Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinteistövälittäjät vailla käytöstapoja.

Vierailija
06.06.2011 |

Taas sai sunnuntaina ihmetellä, että miksi ihmiset antavat asuntonsa myyntiin välittäjälle.

Välittäjät olivat uskomattoman epäkohteliaita ja ylimielisiä, vaikka asiakas ei provosoinut mitenkään, kyseli vain tavallisia kysymyksiä.

Voi kun asunnon myyjät näkisivät joskus, miten välittäjät käyttäytyvät. Aivan pahaa tekee asunnon myyjien puolesta.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muista koskaan tavanneeni ylimielistä välittäjää.

Vierailija
2/23 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se välittäjä oli vittuillut, että isin sukanvarrestako rahat revit. Sit kun kaupat oli tehty, niin oli tuumannut vielä että eikun säästöporsasta räjäyttämään. Kaveri on siis hieman yli 30v...Aika ihmeellistä huumoria tuo kyllä oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tiedetä juuri mistään mitään, mutta tarjous pitäisi tehdä heti kynnyksellä. Jos taloa on remontoitu ja kyselee siitä, tuhahdellaan tai ei vain tiedetä. Tonttia kehutaan aina, vaikka se olisi millainen risukko.

Yksi välittäjä esitteli meille ihan pokerinaamalla "kaavoittamattomalla alueella" olevaa taloa, vaikka itse tiesimme, että naapuriin oli kaavoitettu golf-kenttä.

Toinen esitteli "ihanaa hirsitaloa", joka oli maalattu kauttaaltaan lateksimaalilla. Välittäjä ei tiennyt taloon tehdyistä sähkötöistä tuon taivaallista ja ylisti rapautunutta tiilikatetta, joka olisi mädistä räystäslaudoista päätellen pitänyt vaihtaa jo 20 vuotta aikaisemmin.

Pysyisivät totuudessa ja kohtuudessa, niin tulisi tarjottuakin.

Vierailija
4/23 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suostunut ottamaan tarjousta vastaan. Sanoi, että se on liian alhainen. Menimme suoraan välittäjän toimistolle ja annoimme saman tarjouksen toiselle välittäjälle, joka otti sen vastaan, välitti sen myyjälle ja saimme asunnon.

Vierailija
5/23 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsomaan asuntoa ja esittäydyin ovella. Kaverini sanoi, että on minun mukana kaverina, katsomassa asuntoa, ei ostamassa. Välittäjä ei päästänyt häntä sisään, vaikka yhdessä menimme...No, en tietty minäkään sinne jäänyt. Ostin toisen asunnon.

Vierailija
6/23 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollu lukemattomissa näytöissä

en muista koskaan tavanneeni ylimielistä välittäjää.

Vierailija
7/23 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etuovi.com:issa on tosi vaikea saada ainakin täällä päin asuntoa kaupaksi.

Vierailija
8/23 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en niinkään ylimielisiä.

Ärsyttävää on, että kysyi mitä tahansa niin välittäjä ei tiedä. Jää asunto silloin varmasti ostamatta.

Vierailija
9/23 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en niinkään ylimielisiä.

Ärsyttävää on, että kysyi mitä tahansa niin välittäjä ei tiedä. Jää asunto silloin varmasti ostamatta.

korjaus

Vierailija
10/23 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsomaan asuntoa ja esittäydyin ovella. Kaverini sanoi, että on minun mukana kaverina, katsomassa asuntoa, ei ostamassa. Välittäjä ei päästänyt häntä sisään, vaikka yhdessä menimme...No, en tietty minäkään sinne jäänyt. Ostin toisen asunnon.

Olen törmännyt esim. sellaiseen, että myyjä haluaa ennakolta tiedon, kuka käy asuntoa katsomassa (nimet) ja muita ei saa päästää asuntoon. Eli aina kaikki omituisuudet ei ole välittäjän keksimiä.

Vierailija
11/23 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siihen, että luvataan selvittää joku asia, johon ei osata vastata ja ottaa yhteyttä, mutta sitä yhteydenottoa ei tule ikinä. Ja asunto on kuitenkin pitkään myynnissä, eli ei ole kyse siitä, että joku muu olisi ostanut.

Vierailija
12/23 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on yksityisten ilmoitukset myös. Eli siis enemmän kuin etuovessa.

Ja juu, välittäjät ovat lipeviä myyjiä, omien palkkioiden perässä tietysti. Me kun ostettiin niin jopa saman firman välittäjät taistelivat meidän huomiosta. Taisi olla hiljainen myyntiaika... Mitä enenmmän välittäjä kehui, sitä enemmän mä haukuin :D

Vierailija
13/23 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juu, välittäjät ovat lipeviä myyjiä, omien palkkioiden perässä tietysti. Me kun ostettiin niin jopa saman firman välittäjät taistelivat meidän huomiosta. Taisi olla hiljainen myyntiaika... Mitä enenmmän välittäjä kehui, sitä enemmän mä haukuin :D

Ainakin meilläpäin. Ei tunnu enää juuri kukaan myyvän asuntoaan itse.

Vierailija
14/23 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa ihmiset käyttäisivät oikotie.com:ia

Mää käytän oikotie.fi:tä, kun siellä oikotie.com:ssa ei ole asuntoja.

Vierailija
15/23 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meilläpäin. Ei tunnu enää juuri kukaan myyvän asuntoaan itse.

Itse käytän aina jokakotia ja oikotietä, etuovea tuskin koskaan enää.

Vierailija
16/23 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kiinteistövälittäjäksi" pääsee nykyää kukaan vaan, pohjakoulutusta ei tarvitse välttämättä olla muuta kuin peruskoulu. Tiedän tällaisenkin tapauksen.

Siis eihän ne oikeasti mitään välittäjiä ole, vaan edustavat itse kiinteistövälittäjää.. mutta siis toimivat ihan siis siinä kiinteistökaupassa, esittelevät, myyvät ja välittävät. Ihan vaan pikaisen ohjeistuksen perusteella, ilman minkäänlaista alan koulutusta - no joo, joku käsikirja pitää lukea, mutta sen sisäistäminen onkin sitten toinen juttu, jos ei ole juuri olemassa yleissivistävääkään koulutusta.

Oikeasti kiinteistövälittäjän -siis oikean, jolla on se laillistettu kiinteistövälittäjätutkinto, pitää lukea ja paljon! Pitää lukea monenlaista lakia ja sen lisäksi osata soveltaa sitä lakia. Ja joka on lakitekstiin tutustunut, niin tietää, ettei sitä ihan peruskoulupohjalta pysty soveltamaan.

Mutta kun näihin pikkukiinteistövälitysfirmoihin otetaan nykyään töihin kaikenlaista myyntitykkiä, joilla ei tosiaan ole sitä itse alan koulutusta, niin kyllähän se alkaa jossain näkymään. Siis nämä haaska firmat iskee sinne, mikä oikeilta, laillistetuilta lkv-välitysfirmoilta (siis niiltä, joilla EI ole töissä näitä myyntiedustajia vaan oikeita lkv-tutkinnon suorittaneita välittäjiä), ja käytös on sitten sen mukaista.

KUN TEETTE ASUNTOKAUPPAA, NIIN VARMISTAKAA, ETTÄ VÄLITTÄJÄ ON LKV-TUTKINNON OMAAVA HENKILÖ! IHAN OMAN OIKEUSTURVANNE TAKIA! Sekä sen, että saatte sivistynyttä ja oikeasti asiantuntevaa opastusta siinä kaupanteossa.

Vierailija
17/23 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta myös niitä ammattitaitoisia. ja itseäni homma kiinnostaa todella paljon!

Vierailija
18/23 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsomassa varmaan yli 100 asuntoa. Yksi jäi hyvin mieleen, välittäjä sanoi meillä ei ole tähän varaa.

Typerintä tässä oli se että olimme käyneet katsomassa asuntoa jo 3 krt, olin saanut yksityisnäytönkin ja ikävä kyllä tässä yleisnäytössä oli toinen esittelijä. Olimme siis tekemässä tarjouksen kun välittäjä tämän tokas ja mun mieheltä meni pinna ja lähdimme pois. Seuraavana päivänä asunto oli myyty.

Todella typeriä välittäjiä olen nähnyt hyvin, hyvin paljon. Varsinkin tämä kun taloyhtiön tiedoissa on merkintä autopaikoista ja kun kysyn niitten jonoa ei autopaikkoja ole lainkaan, siis mennään mistä aita on matalin.

Helsingin keskustassa tieto autopaikan mahdollisuudesta on aika oleellinen tieto.

Vierailija
19/23 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas sai sunnuntaina ihmetellä, että miksi ihmiset antavat asuntonsa myyntiin välittäjälle. Välittäjät olivat uskomattoman epäkohteliaita ja ylimielisiä, vaikka asiakas ei provosoinut mitenkään, kyseli vain tavallisia kysymyksiä. Voi kun asunnon myyjät näkisivät joskus, miten välittäjät käyttäytyvät. Aivan pahaa tekee asunnon myyjien puolesta.

Olemme myymässä kiinteistöämme. Välittäjästä paljastui ammattitaidottomuus. Vaikka on SUUREN kiinteistövälitystoimiston välittäjä. Eipä tiennyt kiinteistökaupasta mitään vaan muni söhläs meidän koko myynnin ja merkitsi asuntomme vielä myydyksi vaikkei mitään nimeä paperissa ole.

Olisin todella iloinen jos joku laittaisi esim postilaatikkoon viestin tällaisesta kiinteistönvälittäjästä. Heidän päätarkoituksena on VAIN kerätä uusia toimeksiantoja.

Vierailija
20/23 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjosin välittäjälle myyntiin asuntoamme ja kerroin että alin hinta jolla myymme on tasan 100teur. Välittäjän mielestä hinta oli liian korkea ja pyyntihinnaksi olisi pitänyt laittaa alle tuo. Tuosta tietty olisi mennyt vielä hänen palkkio...

Myin sitten asunnon ilman välittää itse tuolla tasan 100teur =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan