Äidit illanviettoon
Mitä olette mieltä, mikä on "sopiva" aikaväli äidin käydä ulkona tuulettumassa? Katsotteko siis pahalla, jos joku käy esim. joka viikonloppu, tai 2 kertaa kuussa? Vai onko hyvä äiti jos käy ulkona ainoastaan kerran puolessa vuodessa? Tai juo muutaman kerran viikossa siiderin tai kaksi lapsen mennessä nukkumaan?
Kommentit (13)
sain lapsen kun olin 36v ja kova bailu elama oli taustalla. nyt 45v. siis.
jos on esim: rakastavat isovanhemmat joiden luona lapsi viihtyy niin mielestäni on sopivaa käydä useammin kuin silloin että on jollain vieraamalla hoidossa :) Ehdottomasti kuitenkin max parin kuukauden välein, jos lapsi on alle kouluikäinen.
...kuitenkin max parin kuukauden välein, jos lapsi on alle kouluikäinen.
Miksi näin?
ole vaihtoehtoa, että lapset ovat isänsä kanssa himassa (ja nukkumassa) sillä aikaa, kun äiti käy baarissa???
Meillä ainakin näin. Välillä joka viikonloppu, välillä kerran kuussa. Mä harrastan bailausta.
on minun mielestäni maksimi ilman tissiä pärjäävien lasten äideille. Kuitenkin pidän huonona jos pelkällä maidolla elävä pikkuvauva joutuu syömään korviketta koska äiti halusi ryypätä. Omaa aikaa ja tuuletusta tarvitsee jokainen joskus, mutta sen ei tarvitse olla alkoholia.
Eikä se mittaa hyvää äitiyttä että kuinka usein ottaa alkoholia. Enemmän vaikuttaa että miten järjestää lapsen hoidon. Tuttuun paikkaan, tuttujen ja rakastavien ihmisten hoiviin vai naapurin teinityttö jota lapsi ei ole nähnyt kuin pari kertaa ohimennen.
ei kaikilla ole sukulaisia jotka auttaa lastenhoidossa. no itse en ole käynyt lapsen synnyttyä montaa kertaa ulkona ja sillon kun olen käynyt lapsenisä hoiti häntä. äiti/isäni ei häntä hoida. ja jokainen käykööt niin usein kun haluaa ei kai ole mitään "oikeaa määrää". esim.yh on täysin kiinni lapsessa joten on mielestäni ymmärrettävämpääkin jos he käyvät perheellisiä useemmin baarissa (eivät pääsee kauppaan/välttämättä edes suihkuun ilman lasta)
meillä, siis että kun minä olen juhlimassa, lapsi jää isän kanssa kotiin.
mikä sulle sopii.
Täysin tuulettumaton elämä ei ehkä ole hyväksi kellekään. Itse olin pitkään käymättä missään ja jälkeenpäin ajatellen ihan liian kauan. Kyllä pitää muutakin elämää olla.
Ei pakolla baarissa tartte notkua mutta edes jossain kannattaa käydä ja elää edes pari tuntia minä-elämää eikä vaan olla äiti ja puoliso..
Minä en katso pahalla kenenkään tuulettumista, jos lapset on hyvässä hoidossa sen aikaa. Itselläni on jo se elämänvaihe menossa, että pääsen aika mukavasti menemään yksin ja puolison kanssa, lapset pärjää jo keskenään.
Arkea jaksaa paljon paremmin, kun välilä on hetkiä myös itselle.
(eivät pääsee kauppaan/välttämättä edes suihkuun ilman lasta)
Suihkussa käyminen vauvan kanssa ei kyllä ole mikään ongelma! :) Lapsi sitteriin siihen viereen, meillä ainakin vauva ihmettelee valoja ym. ja siinä ehtii sitten itse peseytyä!
(eivät pääsee kauppaan/välttämättä edes suihkuun ilman lasta)
Suihkussa käyminen vauvan kanssa ei kyllä ole mikään ongelma! :) Lapsi sitteriin siihen viereen, meillä ainakin vauva ihmettelee valoja ym. ja siinä ehtii sitten itse peseytyä!
hän on hyvä äiti: ruokkii, syöttää, pesee, pukee lapsen. lisäksi opettaa, juttelee, leikkii jne lapsen kanssa ni mikäs siinä jos käy joka toinen viikonloppu tai edes kerran kuussa. tiedän äitejä, jotka tuijottavat omaa napaa, ovat vimpan päälle aamusta iltaan, mutta lapsesta viis. lapsi katsoo piirrettyjä pisin päivää, naama/koko lapsi sottanen, ei kommunikoi tai leiki lapsen kanssa jne. lista olisi loputon. vapaata otetaan jatkuvasti lapsesta..olisi jättänyt sitten tekemättä sen.
tiedän äitejä, jotka tuijottavat omaa napaa, ovat vimpan päälle aamusta iltaan, mutta lapsesta viis. lapsi katsoo piirrettyjä pisin päivää, naama/koko lapsi sottanen, ei kommunikoi tai leiki lapsen kanssa jne. lista olisi loputon. vapaata otetaan jatkuvasti lapsesta..olisi jättänyt sitten tekemättä sen.
Tiedän myös samanlaisia äitejä! Kaikki omat rahat menee omiin vaatteisiin, meikkeihin, hiuksiin, kynsiin ja lapsen vaatteisiin pyydetään rahaa sitten muualta (kalliisiin vaatteisiin). Työt hoidetaan ennen lapsen vaipan vaihtoa tai syöttämistä, vaikka lapsella olisikin nälkä/jano. Itse muutetaan toiselle paikkakunnalle, ja oma lapsi jätetään isovanhemmille. reilua!
ei kai silla valia kuinka usein kay jos on esim isovanhemmat jotka auttavat lastenhoidossa.