Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa!!! Taloushuolia...

Vierailija
08.06.2011 |

Olemme viitisen vuotta sitten rakentanut omakotitalon. Koko ajan minulla on ollut sellainen pelko takaraivossa että joku päivä menetetään tämä talo. Ei tulipalossa vaan jossain ulosotossa esimerkiksi. Minun pelkoni on ehkä menneistä johtuva, mutta myös epärealistinen. Yrityksemme on ollut joskus konkurssin partaalla, mutta siitä olemme saaneet nostettua ylös sen. Epärealistinen pelkoni on se, että joku lasku on joskus jäänyt maksamatta epähuomiossa ja siitä seuraisi jotakin jonka vuoksi menettäisimme oman talomme. En koskaan ole puhunut yhdellekkään ihmiselle tästä pelosta, koska en kehtaa. Pelkoani voimistaa se, että toisinaan minusta tuntuu että omaan seitsemännen aistin, ja se mitä olen pitkään pelännyt, toteutuu. Meillä ei edes ole ylisuuret lainanlyhennykset tai asumiskustannukset. Selviämme samalla rahalla tässä, kuin vuokratalossa. Toisinaan nousee pelko, että jos joskus väsähdämme syystä tai toisesta niin paljon, ettemme jaksa hoitaa rahallisia asioita ja sen seurauksena talo lähtee alta. Nyt tuli mieleen tätä kirjoittaessa, että ei kaikki pelkoni kuitenkaan elämässä ole toteutuneet. Joskus pelkäsin äärettömästi että mieheni kuolee ja kuitenkin hän on vielä hengissä. En odota tähän mitään vastausta keneltäkään. Ajattelin vain, että tämä, että puran pelkoani tähän, helpottaisi minua. Taikauskoisena vielä ajattelen, että ehkä pelkoni ei toteudukaan kun sanon sen ääneen. ;)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti niin ei teille kuitenkaan käy. Usein ajattelen, että jos olen "pelännyt" äänen jotain asiaa ja se on toteutunut, olen ikäänkuin manannut sen tapahtuvaksi.

Ja kyllä, tiedän ettei siinä ole mitään järkeä. Ei kuitenkaan haittaa arkipäiväistä hyvinvointiani ja toimintakykyäni, joten en ole ajattelut hakeutua hoitoon :D

Vierailija
2/3 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

johon sinäkin heräät, jos talo ulosottoon olis menossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan kuulostaa hyvin hyvin epärealistiselta, että menettäisitte yhtäkkiä talonne. Vaikuttaa siltä, että tuo on sinulle vain ajattelumalli, et uskalla luottaa tulevaisuuteen vaan pelkäät että menetät sinulle tärkeät asiat. Miksi keskityt pelkäämiseen sen sijaan että nauttisit elämästäsi juuri nyt?

Suosittelen lukemaan kirjaa "avaa tunnelukkosi, vapaudu elämään täydesti". Kirjan avulla olisi tarkoitus pystyä itse käsittelemään "tunnelukkojaan", haitallisia ajattelumalleja, jotka usein kumpuavat lapsuudesta saakka. Ainakin minua auttoi suuresti jo omien tunnelukkojeni tiedostaminen, eivätkä ne hallitse enää elämääni niin suuresti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän