Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenelläkään jäänyt työpaikka saamatta työhöntulotarkastuksen vuoksi?

Vierailija
08.06.2011 |

Siis onko tarkastuksessa ilmennyt jotain sellaista, minkä vuoksi et ollut työpaikkaan kelvollinen? Millainen tapaus?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä työnantajana se vihreän kortin firma pk-seudulla?

oli tehnyt jo noin vuoden vuokrafirman kautta, ja oltaisi sit otettu vakituiseksi talon kirjoille, mutta työhöntulotarkastukseen se kaatui. Työkaverilla on diabetes, ja lääkäri oli sitä mieltä, että yövuoroja ei saa tehdä. Ja koska meille ei taloon oteta ketään, jolla on rajoituksia vuorojen tekemisen suhteen (joku periaatepäätös kai), niin jäi sit vakipaikka saamatta ja jatkaa edelleen vuokrafirman kautta. Toiseen toimipisteeseen olisi voinut päästä, semmoseen joka ei ole öisin auki, mutta ei halunnut.

Vierailija
2/22 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli tehnyt jo noin vuoden vuokrafirman kautta, ja oltaisi sit otettu vakituiseksi talon kirjoille, mutta työhöntulotarkastukseen se kaatui. Työkaverilla on diabetes, ja lääkäri oli sitä mieltä, että yövuoroja ei saa tehdä. Ja koska meille ei taloon oteta ketään, jolla on rajoituksia vuorojen tekemisen suhteen (joku periaatepäätös kai), niin jäi sit vakipaikka saamatta ja jatkaa edelleen vuokrafirman kautta. Toiseen toimipisteeseen olisi voinut päästä, semmoseen joka ei ole öisin auki, mutta ei halunnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorempana niin, että hoitaja takertui pölyallergiaani.

Olin hakeutumassa mekaniikkasuunnittelutehtäviin, jota käytännössä tehtiin tietokoneella ja mekaniikkapajalta tilattuja osia viriteltiin toimiviksi. Pölyä siinä työssä ei esiintynyt, paitsi kerran kun rautasahalla halusin itse lyhentää yhtä tappia kun ei sopivan mittaista löytynyt. Työssä ei kuitenkaan ollut mitää minun allergioihini liittyvää.

Tämä hoitaja kuitenkin piti pitkän puheen siitä että minun pitäisi uudelleenkouluttautua eri alalla ja mennä toimiston puolelle töihin. Yritin selittää että en kestä paperin pölyä, ja papeita toimistotyössä on nykyäänkin.

Hoitaja kuitenkin laittoi paperiin, että suosittelee minulle aluksi määräaikaista työsuhdetta. Työnantaja ei kuitenkaan siihen kiinnittänyt huomiota ja teki ihan asiallisen sopimuksen.

Siitä hoitajasta kuitenkin jäi kuitenkin melko suuri epäluottamus työterveyttä kohtaan :(

Ilmeisesti hän vain ei pitänyt persoonastani.

Vierailija
4/22 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo kuulostaa kamalalta sen työntekijän kannalta

epäreilua.

Muut työntekijät olisivat kokeneet epäoikeudenmukaisena, kun yhtä olisi "paapottu".

Vierailija
5/22 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kyseinen henkilöhän tekee edelleen yövuoroja kyseisesssä firmassa vuokrafirman kautta. Oli ollut lääkärin mielipide, jota ei kylllä varmastikaan kaikki lääkärit edes allekirjoita, että kyseinen henkilö ei kykenisi tekemään yövuoroja.

Eiköhän tässä ihan selkeästi ole kyse laittomasta syrjinnästä, joka on sekä TSL:ssa ett RL:ssä kielletty, se on vain puettu "lääketieteelliseen" verhoon.

tuo kuulostaa kamalalta sen työntekijän kannalta

epäreilua.

Muut työntekijät olisivat kokeneet epäoikeudenmukaisena, kun yhtä olisi "paapottu".

Vierailija
6/22 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se on van hyvä, jos moiset tapaukset havaitaan ajoissa.

Vierailija
7/22 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se on van hyvä, jos moiset tapaukset havaitaan ajoissa.

Vierailija
8/22 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että esim. tekstiilitehtaalle ei oteta ihmistä, jolla paha pölyallergia tai hoitotyöhön ihmistä, jolla jo valmiiksi selkä paskana.

Vierailija
9/22 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkiksi leipomoon henkilöä, jolla on astma tai pölyallergia.

Vierailija
10/22 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firmassa tehdään sellaisia hommia, että kaikki vaarassa, jos joku huonossa kunnossa. Niinpä työpaikkalääkärille annettu tiukat ohjeet suositteleeko vai ei. Ja siis minä näen vain sen että suositteleeko. Jos ei, niin ei.

Vierailija
11/22 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin työhöntulotarkastuksessa kun olin ollut jo 2v töissä kyseisessä firmassa.

Vierailija
12/22 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä oli kesätyö Stockmannilla jätskinmyyjänä. Jäi saamatta, koska työhöntulotarkastuksessa arvioitiin, että atooppinen ihoni kärsisi hommasta. Löysivät kyllä toiselta osastolta mulle kesätöitä tuon pestin tilalle.

Vierailija
13/22 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylipainon vuoksi.

Katsottiin, ettei voi työskennellä lasten kanssa, ei esim jaksa juosta tai ei pystynyt istumaan lattialla.

Vierailija
14/22 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tarkastuksessa työterveyshoitajalla, mutta hän ei voinut suositella mua työhön, koska mulla on toistaiseksi niveltulehduksen takia vahva lääkitys. Hoitaja lähetti mut työterveyslääkärille. Hän luuli ensin mulla olevan nivelreuman, mutta kun selitin, että kyseessä on reaktiivinen niveltulehdus ja oireet ovat pysyneet poissa lääkityksen avulla, lääkäri sit kirjoitti puoltavan lausunnon. Totesi, ettei hän näe syytä, miksi en työtä voisi tehdä.

Oireita mulla on ollut sen jälkeenkin, mutta ei se mitenkään estä mua työtäni tekemästä. Olen ravintola-alalla, mutta en raskaassa keittiötyössä tms.

Vierailija
15/22 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/22 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä muut kemikaalitehtaat. VR ei ota diabeetikkoja.

Vierailija
17/22 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäreilua.

Vierailija
18/22 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko työhönpääsyni esteenä olla työhontulotarkastus? Jos hakisin esim asiakaspalvelutyöhön. Nyt olen tehnyt vain sijaisuuksia ja vakipaikkaa ei ole ollut.

Vierailija
19/22 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tiedän ainakin 3 ihmistä joilla olisi pitänyt jättää palkkaamatta (sairauden vuoksi). Yhdellä todettiin reuma parin viikon sisään kun oli vakipaikan saanut, sen jälkeen oli piiiitkään sairaslomalla, nyt tekee jotain turhanpäiväisiä hanttihommia, ei voida irtisanoa sairaudenvuoksi. (Nämä hanttihommat ei ole vain minun mielestäni turhanpäiväisiä). Toinen on niin sairaalloisen lihava ja omaa kaikki mahdolliset oheistaudit, kuten diabetes, verenpainetauti, sepelvaltimotauti ym. ym. eikä lihavuutensa takia jaksa tehdä töitään kunnolla. Kolmas olen minä itse, selkä oli jo valmiiksi rikki kun sain työn, nyt olenkin sitten pitkällä sairaslomalla, olisi pitänyt kyllä tajuta itse lähteä pois, mutta en oikein itsekään uskonut, että näin huonoon kuntoon menen. Nyt minulle ollaan järjestelemässä sitten kevyempää työtä.

Vierailija
20/22 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua määrätty sellaiseen. Vakituisena olen ollut kolmisen vuotta. Mulla on kyllä monenlaista vaivaa, mutta ei niistä ole mitään tietoa työterveydessä, kun en ole sairaslomaa tarvinnut vielä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä