Saaka vauvalle laittaa aurinkorasvaa/voidetta??
Siis tarkoitus ei ole viedä vauvaa (pian 9kk) mihinkään ottamaan aurinkoa, mutta mietin että kun lyhyissä kuljetaan esim. rattailla niin kyllähän se aurinko ottaa.
Kun niitä on apteekissa niitä baby tuotteita
Kommentit (7)
pakko niin vähän apteekista saatavaa rasvaa, jossa on vain fysikaalinen suoja.
http://www.vaippatalo.fi/cat/product_details.php?p=696
Muutama vuosi sitten Saksassa oli joka vaunuissa uv-suoja, olen ihmetellyt miksi Suomessa ei ole juuri kellään. Sadesuojaa väki käyttää vuoden ympäri, mutta vauvaa ei suojata auringolta.
ikäiselle voi laittaa voidetta, jossa on ainoastaan fysikaalinen suoja. Itse olen sen verran nipo, että käytän tuollaista "vain fysikaalinen suoja" -voiteita lapsillani ainakin 3-vuotiaaksi.
Ensisijaisesti kuitenkin suojaisin vaatetuksella, vaunun kuomulla jne. Itse laitoin aurinkovoidetta lapselle vasta yli 1-vuotiaana ja silloinkin tuota mainitsemaani voidetta ja ainaostaan kasvoihin.
oli "ylikääntyvä" kuomu, ja vaunun kankaat oli UV-suojattu. Se ajanee saman asian kuin UV-suoja.
Muutama vuosi sitten Saksassa oli joka vaunuissa uv-suoja, olen ihmetellyt miksi Suomessa ei ole juuri kellään. Sadesuojaa väki käyttää vuoden ympäri, mutta vauvaa ei suojata auringolta.
aurinko porottanut vaunuihin suoraan sisään, vaan paistoi takaapäin. En koskaan kääntänyt kuomua täysin kiinni, vaan ainoastaan sen verran, että se aurinko ei osu vauvan naamaan.
Kyllä se ylikääntyvä kuomu varmaan auttaa, mutta miten on tuuletuksen laita.
Sille, joka kysyi aurinkovoiteen haitoista vastaan, että lapsen, erityisesti alle 3-vuotiaan, iho läpäisee kemikaaleja paljon helpommin kuin aikuisen iho. Kaikkien kemikaalien vaikutuksia ei edes tiedetä. Siksi ainakin minä vältän laittamasta pienelle lapselle tiettyjä voiteita. suositus on pohjoismainen: Keski-Euroopassa ei tällaisesta kuulemma puhuta mitään. Tosin syynä saattaa olla se, että siellä aurinko porottaa pahemmin, eikä noilla fysikaalisilla suodattimilla päästä kuin suojakertoimeen 25.
että ainakin meidän 11kk vanhalle laitan ennemmin rasvaa, kuin annan palaa auringossa. Pitkähihaisessakaan ei +30 viitsi pitää. Varjossa aina kun mahdollista tietty.