Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapseni ei syö yhtä paljon kuin muut?

Vierailija
06.06.2011 |

Hän on iloinen ja erittäin aktiivinen vajaa kaksivuotias poika.

Tiedän ettei saisi verrata muihin lapsiin mutta minkä sitä äiti tekee...

Ystäväni lapsi on samanikäinen ja eilen vietimme koko päivän yhdessä.

Heidän poika söi ravintolassa heidän lautaseltaan isoja paloja kanaa ja muuta lihaa. Meidän lapsi nakersi vain hiukan leivän reunasta. Kaverin poika söi viela pari kertaa senkin jälkeen mielestäni ison annoksen, meidän ei ollenkaan.

Meidän juniori on jatkuvasti menossa, kirjaimellisesti. Toinen poika vain istuu paikoillaan ja ihmettelee menoa.

Tiedän että lapset ovat erilaisia mutta sitten toiset äidit minulle huomauttavat että miksi sinun lapsi ei syö, sinun pitäsi sille tarjota enempi ruokaa jne.

Ei ketään voi pakottaa syömään, ja ihan selvästi se jostain saa energiansa koska sitä riittaa ihan mielettömästi.

Tuollaiset kommentit saavat minut tuntemaan että olen jotenkin huonompi äiti kuin he :(

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vierasti ravintolaa? Meillä myös ollu niukahko syömäinen poika muttei ole nälässä ollut ja nyt varsinkin isompana (kohta 5) osaa jo itse pyytää kun nälkä on ja ottaa jääkaapistakin itse :) ollut aina pieni kokoinen mutta minkäs teet. Älä huoli!

Vierailija
2/3 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvaako normaalisti kuitenkin?

Pysähtyykö keskittymään mihinkään leikkiin? Siis omaako lapsi keskittymiskykyä noin yleensä ottaen vai onko vaan koko ajan menossa?

Syökö kotona paremmin kuin esim. tuolla ravintolassa?

Minun lapseni eivät oikein syö kyläpaikoissa. Kotonakin ruokahalu vaihtelee. Joku kyseli nuorimmaisesta 3 v:sta että onko vilkas tms., mutta minusta lapsi on "tavallinen": Joskus on vauhtia enemmän, joskus touhua enemmän, mutta ei aina eikä jatkuvasti pää kolmantena jalkana menossa. Vahvatahtoinen ja itsepäinen on. Joskus käyttäytyy huonosti, kiukuttelee paikasta riippumatta. joskus ei, vaan oikein hyvin ja kauniisti. Leikkii yksin ja muiden kanssa. Jaksaa keskittyä ja istua paikoillaan. Mutta ei välttämättä ravintolassa syö mitään kunnolla tai kunnollista, koska käymme niin harvoin ja siten ympäristö on vieras. Levottomaksi ei kuitenkaann vieraassa ympäristössä mene ravintolassa, vaan tylsistyy ja alkaa valittaa kotiin lähtemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino ja pituuskehitys on kulkeneet ihan normaalilla kaarella.

Kotona hän istuu monestikin paikoillaan pitempiäkin hetkiä ja lukee itsekseenkin kirjojaan, rakentaa legoista ja leikkii muutenkin.

Kotona ehdottomasti syö paremmin kuin muualla.

Eilen olin hieman masentunut kun yritin monesti saada hänet syömään siinä onnistumatta ja sitten toiset kommentoivat sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän