, ei kasvainta aivoissa, ei verenkiertohäiriötä, ei verenpainetta. Fysioterapeutin mielestä ei ole jännitysniska. Ei ole myöskään päänsärkyä. Vitsit on nyt vähissä. Onko kellään kokemusta vastaavasta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin siitä jo aikaa muutama vuosi. Kävin neurologilla myös ja ei löytynyt mitään syytä ikinä. Tosin rauhoittelivat, että tuskin on vaarallista. Loppujen lopuksi sain jonkinlaisen epämääräisen diagnoosin, että tulehdus tasa-painoelimessä, jota ei kyllä tutkittu mitenkään.

Mulla se onneksi loppui noin kolmessa viikossa. Mulla oli myös kuulo-ongelmia pyörrytyksen aikana, miksi ajateltiin sitä menierin tautia, mutta ei onnelksi ollut!

Ja tietty puhuttiin paniikkihäiriöstä myös.Mutta se oli kalamaa se pyörytys!!!!

Vierailija
2/8 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tutkimuksia siellä neurologilla tehtiin?

Tehtiinkö selkäydinpunktio, magneettikuvaus, kaulavaltimoiden kuvaus?

Huimauksen syy voi olla pikkuaivoissa, vaikka aivoinfarkti. Nimimekillä "Mulla on sellainen".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja puhun vain omasta kokemuksestani, mutta mulle tehtiin kaikki vitaalit verikokeet ja sydänkäyrää, verenpainemittaukset jne. Neurologi tutki sitten omat tutkimuksensa ja sen perusteella sanoivat, että pelkkä huimaus ei ole yleensä vaarallista. Luulen, että infarktiin ym. liittyy muutakin ja jos ap:ta pyörryttänyt kohta 4 vkoa niin ei kai se infakti voi olla? Mutta tämä vain maallikon mielipide jolle ei kannata antaa arvoa :)

Vierailija
4/8 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan mitä ovat ne kaikki tutkimukset? Onko korvat ja tasapainoelimet tutkittu?

Onko sulla matala verenpaine? Entä oletko aneeminen?

Vierailija
5/8 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ortostaattisen verenpaineen mittausta? Eli kertoo sen mitä verenpaine on, kun nouset ylös. Missä tilanteissa sua huimaa?

Vierailija
6/8 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä on tasapainokeskus ja voi olla siinä jotain häikkää.

Vierailija
7/8 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveria alkoi kerran pahasti pyörryttämään kesken työpäivän. Tutkittuaa tarkasti lääkäri löysi pienen hiuksenpalan korvasta, jotenkin oli painautunut niin syvälle et painoi kai tasapainoelimiä... vai mitä siellä korvassa olikaan...

Vierailija
8/8 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neurologi teki uni-EEG:n,jonkin aivojen tietokone tomografian ja röntgenin. Sitten otettiin useita pulloja verta ja tutkittiin kaikki mahdolliset kilpirauhasesta borrelioosiin. Korvat tutkittiin ja tasapainoelimet, ei mitään samoin asentohuimaus.Olin sydäntutkimuksissa. Kaikki normaalia, ei edes verenpainetta.

Lääkäri jotenkin luovutti ja antoi viikon sairaslomaa. En kyllä pysty työhön menemään.En edes pysty ajamaan autoa.Minua huimaa koko ajan 24h. Pää on ihan sumussa etten pysty ajattelemaan.Lisäksi on tajuton väsymys.Nukun 12 tuntia vuorokaudessa ja silti väsyttää.

Ntistä katsoin että on paljon tapauksia joissa huimauksen syytä ei saa selville.