Olen suomenruotsalainen
ja ihan pelottaa tämän maan nykyinen ilmapiiri. Kaikkialla vastaantuleva viha surettaa, etenkin lasten puolesta. Pitäsikö muuttaa täältä jonnekkin muualle ennen kuin on liian myöhäistä? (mutta minne, eihän meillä ruotsissa ole mitään eikä ketään?) Lapsia, ihan pieniäkin, haukutaan pihalla. Ei tällaista ollut minun lapsuudessa, silloin leikittiin suomen- ja ruotsinkieliset sulassa sovussa.
Kommentit (148)
Puhuvat itsestään me muodossa ja sanovat että suomalaiset on alempirotuisia.
eikö tämän ihmisparan lääkitystä saada kuntoon?! Kyllä näkyy taas avohoidon tila palstalla.
Jos suomalaiset puhuvat joistakin alempirotusina, niin häntä syytetään rasismista. Jos suomenruotsalainen puolestaan sanoo suomalaista alempirotuseksi, kehoitetaan suomalaista laittamaan lääkityksensä kuntoon.
Jos suomenruotsalainen puolestaan sanoo suomalaista alempirotuseksi, kehoitetaan suomalaista laittamaan lääkityksensä kuntoon.
jo ainakin sata vuotta?
Mekin muutettiin kaksikieliseen kaupunkiin, Kauniaisiin. Lapset ovat koulussa ruotsinkielisessä kielikylvyssä ja aurinko paistaa.
Niin, ja olemme täysin suomenkielinen perhe, paitsi lapset, jotka kaksikielistyvät hurjaa vauhtia. Toivottavasti mukulamme pääsevät isoina ruotsinkieliseen yliopistoon, jos rahkeet eivät riitä suomenkieliseen...
Jos suomenruotsalainen puolestaan sanoo suomalaista alempirotuseksi, kehoitetaan suomalaista laittamaan lääkityksensä kuntoon.
jo ainakin sata vuotta?
Tarkoitan ihan tuota ap:tä joka kirjoittaa mm. näin:
"Suomenkieliset suomalaiset kun ei voi olla muuta kun kateellsia ja peloissaan. Ilman meitä suomenruotsalaisia ne vielä asius savupirteissä niinkuin savossa vielä elettiin 20 vuotta sitten. Me tuotiin sivistys ja vauraus ja nyt ne on näreissään siitä kun heidän äly ei riitä siihen ja jotenkin se pitää peittää. Paras vaihtoehto on kieltää meidän perustuslaissa säädetty oikeus että kukaan ei nää miten tyhniä ne oikeasti on. Poikkeuksia tietysti läytyy, mutta ei pers-suomalaisten leiristä."
Olen kirjoittanut tänne vain pari kolme viestiä, ja nekin olivat ketjun alussa. Nyt kyllä seuraan kun kerkeän, mutten viitsi enää kommentoida. terv. ap (joka muuten on pääkaupunkiseudulta)
ja teräväkielinen lapsillemme t. suomensuomalainen
suomenruotsalainen sanoo suomalaista alempirotuiseksi? Saisko linkkiä?
suomenruotsalainen sanoo suomalaista alempirotuiseksi? Saisko linkkiä?
Ole hyvä
Puhuvat itsestään me muodossa ja sanovat että suomalaiset on alempirotuisia.
eikö tämän ihmisparan lääkitystä saada kuntoon?! Kyllä näkyy taas avohoidon tila palstalla.
Jos suomalaiset puhuvat joistakin alempirotusina, niin häntä syytetään rasismista. Jos suomenruotsalainen puolestaan sanoo suomalaista alempirotuseksi, kehoitetaan suomalaista laittamaan lääkityksensä kuntoon.
Paitsi nyt.
RKP voitaisiin lopettaa, he kun ovat muutenkin sotkeneet tuon eduskunnan omilla päähänpistoillaan, jotka ovat kaukana yhteiskunnan yleisestä hyvästä.
RKP on pahemman luokan rotusortaja isolla R:llä. PS. Suomenruotsalaisista en sanonut sanallakaan mitään (Paitsi RKP:sta, joka on heidän ilmentymänsä).
moni keski-ikäinen suomenruotsalainen nainen on tosi tyly ja teräväkielinen lapsillemme t. suomensuomalainen
Stockalla tämä oli erittäin yleinen juttu vielä 90-luvulla; jos olit suomenkielinen, et vain saanut palvelua.
Kehtasivatkin olla tuollaisia ??
Minä en suostu puhumaan ruotsinkielisille yhtään mitään, vaikka kysyisivätkin.
Minä en suostu puhumaan ruotsinkielisille yhtään mitään, vaikka kysyisivätkin.
Oikeasti, ei voi olla totta :DD.
jotenkin tuo ilmiö näkyy ehkä myös tarhassa tai pienissä lasten ryhmissä, joissa nämä "hurrit" sitten kiusaavat muita minkä kerkeävät. Aikuiset ovat sitten oikeasti aivan pihalla siitä, että kuka kiusaa ja ketä.
Työelämässä sama leikki jatkuu...
jotenkin tuo ilmiö näkyy ehkä myös tarhassa tai pienissä lasten ryhmissä, joissa nämä "hurrit" sitten kiusaavat muita minkä kerkeävät. Aikuiset ovat sitten oikeasti aivan pihalla siitä, että kuka kiusaa ja ketä.
Työelämässä sama leikki jatkuu...
ja siitä tuleva itsevarmuus, voi jestas mitä narsisteja tulee vastaan eri tilaisuuksissa. Huomaa kyllä heti mikä on äidinkieli.
Ei osata olla niinkuin normaalit ihmiset.
ainoastaan antaa lapsensa haukkua muita. Hurri ja neekeri molemmat törkeitä sanoja! Huudellaanko kaikille maahanmuuttaja lapsillekin yhtä törkeästi kuin meille hurreille. ihmettenpähän vaan!
ja siitä tuleva itsevarmuus, voi jestas mitä narsisteja tulee vastaan eri tilaisuuksissa. Huomaa kyllä heti mikä on äidinkieli.
Ei osata olla niinkuin normaalit ihmiset.
Tässä sulle pari avainsanaa avuksi ettet vaan unohda mitään: rkp, rotuoppi, nöyryyttäminen, alistaminen, tässä alkajaisiksi.
ainoastaan antaa lapsensa haukkua muita. Hurri ja neekeri molemmat törkeitä sanoja! Huudellaanko kaikille maahanmuuttaja lapsillekin yhtä törkeästi kuin meille hurreille. ihmettenpähän vaan!
konsti eli leikitään olevansa vastapuoli. Vai "meille hurreille", just joo. Taisi lipsahtaa hommaretoriikkaa väliin ihan vahingossa.
Ei osata olla niinkuin normaalit ihmiset.Koitas vielä jatkaa Tässä sulle pari avainsanaa avuksi ettet vaan unohda mitään: rkp, rotuoppi, nöyryyttäminen, alistaminen, tässä alkajaisiksi.
Ihan itse sanoit ne avainsanasi = rkp, rotuoppi, nöyryyttäminen, alistaminen
Sitä te juuri teette täällä suomessa, tavallisille suomalaisille.
Et voisi juuri paremmin sanoa :D
Sitä te juuri teette täällä suomessa,
omassa mielikuvitusmaailmassasi josta jonkun olisi syytä pelastaa sut mitä pikimmin, tai osastojakso uhkaa.
päässyt lääkikseen suomenkielisten puolelle, mutta ruotsinkielisten puolelle pääsi. Siis ihan suomenkielinen, joka suostui opiskelemaan ruotsiksi.
Toinen tuttu sai valtiolta työpaikan siksi, kun oli kaksikielinen. Eli siis haluttiin siihen porukkaan joku palvelemaan ruotsiksikin. Mulla on sama koulutus ja olin myös työtön. En sitä paikkaa olisi saanut. Hänelle soitettiin sen sijaan kotiin oikein. Asumme suurella paikkakunnalla, jossa on aika vähän ruotsinkielisiä.