Jos pyytää Kelalta kopion omasta B-lausunnosta miten nopeasti se tulee?
Kommentit (7)
niin ja kela maksaa sulle alkuperäisestä lausunnusta lääkärin palkkion takas, tai sit eläkevakuutuslaitos, riippuen kummasta rahas nyt saat.
Näin olen ainakin ymmärtänyt (kuntoutus ja psykoterapia kyseessä).
t. ohis
ps hae kelalta kopio- muuten menee iäisyys
sehän on sen kirjottanutkin. On ihan tavallista, että lääkäri lähettää lausunnon suoraan Kelaan. Kannattaa jo vastaanotolla pyytää omaa kappaletta. Voit kysyä Kelastakin, tietysti, mutta sieltä ei ole ihan itsestään selvää, joskus harvoin sitä ei voida luovuttaa asiakkaalle. Varsinkin näin on, jos lääkäri ei ole suostunut antamaan sitä.
Kun lääkärinlausunto on kirjoitettu jatkolausunnoksi johonkin hoitotukeen tai kuntoutustukeen, se voidaan korvata kokonaisuudessaan, mutta tässä ei ole kyseessä normaali sairaanhoidonkorvaus. Kuntoutusta varten kirjoitetusta lausunnosta on mahdollista saada normaali korvaus sairausvakuuuslain perusteella, riippuu vähän siitä, miten lääkäri on kirjoittanut laskun.
Paitsi jos olet jotenkin holhouksen alainen. Lausuntoa ei edes SAA lähettää suoraan Kelaan ilman sinun lupaasi, ja sinulla on ihan täysi oikeus saada lausunto itsellesi. Senkun menet sinne vastaanottotiskille ja ihan nätisti pyydät lausunnosta kopion. Ei siis tarvi "vaatia" niin kuin tällä palstalla aina käsketään, vaatijoille vain nauretaan kahvihuoneessa.
lääkäri antaa AINA Blausunnon POTILAALLE, tai siis yleensä sen postittaa potilaalle. sulla on oikeus siis saada se lausunto lääkäriltä, niille jää se koneelle sun tietoihin, eli soitat sinne ja vaadit sen mikä sulle kuuluu sähän myös joudut maksamaan tuosta lausunnosta, lasku tulee perässä ;))) potilas ihan itse koipio sen lausunnon ja lähettelee minne tarttee, aivan itse. olen itse viimesien 5v aikana saanut varmaan kakskymmentä lausuntoa, ja aina se on tullut mulle, ja olen kopionut itselle ja lähetellyt kelaan, eläkelaitokselle, työtervhuoltoon ja itselle jättänyt kopion niin ja kela maksaa sulle alkuperäisestä lausunnusta lääkärin palkkion takas, tai sit eläkevakuutuslaitos, riippuen kummasta rahas nyt saat.
Sen voi katsos sopia, että lääkäriasema lähettää sen lausunnon suoraan kelaan, vakuutusyhtiöön... Sen lausunnon voi tulostaa kelassa suoraan koneelta, jos menet käymään. Sähköpostilla/puhelimitse voi kestää muutamat päivät
Multa iisalmen kela hävittää sinne toimitetut b lausunnot ja sairasloma paperit ihan järestään.
lääkäri antaa AINA Blausunnon POTILAALLE, tai siis yleensä sen postittaa potilaalle.
sulla on oikeus siis saada se lausunto lääkäriltä, niille jää se koneelle sun tietoihin,
eli soitat sinne ja vaadit sen mikä sulle kuuluu
sähän myös joudut maksamaan tuosta lausunnosta, lasku tulee perässä ;)))
potilas ihan itse koipio sen lausunnon ja lähettelee minne tarttee, aivan itse.
olen itse viimesien 5v aikana saanut varmaan kakskymmentä lausuntoa, ja aina se on tullut mulle, ja olen kopionut itselle ja lähetellyt kelaan, eläkelaitokselle, työtervhuoltoon ja itselle jättänyt kopion
niin ja kela maksaa sulle alkuperäisestä lausunnusta lääkärin palkkion takas, tai sit eläkevakuutuslaitos, riippuen kummasta rahas nyt saat.