Töissä on mahtavaa!
Aloitin työt, ja vaikka en mistään vielä mitään tajuakaan, niin kyllä työpäivä lasten kotihoitamisen voittaa.
Työpaikalla on kahvitauko. Silloin on juuri niin hiljaista kuin haluaa. Tai saa keskustella aikuisten kanssa. Työpaikalla on lounastunti. Saa syödä rauhassa, eikä tarvi muusata kenellekään, ei tarvi kuunnella valituksia pahasta ruuasta eikä tarvi syöttää ketään. Eikä siivota lattioita syönnin jälkeen. Ruoka on myös aikuismaista ja sitä voi maustaa miten vain ilman että tarvii vastata kyselyihin. Työpaikalla saa käydä rauhassa vessassa. Kukaan ei huuda oven takana... Ei tarvi vaihtaa vaippoja, pestä pyllyjä, suun ympäryksiä, toisten käsiä jne... On aikaa ajatella omiakin ajatuksia.
Ja mikä parasta, tiskikonetta ei tarvi pyörittää edes joka päivä. Iltasiivouksessa ei tarvi rehkiä, eikä leluja laittaa paikoilleen montaa kertaa päivässä. Koti pysyy mahtavan siistinä.
Eikä tarvi edes kärsiä hyvästä ilmasta, kun ilmastoidusta, ikkunattomasta toimistosta ei näe ulos, eikä tiedä, millainen ilma ulkona on. Iltapäivällä pitää siten tietenkin ajaa saunalla kotiin, mutta sen vielä kestää.
Ei saa nukkua pitkään, mutta olenkin aamuvirkku. Eli työhomma sopii mulle. Joku toinen tietty on ja saa ollakin kotona ja iloita siitä.
Kommentit (3)
Moni kotiäiti kirjoittaa olevansa niin väsynyt ettei voisi ajatellakaan töihin menoa, mutta kyllä kehotan kokeilemaan! Itsekin yllätyin, miten virtaa täynnä olen työpäivän jälkeen vaikka teenkin melko kiivastahtista hommaa ja joskus yli 8-tuntisia päiviä.
Ei voi kun pyöritellä päätään kun kuuntelee lapsettomien työkavereiden valitusta kuinka joutuu tulemaan töihin, itselleni se on luksusta!
Tuo parkkihalli olis kyllä tosi huippu. Harmi, ettei työpaikan lähelläkään ole sellaista, saati mitään muutakaan varjoa. Mutta käteen jää pari tonnia enemmän kuin kotihoidontuella verojen ja tarhamaksujen jälkeen, joten ehkä saunan kestää (varsinkin kun saa itse valita mitä kuuntelee ajomatkalla).
AP
Plussana vielä ikkuna ulos, tupakkatauot jolloin voi valita joko varjon tai auringon ja viileä parkkihalli.