Eilen uimarannalla äiti pesi mattoja ja pienet lapset uivat itsekseen:(
Mentiin eilen aamusta rannalle jonka vieressä, parikymmentä metriä uimapaikasta sivuun on matonpesupaikka. Yksi äiti tuli sinne meidän jälkeen, laittoi lapsille viltin rannalle ja lähti pesemään mattoja, vanhin oli ehkä eka tai tokaluokkalainen, sitten oli 4-5v ja pienin varmaan 3v..ihan käsittämätöntä, äitipesi rauhassa mattojaan, vilkuili satunnaisesti olkansa yli mutta ei käynyt uimarannan puolella koko parin tunnin aikana. Pienemmät eivät todellakaan osanneet uida, kaatuilivat välillä veteenkin ja vetivät pienintäkin kädestä ylös..itse seurasin koko ajan näitä lapsia omieni ohella kun en voinut olla katsomatta ettei mitään käy. Äiti oli aivan tavallisen oloinen ihminen ulkoisesti ainakin..miten joku voi olla noin välinpitämätön?
Kommentit (7)
ja montakos mattoa se äiti oikein pesi kun kaksi tuntia meni? Vai tuliko aikaan kenties hieman av-lisää? Oliko lapsilla kunnon kellukkeita tms. myös aika oleellinen asia.
Itsekin kyllä katselen viltiltä kun lapset ui, paitsi jos 2v on mukana silloin olen vedessä, mutten pitele käsiäni koko ajan hänen ympärillään.
Itse kannoin tänään samalla kadulla asuvan 1,5v pikkuisen kotiin, kun oli polkuautolla keskellä tietä. Autotietä. Ja heidän pihasta on tielle jonkin verran matkaakin, joten ihan pikaisen vessareissun (siis jos vanhempi vain äkkiä käy)aikana ei sinne saakka olis ehtinyt.
Pihalla ei ollut aikuisia kun vein tenavan sinne. Mietin kanssa, että miten voi tuonikäisen jättää hetkeksikään valvomatta?? Luottaako vain siihen että naapurin täti kaitsee?? Tai että ei sille mitään käy, onhan ne lapset ennenkin selvinneet...(tai hukkuneet kaivoihin tai jääneet auton alle)
Kyllä näitä on...Itse kannoin tänään samalla kadulla asuvan 1,5v pikkuisen kotiin, kun oli polkuautolla keskellä tietä. Autotietä. Ja heidän pihasta on tielle jonkin verran matkaakin, joten ihan pikaisen vessareissun (siis jos vanhempi vain äkkiä käy)aikana ei sinne saakka olis ehtinyt.
Pihalla ei ollut aikuisia kun vein tenavan sinne. Mietin kanssa, että miten voi tuonikäisen jättää hetkeksikään valvomatta?? Luottaako vain siihen että naapurin täti kaitsee?? Tai että ei sille mitään käy, onhan ne lapset ennenkin selvinneet...(tai hukkuneet kaivoihin tai jääneet auton alle)
Sen lapsen ei olisi pitänyt joutua tilanteeseen, jossa pääsee kulkemaan keskelle autotietä!
oliko luvallisella reissulla vai karannut?
Sen lapsen ei olisi pitänyt joutua tilanteeseen, jossa pääsee kulkemaan keskelle autotietä!
oliko luvallisella reissulla vai karannut?
Tokihan vahinkoja sattuu, silleenhän ne onnettomuudet yleensä.
noin käy, kun on tarpeeksi kypsynyt liian moneen lapseensa. Uskoisin. En keksi muutakaan.
Itse olen kanssa vienyt "naapurin" 1v lapsen autotieltä takaisin kotiin. Ja sen perheen lapset on ollut n. 3 krt tuossa autotiellä leikkimässä..
jotkut ei vaan välitä.
Lapset ovat vielä elossa.