Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka tietää miten varallisuuta (siitähän tulee sitten oikeaa rahaa) luodaan tyhjästä nykyaikana?

Vierailija
07.06.2011 |

Entäs miten "ennen" tehtiin?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen perimällä

Vierailija
22/25 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät DI:tkään yleensä noin huonosti kirjoita. Se yrityksensä myynnistä 95 miljoonaa on muuten nykyisin sijoittanut rahansa - tai ainakin osan niistä - huvipuistoon, jota hän pyörittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luennolla. Yrittäjyydestä hän painotti sitä että yritteliäs ihminen tekee rahaa vaikka mistä. Kyllä se asenne ja luovuus ratkaisee. Kaikilla niitä ei ole.

Samoin riskinottokykyä eli tiettyä kylmäpäisyyttä pitää ihmisellä olla. Eräät tuttavani perustivat nuorina poikina ravintolan kolmeen pekkaan, alusta pitäen sillä periaatteella, että itse ei "likaista työtä" tehdä. Saivat sen verran lainaa että saivat paikan pyörimään ja onnistuivat konseptissa. Tiesivät alan markkinat ja osuivat oikeaan nicheen oikeaan aikaan.

Pojat jatkoivat ravintolan kehittämistä, myivät sen, ostivat ja stailasivat kukin omat ravintolat joita kehittivät tahoillaan, sitten menivät taas yhteen ja restauroivat vanhan panimon jättikokoiseksi ravintola-diskoksi ja sitä rataa. Eli eivät ole pysähtyneet lepäilemään laakereilleen, vaan myyneet vanhaa alta pois sitä mukaa, kun ovat laajentaneet toimintaa toisaalla. Kellään ei ole tietääkseni minkään alan koulutusta, vaan ovat jotenkin keskimääräistä uteliaampia ja minusta heillä on aina eräänlainen tutka päällä, että "miten tuon ihmisen hallussa oleva tieto voi minua hyödyttää".

Tämä ei tapahtunut Suomessa.

Vierailija
24/25 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pääse tekemään tyhjästä just yhtään mitään nykyaikana. Köyhä jääköön köyhäksi ja se periytyy.

Jos ette tätä ongelmaa ratkaise, niin ei ole ihme, että ette ole tulleet varakkaiksi muuta kuin joillakin noilla keinoilla, jota jotkut tossa jo listasi.

Mutta ap haluaa alkuvoimaa! Sitä mitä todellisilla ihmiskunnan yrittäjillä on ollut!

Esimerkki: maatalo, jossa on muita erinomaisempi isäntä ja emäntä vaurastuu ympäristön maataloja enemmän! Niillä on aina paremmat talot, eläimet, huonekalut, vaattet, ruoat, musiikit, taulut ja siitä se vaurastuminen alkaa! Tehkää vaan kaikki itse! Jotkut osaa tehdä asiat paremmin kuin te ja niillä tulee olemaan enemmän kuin teillä muilla!

Vierailija
25/25 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainoastaan itse tekeminen, ulkoistaminen on päivän sana. Kuka hullu nyt kaikkea raataa selkänahastaan? Pitää koneistaa, uskaltaa kehittyä. Plus suhdetoiminta, pitää uskaltaa katsoa kylän ulkopuolelle, hyvässä lykyssä löytyy yhtiökumppani jonka kanssa perustaa se 200 lehmän navetta.

Ei pääse tekemään tyhjästä just yhtään mitään nykyaikana. Köyhä jääköön köyhäksi ja se periytyy.

Jos ette tätä ongelmaa ratkaise, niin ei ole ihme, että ette ole tulleet varakkaiksi muuta kuin joillakin noilla keinoilla, jota jotkut tossa jo listasi.

Mutta ap haluaa alkuvoimaa! Sitä mitä todellisilla ihmiskunnan yrittäjillä on ollut!

Esimerkki: maatalo, jossa on muita erinomaisempi isäntä ja emäntä vaurastuu ympäristön maataloja enemmän! Niillä on aina paremmat talot, eläimet, huonekalut, vaattet, ruoat, musiikit, taulut ja siitä se vaurastuminen alkaa! Tehkää vaan kaikki itse! Jotkut osaa tehdä asiat paremmin kuin te ja niillä tulee olemaan enemmän kuin teillä muilla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi