Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain tänään haukut kun

Vierailija
10.06.2011 |

ostin 5v. pojalle vaaleanpunaiset crocsit (feikki sellaiset tosin). Tuttavani mielestä poika ei saa kyseistä väriä käyttää joten minun olisi pitänyt valita lapselle siniset (joita lapsi ei halunnut).

Tosin poika itse kylläkin halusi kyseisen värin. Pohti vielä kaupassa, että voiko hän käyttää niitä vaikka on "tyttöjen väri". Poika vielä autossakin sanoi, että hienot kengät, hän kun tykkää vaaleanpunaisesta.

Kait olen nyt sitten huono äiti kun "puen" poikalapsen vaaleanpunaiseen.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana äiti olet

Vierailija
2/14 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyy eniten punaista, oranssia, keltaista. Myös vaaleanpunaista on. Ei kuitenkaan ole kimalletta, pitsiä tai hörhelöä. Pojalla on punaiset (feikki) crocsit joita pitää toisin kuin mummon ostamia sinisiä (aitoja) crocseja.

Älä välitä. Mun mielestä lapsi saa valita mieleisiään vaatteita ja jos joku ei tykkää siitä, että pojalla on vaaleanpunaista niin se on hänen ongelmansa, ei sinun eikä poikasi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä niin epävarma et ole kasvattajana.

Vierailija
4/14 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isoveljeni käytti pienenä omasta tahdostaan aina punaisia vaatteita,ja ihan normaali hetero mies hänestä ihan tuli! kaikesta sitä jotkut syyllistääkin!

Vierailija
5/14 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aikuisten keksintöä tuo tyttöjen ja poikien värien erottelu.. huuhaa

Minunkin poikani valitsi hammaslääkärissä vaaleanpunaisen harjan, missä oli vihreitä harjaksia. Minusta se oli söpöä :)

Ei se poika kieroon kasva vaaleanpunaisia kenkiä käyttämällä.. ;)

Vierailija
6/14 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että annoit ilman muuta poikasi valita sen väriset kuin hän halusi, etkä langennut ystäväsi matalalle tasolle jossa ihmiset lokeroidaan pitämään vain tietyistä väreistä. Olen nähnyt muillakin pojilla vaaleanpunaisia tai pinkkejä krokseja.

Itsekin yritän opettaa omille pojilleni, aina kun he väreistä kysyvät, että eivät tietyt värit kuulu kenellekään erityisesti ja samalla kaikki värit kuuluvat kaikille. Pojat voi tykätä vaaleanpunaisesta ja tytöt sinisestä. Samalla toivon että lapsistani kasvaa tasapainoisia ihimisiä joilla on terve itseluottamus ja voivat ilmaista itseään haluamallaan tavalla.

Vierailija
7/14 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tylsempää on mun mielestä, se että lastenvaateosastot on poikien vaatteiden osalta tummanruskeaa ja vihreää täynnä.

Lapset rakastavat värejä, missä on keltaiset ja oranssit vaatteet?

Vierailija
8/14 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika ei kyllä Hello Kitty paitaa saa päälle laittaa,mutta ei onneks oo pelkoo:)ei suostuiskaan.

Vierailija
9/14 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun äiti sattui pukemaan mut lapsena siniseen ja tykkäsin ihan hirveesti, tykkään edelleen...ja tyttö (alle 2v.) tykkää hulluna autoista, koneista, mopoista - ostan sille kuvakirjoja ja leluja näistä aiheista...tykkää se tosin ruoanlaitosta ja nukeistakin, ja prinsessa-asusteista... (nuken antoi eräs ystäväni, mua hävetti kun en ollut tullut ajatelleeksi, että tyttö voisi tykätä vauvanukesta...)

Eikö lapselle voi antaa/ostaa sitä mistä se tykkää?

Vierailija
10/14 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin poika kulkee tällä hetkellä isosiskonsa vaaleanpunaisissa crockseissa. Ihan miehekäs sälli on silti, pikkuautoilla ajelee ja uhoaa kovasti.

Ärsyttää tuo värierottelu. Onhan aikuisilla miehilläkin pinkit paidat nyt muotia oikein.

Anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Vierailija
11/14 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punainen menee vain jos siinä on esim. Salaman kuva, pinkki/vaaleanpunainen ei ollenkaan.

Tarhassa näköjään opitaan "tyttöjen ja poikien" värit... Huoh...

En ole noita "tyttöjen" värejä tyrkyttänytkään, mutta ostaisin mielelläni kyllä jos poika vain pitäisi.

Pikkusisko onkin (toistaiseksi) helpompi puettava, koska mikä vain väri käy.

Vierailija
12/14 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani (pian 5 v) hienoin paita on vaaleanpunainen pikeepaita. Eikä ole kuunnellut jos joku on kutsunut sitä tyttöjen väriksi.

Vierailija
13/14 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tiedän, etten ole huono äiti mutta jäi jotenkin paha maku suuhun. Meillä poika tykkää muutenkin Hello Kittysta ja tietenkin siitä vaaleanpunaisesta. On jopa kerran uskaltautunut pistämään Hello Kitty-paidan päälle kerhoon ja sai heti kuulla vinoilua nelivuotiailta!

Onneksi tuttavani ei haukkunut minua pojan kuullen (joka tälläkin hetkellä kulkee pitkin pihaa uudet kengät jalassaan ylpeän näköisenä =D).Minusta on vain hienoa, että lapsi tykkää pukea päälleen jotain muutakin kuin noita iänikuisia "poikien värejä", jotka ovat omaan silmään vähän liiankin tummia. Ja totta kai, poika on innoissaan kun saa itse vaikuttaa vaatteisiin ja kenkiin, joita haluaa.

Ajattelin ensiksi, että ehkä olen sitten vain jotenkin omituinen, kun itseäni ei hetkauta tuo, että poika haluaa vaaleanpunaisia vaatteita/kenkiä, olen itse ollut täysi poikatyttö, joka viihtyi housuissa eikä hameessa.

Vierailija
14/14 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttänyt pinkkejä vaatteita eikä ole kyllä kukaan huomautellut. Typeriä tuollaiset äidit, jotka opettavat lapsilleen ihmeellisiä värisääntöjä. Epäilevät varmaan omaa miestään homoksi, joten ylikompensoivat lastensa vaatevalinnoilla.