Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomeen synnyttamaan vaihtamalla kirjat sinne valiaikaisesti??

Vierailija
07.06.2011 |

Eras kaverini on juuri tullut Suomeen synnyttamaan toisen lapsensa, vaikka asuu ulkomailla pysyvasti. Heilla on 2v lapsi, jonka myos kavi synnyttamassa Suomessa, ja nyt on toisen lapsen vuoro.

Vaikken itse maksakaan veroja enaa Suomeen, silti arsyttaa tallainen hyvaksikaytto! Saa taalta aitiysrahat ja neuvolapalvelut (seka olisi ilmaiset sairaalapalvelut, synnytykset ym), mutta vaihtaa kirjaty Suomeen paria kuukautta ennen kuin menee sinne ja sitten palaa vauvan kanssa takaisin ulkomaille kun on saanut Suomen passin vauvalle.

Hyvaksytko sina tallaisen? Maksatko mielellasi myos ulkosuomalaisten synnytykset Suomessa, vaikka asuvat eu-maassa, joissa ilmaiset sairaanhoitopalvelut?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai luottaa eniten suomalaiseen terveydenhuoltoon??

Minä synnyttäisin taatusti siellä missä kokisin sen turvallisimmaksi. Jos kerran voi vaan vaihtaa kirjansa Suomeen niin miksi ei niin tekisi? Suomen kansalaisuus ei ole mikään huono juttu.

Vierailija
2/13 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai luottaa eniten suomalaiseen terveydenhuoltoon?? Minä synnyttäisin taatusti siellä missä kokisin sen turvallisimmaksi. Jos kerran voi vaan vaihtaa kirjansa Suomeen niin miksi ei niin tekisi? Suomen kansalaisuus ei ole mikään huono juttu.

syntyisi ulkomaillakin! Eika se rehellisesti pelaamalla onnistu tuo synnyttamaan meno vain kirjoja vaihtamalla, vaan kylla siina pitaa valehdella ja sumplia mita sanoo ja tekee hyvin ennakkoon, ettei jaa kiinni!!

Ma olen asuin maassamme synnyttanyt 2 lasta ilman ongelmia. Ihanat kokemukset. Joten en jaksa ymmartaa..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska asuu pysyvästi ulkomailla niin ei ole oikeutettu enään suomen sosiaaliturvaan? sehän pitää hakea erikseen taas ja muistaakseni siinä on joku raja kuinka kauan pitää asua suomessa tmv, en nyt kyllä muista. mutta ei se ihan onnistu noin vaan kuitenkaan.

Vierailija
4/13 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen lapsen syntymää, että äitiyspäivärahat saa. Että ei se ihan lyhyt aika ole. Ja kyllä suomalaiset naisetkin synnyttävät Norjassa, korkeampien rahojen vuoksi, että eipä tämä nyt taida olla tämän maan suurin ongelma.

Vierailija
5/13 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta sitten hakee vain sen synnytyssairaalan ja sitten heti takas ulkomaille.

Vierailija
6/13 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnyttääkseen Suomessa. Kaikkien Suomessa synnytyksen alkaessa olevien synnytys hoidetaan Suomessa eli riittää, että hän vain tulee Suomeen ja hakeutuu johonkin synnytyssairaalaan.

Minusta ulkosuomalaiset voivat aivan hyvin tulla Suomeen synnyttämään. Itse asiassa moni tuleekin.

Vierailija
7/13 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla, kirjat Suomessa, saan Suomesta myös lapsilisät :)

Vierailija
8/13 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla, kirjat Suomessa, saan Suomesta myös lapsilisät :)

Vai komennuksella?

Vierailija
9/13 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla ehkä mahdollista, mutta ei ole mahdollista jos vaikka asuu pysyvästi ei-EU:n maassa ja maksaa sen maan sairasvakuutusmaksuja.

Monet ulkomailla asuvat suomalaiset kuuluvat kuitenkin virallisesti Suomen KELA:n piiriin, joten tällöin synnyttäminen Suomessa onnistuu.

Ehkä myös kaverisi?

Vierailija
10/13 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen lapsen syntymää, että äitiyspäivärahat saa. Että ei se ihan lyhyt aika ole. Ja kyllä suomalaiset naisetkin synnyttävät Norjassa, korkeampien rahojen vuoksi, että eipä tämä nyt taida olla tämän maan suurin ongelma.

ei siis mitenkään voi saada äitiysrahoja muuttammalla kirjansa paria kuukautta ennen Suomeen.

Vierailija
11/13 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen asunut ulkomailla 13 vuotta mutten synnyttäisi siellä

mistään hinnasta! Niin mahtavat (ja ilmaiset) kokemukset täällä!

Vierailija
12/13 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en haluaisi synnyttää Suomessa, niin outoja juttuja olen täältäkin lukenut. Ja siellä pitää vissiin maksaa joku sairaalamaksu ja itse raahautua neuvolaan vastasyntyneen kanssa??!!

Vierailija
13/13 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini on asunut eu-maassa noin 9 vuotta. Alkuun vaihtoi kirjat suomesta tanne ja oli vain taman maan sosiaaliturvassa, mutta esikoisensa raskausaikana vaihtoi kirjat Suomeen valmiiksi, etta paasee sinne "ilmaiseksi" (ettei tarvitse maksaa synnytyksen OIKEITA kuluja) synnyttamaan ja muutti heti sinne kun jai aitiyslomalle.

Sitten nyt toisti taas saman. Saavat taalta lapsilisaa ja nyt tuli muuten mieleen noista kommenteista etta varmaan nostavat Suomestakin lapsilisaa, kuka tietaa?

Pitaisikohan munkin siirtaa kirjat siis Suomeen, jos se on kerran ihan ok kaikkien mielesta, saisin sitten sielta paljon suuremmat lapsilisatkin lapsista, ja ehka viela toiset taalta. Eihan kenenkaan tarvitse tietaa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi