Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Voisitko jättää 7-8kk:n ikäisen miehen kanssa kotiin ja palata itse 3-vuorotyöhön?

Vierailija
10.06.2011 |

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nimenomaan mies olisi kotona lapsen kanssa. Kodin ulkopuolelle hoitoon en noin pientä laittaisi.

Vierailija
2/15 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos isä on ollut tähänkin asti osallistuva. Omalleni olisin voinut jättää. Vuorotyössä on se hyvä puoli, että välillä vauva nukkuu ison osan äidin vuorosta ja äiti saa olla lapsen kanssa välillä myös arkipäivisin.

Itse en olisi halunnut vielä tuossa vaiheessa mennä töihin siksi, että mielestäni 1+ aika kotona oli juuri parasta, kun lapsen kanssa pystyi jo touhuamaan enemmän, liikkuminen oli helpompaa jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti! Tekee hyvää sekä isukille että vauvalle!

Vierailija
4/15 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai imetätkö?

Vierailija
5/15 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin voisin. Herää vaan kysymys että millaisen miehen kanssa olet lapsen tehnyt jos tosiaan on niin ettet voisi jättää häntä lapsen kanssa? Onhan isä se toinen vanhempi, TASAvertainen vanhempi.

Vai mikä tässä on se pointti?

Vierailija
6/15 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minä ihan kenen tahansa satunnaisen seurustelukumppanin hoitoon jättäisi.

Lapsen oman isän hoitoon kyllä.

Vierailija
7/15 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vajaata päivää tein ja jatkoin imetystä. Siis voisin. Isän kanssa pärjäsivät hyvin!

Vierailija
8/15 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vajaata päivää tein ja jatkoin imetystä. Siis voisin. Isän kanssa pärjäsivät hyvin!

Vierailija
9/15 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkopuolisen hoitoon en noin pientä vielä laitttaisi.

Vierailija
10/15 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse rupesin tekemään keikkaa kun eka lapsi oli 3kk ikäinen. Joskin kokonaan töihin paluun ollessa ajankohtainen, kannattaa miettiä, miten tulee jaksamaan. Meillä isommatkin (3v ja 2v) hyppyyttää edelleen öisin, saati sitten pienempänä. Eli nukkuminen ja unenlaatu ei ollut parasta mahdollista ja alkuun töissä jaksaminen oli tosi kortilla. Eli mieti, kuka hoitaa sairasta lasta (kenet lapsi haluaa) ja kuka hoitaa muutenkin lasta öisin jos tarvii. Mieti sitte, jaksatko ajatella jo töihin menoa. Siinä ei ole mitään vikaa, että jättää lapsen miehen kanssa kotiin.

Vierailija
11/15 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme mieheni kanssa osittaisella vanhempainvapaalla, kun kuopus oli 7-9 kk. Teimme molemmat puolta päivää, niin vain yksi imetyskerta jäi väliin.

Työntekoni oli vähän sitä sun tätä. Oli vaikea keskittyä ja ikävä vauvaa.

Mutta on siis mahdollista, jos se teistä tuntuu hyvältä. Varustaudu kuitenkin tunnemyrskyyn. On kyllä erittäin hyvä asia, että isä ottaa vauvasta kunnollisen vastuun. Minusta tuntuu, että meilläkin isällä on läheisemmät välit kuopukseen kuin kahteen vanhempaan, vaikka on "joutunut" heitäkin hoitamaan.

Vierailija
12/15 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta syynä on se, etten vaan pystyisi menemään kolmivuorotyöhön. Mun unettomuus lisääntyis entisestään, eikä kohta meidän perheessämme olisi enää kenelläkään kivaa.

Mutta omiin töihini voisin palata ihan hyvin.

Vierailija
13/15 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi oli 3,5 kk. Syynä oli että elettiin lamavuosia. Mies oli opiskelija, eikä ollut kesätöitä tai opintotukea. Opiskelijalla ei oikeutta työttmyysrahaan. Sossusta ei apua herunut.

RAtkaisimme asian niin että mies jäi hoitamaan lasta ja minä menin alani töihin, joita vaikeinakin aikoina oli tarjolla.

Vierailija
14/15 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut 3-vuorotöissä enkä suostuisi sellaista työtä ottamaan kuin "pakon edessä". Mutta siis periaatteessa kyllä voisin mennä itse työhön niin, että mies olisi kotona lapsen kanssa. Riippuu varmasti vähän miehestä. Mutta mielestäni on vaan tosi hyvä, että mieskin tottuu olemaan lapsen kanssa itsekseen eikä niin, että kotona on suurimman osan ajasta joko äiti tai sitten kummatkin vanhemmat, jolloin miehellä menisi varmaan sormi suuhun, jos yhtäkkiä joutuisi yksin hoitamaan lasta vähän pidemmän aikaa. Kyllä miehen täytyy osata hoitaa kaikki jutut yhtä lailla (no ei tietty imetys).

Vierailija
15/15 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä lailla ollaan lasta hoidettu alusta asti, joten ei tosiaankaan ole lapsi vain minun lahkeessani kiinni. Jos jättäisin miehelle hoito-ohjelistoja (ruoka-ajat, nukkuma-ajat jne.) paperilla, niin kattoisi varmaan toooosi pitkään, että mikä mua viiraa. :D Eli hoidon kannalta ihan se ja sama, että kumpi meistä hoitaa, mutta kolmivuorotyöstä en selviäisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan