Sikiön liikelaskenta
Laitanpa tähän linkin Hussin liikelaskenta ohjeista www.hus.fi/default.asp?path=1,32,660,546,570,1121,807,1135,3909,3942,63… . Täällä monesti ollaan huolissaan liikkeiden vähyydestä.
Itse kyllä menisin näytille, jos liikkeet kovasti vähentyvät normaalista.
Olin juuri kättärillä sisällä vrk:den supistelujen vuoksi ( rv:ja mulla nyt 36+0). Lääkärit kovasti korostivat liikelaskentaa, kun lähdin sitten kotiin. Sanoivat, että heti takaisin jos liikkeet vähenevät kovasti.
Moni tuumii, että tekee turhia käyntejä, jos kuitenkin kaikki on hyvin. Mielummin sitten turha käynti, kuin se että huolestuu kauheasti ja miettii vaan onko vaavilla kaikki hyvin. Kun voihan sitten ollakkin niin, että vaavilla onkin jokin hätä.
kunhan olet ajoissa sairaalassa.
Mina olin rv16 asti silloin talloin aamuin-illoin-sunnuntaisin sairaalassa kun liikkeita ei tullut mielstani" normaalisti" ja sairaalassa sanoivat joka kerta : " Mieluummin muutama kerta liikaa, kuin yksi kerta liian vahan ja, etta " äidit itse tietavat parhaiten mika heidan vauvalle on ns. normaalia ja mika poikkeavaa" .
Kaikki vauvat eivat liiku 10krt/tunti koskaan, mutta jos itse huomaat, etta hei mitas nyt onko vauva liikkunut viimeisen 2h aikana yhtaan...lahde sairaalaan mieluummin kun jaat odottelemaan kotiin.
Onnekasta odotusta ja vauhdikasta synnytysta toivottaa
elenoora rv 14+2 ja tytto kohta 2v