Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ilkeä äitiyslomasijainen

Vierailija
10.06.2011 |

Ajattelin kysellä täällä, olisi kellään neuvoja tarjolla. Olen nimittäin tällä viikolla palannut töihin äitiyslomalta ja sijaiseni jatkaa vielä kolme viikkoa, koska niin paljon hommia on rästissä, eikä mukava pomoni halunnut minun joutuvan palaamaan sellaiseen tilanteeseen.

Nyt viikon täällä oltuani tuntuu kuitenkin siltä, että ennemmin hoidan kaikki ne rästihommat yksin, sillä tämä sijainen on erittäin vihamielinen minua kohtaan, eikä todellakaan halua jakaa mitään tietoa siitä, mitä poissaollessani on osastollamme tapahtunut. Itse jätin hänelle erittäin tarkat tiedot kaikesta lähtiessäni äitiyslomalla että alku olisi mahdollisimman helppo, ja niitä hän kiittelikin silloin vuolaasti.

Hän on heti puolustuskannalla vaikka kysyisin miten neutraalin kysymyksen. Ymmärtäisin tätä ehkä paremmin jos hän joutuisi kortistoon tämän viran loputtua, mutta hänellä on jo uusi, vastaava vakivirka odottamassa. Ilmeisesti on myös liikaa pyydetty, että saisin lipastoni jne takaisin omaan käyttööni ennen hänen lähtöään. Itse olisin ollut hyvin valmis jakamaan mutta hän vain ilmoitti että se on hänen käytössään nyt ja sillä selvä. Ensimmaisena aamuna, kun kommentoin uusia tietokonehiiriämme, hän heti ilmoitti etta “joo täällä on kaikki muuttunut poissaollessasi”, mitä pidän aika selvänä yrityksenä saada tuntemaan oloni epävarmaksi. Han on myös puhunut “tarhan sulkeutuvista ovista”, tarkoittaen että nyt saankin sitten olla stressissä että ehdin hakemaan lapsen tarhasta ajoissa joka päivä.

Pari ensimmäistä päivää jaksoin nauraa (siis sisäisesti eikä pain naamaa) tällaiselle lapsellisuudelle, mutta viikon tätä kestettyäni ei enää todellakaan naurata. Miten jaksan vielä kaksi viikkoa? Töihin paluu on ihan tarpeeksi stressaavaa ilman tällaistakin ahdistavuutta.

Anni

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et voi muuta kuin kestää.

Vierailija
2/12 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla niin stressaavaa, ettet tuota kestäisi. SIllähän ei ole mitään väliä, ihminen on lähdössä eikä se pysty sun oloihisi pysyvästi vaikuttamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tulit takaisin töihin, olis varmaan halunnut sun paikan. Eihän se, että sillä on virka, tarkoita sitä että se olisi mielellään palaamassa siihen. Inhottava ihminen, jätä omaan arvoonsa tai jos haluat olla ilkeä niin ala korostaa omaa kokemustasi ja historiaasi työpaikalla, niin että hän tuntee itsensä ulkopuoliseksi ja vain vierailijaksi.

Vierailija
4/12 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikein liioitellusti. Näyttele tyhmää ja hymyile vaan jokaiselle vittumaisuudelle mitä sieltä suunnalta satelee. Koska sekös tätä sijaista vasta tympiikin kun mitkään kettuilut ei mene läpi.

Kirjaa vaikka kaikki ylös ja tule raportoimaan tänne :)

Vierailija
5/12 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuo 5:n ehdottama taktiikka on tosi lapsellinen. Olen itse suorasukainen, ja kysyisin suoraan, että mikäs mättää. Joskus on nimittäin niinkin, että taustalla on jotakin sellaista, mitä toinen haluaisi sanoa, vaan ei saa sanotuksi.

Omalla työpaikalla oli vastaava tilanne, ja sijaisen asenteen syyksi selvisi se, että hänelle maksettiin vain 60% palkasta, jonka äitiyslomalainen sai. On ymmärrettävää, että kokemuksesta maksetaan, mutta noin suuri palkkaero ei kuitenkaan saisi olla.

Vierailija
6/12 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun äitisylomansijaiseni vei mun työtehtäväni poissaollessani...sain itse ryhtyä äitiyslomansijaiseksi yhdelle toiselle työntekijälle yrityksessämme...

Vaihtaisin milloin vain kolmeen viikkoon ilkeilyä (nyt olen kestänyt 10 kk ilkeilyä ja purrut hammasta)...

Ja miksi sitten jäin? Palkkani on niin hyvä ettei kannata irtisanoutua - ja sitäpaitsi onnistuin tulemaan uudestaan raskaaksi...saanpahan kunnon äitiyspäivärahat ja olen oppinut ottamaan hommat rauhallisesti, ei turhia hötkyilyjä...

Vierailija
7/12 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tyytymätön palkkaansa niin eiköhän kannata mennä vittuilemaan sille jolla on valtaa tehdä asialle jotain? Mitä ihmettä mennä sitä purkamaan viattomaan työkaveriin?

Mun mielestä tuo 5:n ehdottama taktiikka on tosi lapsellinen.

Vierailija
8/12 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikein liioitellusti. Näyttele tyhmää ja hymyile vaan jokaiselle vittumaisuudelle mitä sieltä suunnalta satelee. Koska sekös tätä sijaista vasta tympiikin kun mitkään kettuilut ei mene läpi.

Kirjaa vaikka kaikki ylös ja tule raportoimaan tänne :)

se sijainen vaan pitäisi ap:tä hemmetin tyhmänä, that's all.

Minusta ap:n kannattaa pitää mahdollisimman iso hajurako. Jos tietojen panttaaminen menee mahdottomaksi, kerro esimiehellenne ongelmista.

Kaksi viikkoa enää, kyllä sä aikuinen ihminen pienen vittuilun sen ajan kestät.

Vierailija
9/12 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voit myös olla sen rajoissa tiukka. Jos piruillaan, voit suoraan sanoa siitä. Kuitenkin kun nyt on kyseessä noin lyhyt aika, on ehkä kannattavin taktiikka vain itse olla erityisen aikuismainen ja kohtelias. Se saa itselle semmoisen olon, että itse pidän omat puoleni ja ainakin olen itse asiallinen muita kohtaan.

Samalla myös piruilut valuu kuin vesi hanhen selästä.

Vierailija
10/12 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella on paskat työkaverit ihan vakiona duunipaikalla!

Vierailija
11/12 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku viittii ruikuttaa jonkun vaivaisen kahden viikon takia? Aika monella on paskat työkaverit ihan vakiona duunipaikalla!

Vierailija
12/12 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä yleensä vastaan asiattomaan vittuiluun juuri esittämällä tyhmää, ihan kuin en huomaisi sen edes tapahtuvan. Miksi ihmeessä provosoitua tuollaisesta käytöksestä? Jos jotain oikeasti on pielessä oletan toisen ottavan sen asiallisesti puheeksi. Jos joku haluaa osoittaa mieltään viemällä lipaston, sen kuin. Jos tämä sama tyyppi pitää minua tyhmänä kun en lähde tähän ah niin kypsään leikkiin mukaan, sen kuin.

Minä haluan töissä tehdä työni ja mitkään sosiaaliset pelit ei kiinnosta.