Mä olen niin uupunut, mitä mun pitää tehdä. Etten vaan rähjää lapsille?
Kaksi pikkulasta, molemmat valvottavia ja paljon sairastelleet. Mä olen ollut viime aikoina jotenkin erilailla väsynyt, kireä, jotenkin ihan uupunut. Eilisiltana sanoin miehelle että hoida lapset yöllä, mä en jaksa, mä menen korvatulppien kanssa toiseen huoneeseen nukkumaan. Puoli kaksi isompi tuli kiskomaan mua ylös että isi ei herää, äiti pissittää ja on kova jano. Menin katsomaan niin mies kuorsasi täysillä. Se ei vaan herää! Ei sillä ole samanlaista vastuunkantoa kun ei havahdu lasten ääniin. Nukuin loppuyön ilman korvatulppia että joku edes kuulee lapset, en voi luottaa siis mieheen tässä! Ja heräsin monta kertaa. Isompi pyyteli isää että "isiii, minulla on kova jano, isi anna minulle vettä" eikä mies havahtunut missään vaiheessa, minä annoin. Ottaa aivoon ja rankasti!! :-( Mä oon niin herkkis etten voi olla välittämättä ja vetää peittoa korviin, hoidan sitten lapset itse joka yö.
Nyt tuntuu taas ylivoimaiselta viedä läpi tämä päivä, ei jaksa tuolla helteessä juosta lasten perässä, sisällä taas ankeaa. Ei olis voimia mihinkään. Mies kyllä hoitaa osuutensa illalla töiden jälkeen, siinä suhteessa tekee paljon. Mutta mitä tälle uupumukselle voi tehdä?
Kommentit (5)
Tsemppiä, univelkaisena on raskasta.
Mutta olen samaa mieltä aiemman kirjoittajan kanssa, lopeta nuo öiset palvelut. Jos öisin juodaan vettä, niin sitten juostaan vessassakin. Pieni vesitilkka lasiin/juomapulloon ja that's it.
Kehitä lapsille vaikka joku palkkiosysteemi hyvistä öistä, että jos äitiä ei herätä niin saa tarran ja viidestä tarrasta jonkun palkkion.
... että lapsoset muutamaksi päiväksi hoitoon. Ja sinä lepuutat ihteäsi. Jos ei tämmöinen lepopaussikaan auta, niin mars ihan terkkarille apua pyytämään, jos on jo semmonen uupumus ettei levollakaan lähde.
Ja hmm... jotenkin se miehesi pitäisi saada hereille yöllä jos lapsi herättää.... potku persuuksiin maybe? No ei kai sentään, mut joku konsti täytyy olla. Kurja tilanne, eikä nämä hullut helteet varmasti auta yhtään... :(
Ei isompi lapsi normaalisti yöllä herätäkään janon takia, nyt helteellä tehnyt sitä. Mutta saattaa nähdä painajaisia ja itkeskellä siksi ja vaatia vanhemman rauhoittelua - minä teen, koska mies ei herää. Pienempi herättelee sitten enemmän kun alle vuoden, mies herää jos tämä itkee täyttä kurkkua mutta siinä vaiheessa ei enää isä oikein riitäkään, jos mies heräisi kun lapsi itkeskelee vaan vähän ja taputtelisi takasin uneen, mun ei tartteisi aina nousta. Siksi ottaa aivoon että mies on tommonen.
Olen kyllä tosi uupunut, en osaa nukkua enää päivisin/iltaisin, ja öisin taas ei siis mahdollisuutta nukkua kunnolla. Lähellä ei edes sukua auttamassa.
töni se ylös heti kun itku alkaa. Mitä toi tommonen on että toinen aina nukkuu ja toinen valvoo? Eikö molempien uni ole tärkeä?? Molemmat tekee töitä päivällä!
Jo senkin takia sun täytyy tönäistä ukkosi ylös HETI, että oppii tietään mitä sun yöt oikein on. Äläkä todellakaan sääli aikuista miestä.
Mun mies ihmetteli et miks sä olet väsynyt? Toista kertaa ei ihmetellyt kun tönin miehen yöpalveluun useamman kerran samana yönä. Aamulla kysyin ei kai sua väsytä:) Maailman suurin typeryys on suojella aikuista miestä näkemästä mitä nämä yöt voi olla.
Voisit myös juottaa/syöttää/pissattaa lapsia noin tunnin ennen nukkumaan menoa ja vielä kerran pissattaa juuri ennen nukkumaan menoa. Tee myös nukkumaan menosta lämmin ja hellä tapahtuma niin lapset nukahtaa turvallisesti.
Mielestäni olet jo liian väsynyt joten apua pitää saada heti ja sun tapauksessa se on aviomies ja lasten isä. Tsemppiä äitee ole rohkea napakka!
ei ne voi sille mitään.
miksi lasta pitää juottaa monta kertaa yössä?
etkö voisi nukkua illalla jos mies kerran hoitaa lapset silloin? ja opeta ne olemaan juomatta monta kertaa yössä. tai jos tarvitsee sairauden takia juomista niin jätä vesipullo niin ettei sun tarvii herätä joka kerta.
sori mut ei nyt oikein sympatiat heränny. jos miehesi käy töissä niin kyllä hänkin ne yöunet tarvitsee. tiedän kyllä millaista on hoitaa pieniä lapsia uupuneena, ei siihen muu auta kuin lepo. tietysti kannattaa tarkistaa ruokavalio ja vitamiinien ja muiden saanti.