Ihanaa ensi vuonna lapselle tulee miesopettaja. En olisi uskonut
sanovani tätä mutta naisopettajat ovar kokemukseni mukaan niuhoja, jakavat lapset suosikkeihin ja inhokkeihin ja antavat sen näkyä. Ovat sellaisia virkaintoisia ja ovat innokkaasti leipomassa lapsesta erityislasta ja etsivät suurennuslasilla virheitä lapsesta. Jos lapsi saa matikasn kokeista pisteet 30/30, 28/28 ja 28/28 lukeen todistuksessa, että teet jonkin verran virheitä sanallisissa tehtävissä.
Kommentit (33)
Olen urani aikana törmännyt pariin todella hyvään miesopettajaan, mutta suurin osa heistä suunnittelee tunteja hyvin vähän, jos ollenkaan, heidän kanssaan on todella vaikea tehdä yhteistyötä, kun he haluavat todellakin tehdä asiat rennosti ja fiiliksen mukaan ja käyvät sitten 5min ennen tunnin alkua kysymässä siltä tunnolliselta naisopettajalta kuvistyövinkin joka viikko. Todellisuus luokassa on sitten se, ettei opetuksessa ole mitään suunnitelmallisuutta, aika menee siihen kun ope vähän soittelee kitaraa luokassa. Kaikilla on kyllä kivaa, mutta ainakaan heikommat eivät opi juuri mitään. Sorry tämä yleistäminen, mutta niiiiin moni miesopettaja tekee työnsä näin.
Olen urani aikana törmännyt pariin todella hyvään miesopettajaan, mutta suurin osa heistä suunnittelee tunteja hyvin vähän, jos ollenkaan, heidän kanssaan on todella vaikea tehdä yhteistyötä, kun he haluavat todellakin tehdä asiat rennosti ja fiiliksen mukaan ja käyvät sitten 5min ennen tunnin alkua kysymässä siltä tunnolliselta naisopettajalta kuvistyövinkin joka viikko. Todellisuus luokassa on sitten se, ettei opetuksessa ole mitään suunnitelmallisuutta, aika menee siihen kun ope vähän soittelee kitaraa luokassa. Kaikilla on kyllä kivaa, mutta ainakaan heikommat eivät opi juuri mitään. Sorry tämä yleistäminen, mutta niiiiin moni miesopettaja tekee työnsä näin.
...miesope ekaluokan opettajana?
Onko kellään kokemusta?
sekä toisiaan, että miesopettajia että varmuuden vuoksi vielä oppilaita. Suomessa opetuksen taso on surkea eikä sitä faktaa kumoa mikään Pisa-tutkimus. Täällä pidetään vielä 15-vuotiaitakin vauvoina joille ei mistään asiasta saa koitua minkäänlaista vaivannäköä.
Onneksi meillä on kaikilla lapsilla ollut mahdollisuus käydä ulkomailla hyviä yksityisiä kouluja. Olen siitä hyvin onnellinen ja niin tuntuvat olevan lapsetkin.
...miesope ekaluokan opettajana?
Onko kellään kokemusta?
Tässä maassa on monta miestä opettanut montaa ekaa luokkaa ja ihan hyvin on sujunut monta vuotta.
Ja hän on kyllä hyvin pidetty opettaja, alkuopetukseen erikoistunut tietenkin, niin kuin eka luokan opet on.
Hän on jämäkkä, innostava, huomio lapset hyvin, huolehtii erinomaisesti yhteydenpidosta kodin ja koulun välillä.
Hyvin on lapsi oppinut lukemaan, laskemaan, kirjoittamaan, hän puhuu paremmin englantia kuin minä oman (nais)opettajani opeilla monen vuoden opiskelun jälkeen.
Mun mielestä poika on saanut parhaan mahdollisen opettajan ja olen onnellinen, että poika saa jatkaa saman opettajan luokalla 5. luokallakin, vaikka koulussa jaettiinkin luokkia uudelleen.
Hän on jämäkkä, innostava, huomio lapset hyvin, huolehtii erinomaisesti yhteydenpidosta kodin ja koulun välillä.
Hyvin on lapsi oppinut lukemaan, laskemaan, kirjoittamaan, hän puhuu paremmin englantia kuin minä oman (nais)opettajani opeilla monen vuoden opiskelun jälkeen.
Mun mielestä poika on saanut parhaan mahdollisen opettajan ja olen onnellinen, että poika saa jatkaa saman opettajan luokalla 5. luokallakin, vaikka koulussa jaettiinkin luokkia uudelleen.
Kuitenkin kokemus miesopettajien työkaverina on osoittanut, että ovat vähemmistössä.
Muistan, kun joskus ekoina vuosina töissä kummastelin, kun naiskollega sanoi, että naisopettajille pitäisi maksaa naislisää. Nykyisin ymmärrän, miksi.
Ihan turha haukkua teidän akkojen miesopettajia. Hyviä sellaisia olen nähnyt ja ovat vielä erityisopettajia.
Vain akka voi olla noin katkera.
T.12
Läpi ala-asteen mulla oli miesopettaja. Tykkäsin. Yläasteella juuri miesopet oli ne jotka sai meidän luokan pojat käyttäytymään kunnolla, yksi vanha naisope sai myös luokan kuriin, mutta muuten naisopettajilla ei ollut mitään valtaa meidän luokan häiriköihin.
Lukiossakin miesopettajien tunneilla todella opiskeltiin ja opittiin, haluttiin todella oppia, kun opetus oli niin hyvää.
Sitten olen opiskellut myös alaa, jossa oli vain naisopettajia (tai 1 miessijainen oli kolmen vuoden aikana). Kaikki oppilaat olivat aikuisia, joten kuria ei ehkä tarvittu, mutta opettajat jotenkin haahuilivat.
Ja mitä omat kaverit ovat opettajiksi lukeneet niin en haluaisi omia lapsiani heidän luokilleen. Ihan hyviä tyyppejä muuten, mutta yksikin sanoi ihan suoraan, että kyllä persoonallisuus vaikuttaa todistuksen numeroihin! Häh?! Toinen sanoi, että pelkää niitä yläasteikäisiä.... Näinpä. Muutamalla kaverilla on vielä opinnot kesken, että katsotaan nyt.
minun lapsilleni ole vielä tullut miesopettajaa. Oikeasti hyviä miesopettajia on todella vähän.
minun lapsilleni ole vielä tullut miesopettajaa. Oikeasti hyviä miesopettajia on todella vähän.
Vanhat miesopet ovat kiintiömiehiä ja nuoret huomaavat parin vuoden jälkeen, kuinka vanhat luokkakaverit huonommilla opiskeluilla tienaa monin verroin sen, mitä he opettajina. Turhautuvat ja antavat vaan mennä.
Naisope minäkin.
Hoitavat nämä työnsä todellakin tuntien aikana. Oppilaat ovat tosi pitkiä aikoja luokassa keskenään. Naisopet tekevät omat hommansa työpäivän päätteeksi.
Oikeasti olen joskus hämmästellyt sitä, että naiset usein haluavat lapsilleen miesopen. Kuitenkin ovat kotona sitä mieltä, että omat miehet on liian suurpiirteisiä ja huolettomia lastenhoidossa. Tiedän, ettei voi verrata ihan suoraan, mutta kuitenkin.