Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitan uudessa työssä huomenna -vinkkejä!

Vierailija
05.06.2011 |

Antakaa minulle hieman ujolle ihmiselle vinkkejä, miten tutustua ja antaa kiva kuva uutena ihmisenä itsestään, ettei tule tuollaista, kuten tuossa yhdessä ketjussa, että hiljaista ihmistä pilkataan...kun olen hieman ujo. Tosin työni hoidan huolellisesti ym. Pyrin olemaan aluksi nöyrä, ottamaan neuvot vastaan ym.

Olisko sulla jotain mitä tulis mieleen, mihin voi varautua? :)

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä olitko pukeutunut oikein?

Vierailija
2/14 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ala ainakaan ensimmäisten kuukausien aikana liian hanakasti kehittämään mitään.

Mikään ei ärsytä niin paljon kuin se, että joku keltanokka tulee kertomaan, että te teette väärin, tehkää näin. Etenkään kun usein tavoille tehdä asioita on syynsä.

jee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tykkään aluksi katsella rauhassa ja ottaa selvää rutiineista.

Vierailija
4/14 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta uutena tulokkaana ei tarvitsekaan olla "suuna päänä". Jos sinut viedään esittelykierrokselle, niin yritä laittaa muistiin mahdollisimman monen nimi (mulla on huono nimimuisti, siksi tämä on mulle ollut aina haaste).

Ainakin aluksi kannattaa käydä lounaalla työkavereiden kanssa sen sijaan, että mikrottaisi omaa ruokaansa vaikka se halvemmaksi tulisikin.

Positiivinen asenne ja iloinen mieli, sillä se lähtee, tsemppiä :)

Vierailija
5/14 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai pyydä päästä jonkun mukaan, pääset paremmin mukaan työpaikan kuvioihin.

Esittele reippaasti itsesi ja ole oma-aloitteinen.

Vierailija
6/14 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ala ainakaan ensimmäisten kuukausien aikana liian hanakasti kehittämään mitään.

Mikään ei ärsytä niin paljon kuin se, että joku keltanokka tulee kertomaan, että te teette väärin, tehkää näin. Etenkään kun usein tavoille tehdä asioita on syynsä.

Vierailija
7/14 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostavat aivan realistisilta asioilta ja järkeviltä vinkeiltä. ;)

t. ap

Vierailija
8/14 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä lueskella iltaisin? :)

Vierailija
9/14 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se on ok? Onko liian raflaavaa, jos on korkokengät jalassa, vai meneekö tämä pohdiskelu nyt liian pitkälle ja minun on syytä vain mennä omana itsenäni paikalle? ;)

Vierailija
10/14 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen työpäivää tupakkaaski, niin voit olla heti "sisäpiirissä".

Vierailija
11/14 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa huomenna ensimmäinen työpäivä uudessa paikassa. Saa nähdä miten lähtee käyntiin.

Vierailija
12/14 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tietenkin toimialasta. Jos olet epävarma talon tavoista, klassinen ja neutraali tyyli on hyvä valinta. Korkokengät varmaan ok, jos eivät ole yltiöpäisen huomiota herättävät. Tärkeää on myös, että sinulla on mukava olo valitsemissassi vaatteissa ja kengissä. Mutta minusta aluksi voi olla mieluummin aavistuksen "yli"tyylikäs kuin liian rento.

Ole oma itsesi. Paremin kuunnella kuin olla suunapäänä heti alusta asti. Riittää kun tervehdit kollegoita jämäkästi (kunnon kädenpuristus, eikä mitään flegmaattista otetta) ja katsot silmiin kun esittelet itsesi.

Kannatta myös miettiä miten haluat esitellä itsesi, jos vaikka kahvipöydässä tai kokouksessa sinua pyydetään kertomaan hiukan itsestäsi tai mitä teit edellisessä työpaikassa. Parin päivän päästä saatetaan myös kysellä miksi halusit juuri tähän työhön.

Mene vaan aktiivisesti mukaan lounaalle tms. muiden kanssa. Ujoudessa ei ole mitään vikaa(usein päinvastoin!), mutta kannattaa pakottaa itsensä vähän mukavuusalueensa ulkopuolelle ja tutustua toisiin. Jos olet kovin ujo, mieti jo valmiiksi mitä voit muilta kysellä esim. heidän työtehtäviistään. Mutta pärjäät varamsti mainiosti ilman pilkuntarkkoja suunnitelmia! Ota uusi työ tilaisuutena oppia uutta ja kokeilla uusia asioita!

että se on ok? Onko liian raflaavaa, jos on korkokengät jalassa, vai meneekö tämä pohdiskelu nyt liian pitkälle ja minun on syytä vain mennä omana itsenäni paikalle? ;)

Vierailija
13/14 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältä sähköpostia henk koht asioissa.

Vierailija
14/14 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ole sallittua työaikana. En itsekään polta ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän