miksi toiset ei välitä ulkonäöstään?
siis nyt puhun terveistä NUORISTA ihmisistä. Alle 40vuotiaita jotka eivät meikkaa, hiukset roikkuu rumana, eivät välitä vaatteistaan jne. Ihmettelen miksi? mikä on syynä takana? ylipainoa? tai? Ymmärrän vielä senkin jos on maalla jossain mis muita ei näy mutta keskellä kaupunkia ihmisten ilmoilla? en ymmärrä, miksi ei kiinnostaisi yhtään oma ulkonäkö.
Kommentit (14)
tehtävää ja ajateltavaa, ettei jaksa innostua ulkonäkönsä hiomisesta? Elämän täyttää muut aatokset?
se on vaan ylimääräsitä tälläämistä.
Juu, en meikkaa, laisinkaan, värjään ripset ja kulmat aika-ajoin, kun siltä tuntuu. Minulla on hyvä iho, en kaipaa siihen tällinkiä, perusrasva riittää. Hampaani on suorat ja valkoiset ja muutoinkin hymyni kaunis.
Hiukset roikkuu "rumana" kun nyt sattuvat olemaan pitkät tällä hetkellä, miten ne roikutetaan kaunniina, kerrohan se? Ja pukeudun niinkuin tuntuu hyvältä, siististi ja rennosti ja olen myös hivenen ylipainoinen, samoin minä pukeutuisin vaikka painaisin 10 kiloa vähemmän.
Ja ihan pk-seudulla asun ja liikun, sulje silmäsi kun kävelen ohi :)
Aivan sama, kun jos minä ihmettelisin, mikseivät toiset välitä esim. historiasta, opiskele italiaa tai pese autoaan joka päivä.
Kaikkia rehuaivoja sitä on...:-P
mutta minulla ei ole minkäänlaista tyylitajua. Kampaajalta tullessani hiukset ovat kamalat, vaikka kuva ollut mukana ja selkeä käsitys mitä haluan. Meikata en osaa. En tiedä minkälaiset vaatteet/värit minulle sopivat... jne. Olisi kiva saada jokin asiantuntija pariksi viikoksi joka laittaisi ilmeen täysin uusiksi.
Moni kakku päältä kaunis mutta silkkoa sisältä sanoo sananlaskukin.
Itse nousen viiden aikaan aamulla ylös ja ennen 7 olen töissä.. Aamulla käyn pikaisesti suihkussa, käytän koirat ja syön aamupalan. Sitten pitääkin juosta bussiin. Hiukset on kyllä kiinni ja ihan normaalit vaatteet päällä. Mutta en ole asiakaspalvelutyössä (ei asiakkaita kasvotuste) minkä ihmeen takia minun pitäisi vetää joku baarimeikki päälle kun menen tekemään töitä ?
uskon että esim nr 5 on ihan hyvännäköinen normi nainen. On suuri ero jos pukeutuu (ei rätteihin / telttoihin) tyylillä tai ei. Myös pitkät hiukset ovat hienot, on mullakin MUTTA kyllä huomaa jos eivät ole hoidettu vaan on rätin näköinen. Näitä tarkoitan.
ei ole rahaa laittaa itseeni yhtään. Olen yksinhuoltaja. Meikkejä saan sukulaisilta joulu- ja syntymäpäivälahjoiksi. Vaatteita en ole ostanut vuosiin, rahat laitan mieluumin lapsiin ja lasten harrastuksiin kuin itseeni. Juu, masentaa väliin todella kun kuljen lumpuissa. Kampaajalla kävin 1,5v sitten, ex anoppi kustansi tuolloin kampaajan.
toiset välittää ulkonäöstään liikaakin? Tyyliin "ei voi viedä roskia kun kysilakka on lohkeillut pikkusormesta"?
Pidän itseäni luonnonkauniina ja muutenkin ajatus maalikerroksessta iholla saa oloni tuntumaan likaiselta. Minulle siis meikittömyys ei ole sitä, että en laittautuisi ja olisi muuten huoliteltu. En vain pidä meikkaamisesta enkä useinmiten pidä meikattuja kauniina. Että makunsa kullakin :).
ulkonäköni eteen. En jaksa yleensä meikata, töihin laitan välillä ripsiväriä ja vähän puuteria. Hiuksia en ole koskaan värjännyt, ei kiinnosta enkä nyt haluaisikaan kun imetän. Vaatteissa mukavuus on mielestäni tärkeämpää kuin ulkonäkö ja kotilähiössä saatan käydä kaupassa vanhoissa verkkareissa. Perusasu kesällä on t-paita, huppari ja farkut tai pellava- tai farkkuhame sekä matalat sandaalit. Olen normaalipainoinen kyllä ja pesen hiuksia jne, eli en ole likainen. Mies on tyytyväinen mun ulkonäköön. Joskus jos tälläydyn, saan tietysti muilta miehiltä enemmän huomiota, mutta en ole huomiohakuinen eikä minua oikeastaan kiinnosta flirttailu. Ei siis ole syytä kuluttaa aikaansa tälläytymiseen, kahden pienen lapsen kanssa oma aika on muutenkin kortilla, mieluummin juon sitten aamukahvin rauhassa tai luen lehteä.
En tarkoita meikkaamista, muotivaatteita ja viimeisen päälle tälläytymistä, vaan ihan tavallista siisteyttä. En itsekään meikkaa päivittäin tai laita tukkaani, mutta en lähde ihmisten ilmoille rasvaisessa tukassa, likaisena, hikisenä, haisevana... On ihan normaalia käydä joskus kaupassa pihavaatteissa tai mökkireissulla, mutta joillakin tämä on säännöllistä.
ap parkaa... Tiedätkö, että joillakin on muutakin mietittävää elämässään kuin ulkonäkö, voi olla vaikeita elämäntilanteita, sairauksia ja paljon muuta, joista ei kerrota kaikille vastaantulijoille.
Ja sitten on ihmiset, joita nyt ei vain satu kiinnostamaan ulkoinen habituksensa kovin suuresti. Miehissä näitä on varmasti enemmän, mutta toki naisissakin.
kaikki eivät halua näyttää siltä kuin sinä. Deal with it.